Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

sobota, 10 lipca 2021

Zabawa koronkowa ...

 I jak co miesiąc kolejne ozdoby stworzyłam do zabawy u Ani koronkowa pandemia  tym razem na szydełko były śnieżynki dość trudny schemat...ja wydrukowałam i się głowiłam a na podglądzie fb jak na dłoni ładnie rzędy pozaznaczane haha   więc może idealne te moje gwiazdki nie są ...

nie usztywniałam, ale śnieżynki są  ciężkie i trzeba będzie to zrobić - prezentacja na leniucha 

i jeszcze raz

przepraszam Lenko, Dusiu , Ewo za zmianę zdjęć tamte śnieżynki pokazywałam o w tym poście

pozdrawiam


środa, 7 lipca 2021

Czerwiec przeczytane Gargaś G, a może Obuch M

  Pędzę, gonie ten czas, a on ucieka nie wiadomo gdzie :) Dziś przychodzę z przeczytanymi będzie szybko, bo i chyba tylko tyle mi sie udało przeczytać w minionym miesiącu - zapraszam na małe co nieco czytelnicze :)

Biały Beata-Hazardziści Gra o życie 

Gry, loterie, karty, zdrapki - to wszystko co nas wciąga by sie bawić, ale gdy wchodzą pieniądz staje sie nałogiem. Rozmowy z graczami - hazardzistami i tymi którzy postanowili wyjść z nałogu...Ciekawa książka choć momentami jest wrażenie powtarzalności tekstu.  320st 2021rwy literatura faktu

 Gargaś  Gabriela - Zawsze będziemy razem cz 2

Pierwsza część wciąga, a na drugą trochę poczekałam i coś uleciało jakoś tak było bo było, a wciągać w lekturę nie chciało ...i nagle autorka zmienia temat przenosząc nas w świat ciąży i problem młodych mam - co zaciekawia i porusza ...czy temat został wyczerpany ? 350 st 2020 r wy obyczajówka


 

Obuch Marta- Łopatą do serca cz 1

Kryminał na wesoło panie dedukują- rozważają i działają ... coś lekkiego z nuta humoru szczyptą romansu fajne "czytadełko"  wznowione wydanie ale że ja zaganiana to tylko mi sie coś wydawało, że podobną nutę już czytałam 400st 2020 r wy literatura obyczajowa - kryminał na wesoło

 

Golden Arthur - Wyznania Gejszy

Dziewczynka w Japonii lata 30 zostaje jak można wnioskować sprzedana do domu Gejsz - kto to taki dama do towarzystwa ... Historia oparta na faktach z życia jakie niesie Japońska kultura, albo obyczaje minionych lat ... ciekawa opowieść fajnie sie czyta .książka wznawiana już kilkakrotnie u nas 463 st 2017 r wy literatura piękna 

Podsumowanie czytelnicze  2021:
46 książek-14958 +1533 =16491 stron

okładki pochodzą z portalu lubieczytac

Pozdrawiam serdecznie i wspaniałej lektury na wakacje życzę :)

czwartek, 10 czerwca 2021

Koronkowa...zabawa

 To już piąta odsłona zabawy u Ani koronkowa pandemia  na szydełko były ubranka na bombki :) czasu mało to tylko po jednej z każdego rodzaju - moje są ażurowe to i robiłam podwójnym słupkiem żeby były ciut większe :)


i tak kwiatki wpięłam, by było co w wazę postawić na cmentarzu


 Dbam o forme i mam miesiąc rehabilitacji haha jak na razie to siniaki na plecach zdarzyło wam się kiedyś coś takiego ;)

pozdrawiam cieplutko

poniedziałek, 31 maja 2021

Maj przeczytane - Coben H, Rogoziński A, Szerejko M

Gdzieś mi ten maj umknął w natłoku obowiązków i błogiego leniuchowania haha ja już po wczasach ;) Ale zawsze przychodzi wieczór i fajnie jest sięgnąć po książkę. Zapraszam serdecznie na krótkie podsumowanie przeczytanych, może czymś Cię zainspiruje :)  

Rogoziński Alex -Miasteczko morderców cz 4

Gdzie morderstwo tam Róża i niby wszystko jasne ...tak lekko, tak zabawnie, a jednak dzieje sie i to wiele :) Świetnie się czyta - kolejna fantastyczna historia z humorem w tle.... 306st 2021r wy kryminał/thriller  - na wesoło 

 


Bieniek Natalia - Dom sekretów

Zagadka po latach, a może tajemnica która była ukrywana - nasza bohaterka poszukuje poszlak i mieszkańców kamienicy. Przenosimy się  do Łodzi w lata 30 by poznać historię życia...przyjemnie się czyta   448st 2020 r wy obyczajówka

Coben Harlan- O krok za daleko 

Kiedyś czyli dawno dawno temu zaczytywałam się w książkach autora ...a teraz  nie mogę powiedzieć że jest to słabe, ale mnie nie porwało. Rodzinne perypetie - walka o dziecko i uzależnienie, gdzie każdy trzyma coś w tajemnicy ...umiejętne kluczenie i prowadzenie akcji doskonale udaje się autorowi :)

448st 2020 r wy thriller

 Nick Trout- Powiedz, gdzie cię bolało

Lekarz weterynarii- chirurg, opowiada o przypadkach z jakimi się zetknął i jakie leczył. Nie odstraszajcie się początkiem i tym opisem operacji - dalej poznajemy wiele psiaków no i oczywiście różne schorzenia. Nie jest to książka lekka, ale  ciekawa i fajnie napisana. 380st 2010 r wy literatura piękna (faktu)

od razu wspomnienia się uruchamiają i ile to moglibyśmy powiedzieć o własnym pupilu ;)



Szarejko Marta- Seksuolożki 

Kolejne rozmowy autorki z lekarkami, terapeutkami ...fajnie jest poczytać o różnych sprawach, które wokół nas się zdarzają, a niekoniecznie w nie się zagłębiamy. Zawsze konkretne wyjaśnienia -porady dobrze się czyta.

304 st 2020 r wy literatura faktu


 

Mieszkowski Łukasz- Największe,Pandemie hiszpanki u progu Niepodległej Polski

O tym co było 100 lat temu jaki miało zakres i jak wyglądało na świecie  - wiele materiałów udało się autorowi zebrać, ale czasami ma się wrażenie takiego nieładu. Ciekawie i dużo można się dowiedzieć  256st 2020 r wy" literatura faktu "


 

Radomska Aleksandra - Mam wątpliwość 

Ja też, co napisać - cóż rzec ... jedni się dzielą swoimi poglądami - a inni chcą w tym uczestniczyć, bo coś tam -coś tam ...czyli zawsze można znaleźć tego pozytywy, to proszę bardzo ....książka mnie nie porwała, ale nie znam Oli z innego przekazu. 264 st 2020 r wy" biografia"

Podsumowanie czytelnicze  2021:
42 książek-12552+2406=14958 stron

okładki pochodzą z portalu lubieczytac

Ostatnio  szukam czegoś ciekawego - gdzie lekko sie czyta, a zarazem, można czegoś się dowiedzieć ....oczywiście czasami musi być jakaś odskocznia  haha ;) 

zaczytanego czerwca życzę - pozdrawiam cieplutko :)


wtorek, 4 maja 2021

Zabawa koronkowa...

 Kolejny miesiąc z zabawą na blogu u Ani . Tym razem śnieżynki bardzo ładne oto moje 

i bliżej na wzorek 

pozdrawiam serdecznie



czwartek, 29 kwietnia 2021

Przeczytane kwiecień- Kuźmińscy M i M, Kienzler I, Grochola K, Nowak E

Kwiecień za nami to i czas na przeczytane miesiąca ...rozpoczęłam od

 kryminał /thriller

 


Kuźmińscy Małgorzata i Michał -  Śleboda cz 1

Nasza bohaterka znajduje w Tatrach zwłoki ...czy ktoś coś chce ukryć ...ciekawa opowieść. Mnie zaciekawił fakt Śleboda to wolność co znaczyła dla górali w czasach wojny  ? dobrze że czegoś jeszcze można się dowiedzieć, bo całe życie się uczymy a i tak niewiele wiemy ...336st

 


Kuźmińscy Małgorzata i Michał - Pionek cz 2

Ginie młoda dziewczyna - zagłębie węglowe czy coś wam to mówi - wampir. Grozą powiało, a że ja młodszy rocznik to i z autopsji historii nie znam  - to mnie wciągnęła opowieść. Minęło już trochę lat to i wampir ma wyjść na wolność ...czy ta sprawa ma drugie dno ....dobrze się czytało i zaciekawieniem 440 st 2019 r wy chyba drugie 


To pozostając w temacie sięgnęłam bardziej dogłębnie - literatura faktu

Telfer Tori - Seryjne zabójczynie

Kobiety które zasłynęły na świecie - o nich się mówi, czy to mity czy też nie, ale jest coś na rzeczy. Zawsze dobrze jest sie dowiedzieć czegoś o czym się nie wiedziało, a przypadków zbrodni jest wiele 418st 2017 r wy


Kienzler Iwona - Zabójcy, wampirzyce,nierządnice i afery II RP

To i nasze podwórko czyli świat zbrodni w przedwojennej Polsce. Autorka dość ciekawie opisuje choć nie wszystko nas zaciekawi - polityki czasami nie da sie obejść. Fakty to fakty to i jest ochota by zapoznać się z czymś jeszcze autorki  288st 2020r wy

co za dużo to nie zdrowo czas na coś lekkiego


 

Matulewicz Marta - Singielka w Londynie cz 1 z 3

Nie lubię serii gdzie coś się zaczyna i urywa -  tak ciach i kupcie sobie kolejną książkę brrr ...

Dziewczyna postanawia rozpocząć nową przygodę w Londynie - no cóż autorka próbuje zachęcić nas niby nutą zabawną, niby urokiem miasta, a mamy przede wszystkim perypetie damsko- męskie. Lekka lektura ... jak nic na kolejne części nie trafię, bo i specjalnie szukać nie będę. 320 st 2018 r wy obyczajówka


 

Bator Joanna -Gorzko gorzko 

Poległam - 140 st przeczytanych i pustka w głowie, czyli szkoda czasu na dalsze czytanie  - nie wciąga mnie ...jak ja to mówię, nie ta chwila nie ten moment.   656 st 2020 r wy literatura piękna

 to i na poważnie


 

Grochola Katarzyna - Zjadacz czerni 8

To wzór w opowiadaniach jak wam sie połączy i z czym oto jest pytanie mi coś umknęło za szybko czytałam, być może ....a może chciałam niepotrzebnie czegoś więcej się doszukać ;) Autorka z którą jestem od lat - i dojrzewam z jej twórczością ... pięknie napisane 320 st 2021 r wy  


 

Szczygieł Mariusz - Laska nebeska

Przenosimy się do Czech, czemu by nie ...może czasami monotonie, ale cóż zawsze coś tam w głowie pozostanie - są realia jest i humor czyli nieźle 180 st 2020 r wy  wznowione

i w ciemno dla nastolatek  czy tylko


 

Nowak Ewa - Dzień wszystkiego 16+

Poczytana autorka nastolatek podobno i ja się nie dziwie, bo ta książka jest świetna ...problematyka zwierząt od gabinetu weterynaryjnego w lekkiej formie pisowni- to się czyta samo. Cóż rzec chciała bym, żeby tak wszyscy podchodzili do pisania. 336 st 2019 r wy 

Podsumowanie czytelnicze  2021:
35 książek-9774 +2778=12552 stron

okładki pochodzą z portalu lubieczytac

A na koniec zadam  pytanie - co sądzicie o ówczesnych obyczajówkach, czy nadal chce się je czytać, czy nie są za płytkie, a może pisane na kolanie.... bo dziś każdy pisać może i wydawać też ...

Pozdrawiam serdecznie i zaczytanej majówki życzę :)


wtorek, 27 kwietnia 2021

Wiosna w mym ogrodzie

 Tak już na dobre zawitała ....o krokusach to już dawno zapomnieliśmy ale za to oczy cieszymy samosiejkami fiołkami pełno ich wszędzie ;)


o a tak wygląda kącik fiołkowy - czyli bystre oko wypatrzy te drobiny urocze

to i jest czas na śnieżyce te niebieskie najbardziej przykuwają wzrok, bo rosną u mnie w paru miejscach

ale są i inne z białym środkiem 


i białe jak nie mylę się

a na rondku szaleje puszkina - posadzone kiedyś może 30 cebulek bardzo impasywna


 

to i początek tulipanów uwielbiam takie domknięte 


o i jakieś żonkile są 


Chwilowo w ciepełku siedzę i się kuruje  - dwa tygodnie temu potwornie bolały mnie kości, a raczej mięśnie, a teraz jestem pociągająca .....;) bez obaw kwitnące prymule ob-foce za dzień lub dwa 

pozdrawiam cieplutko i mam nadzieje że te dzisiejsze -5 w nocy, to była pomyłka