Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 6 grudnia 2018

Ubranka dla lali - komplecik szydełkowy

Stworzyłam i taki komplecik ....oj umęczyłam się troszeczkę ( podziwiam kobiety, które kiedyś coś robiły z takich nici ) wiskoza nić porażka ;)
miały być śpioszki, ale obcięłam doły i zostawiłam jako takie buciki
I tak jest cały komplecik spodenki, sweterek czapeczka i buciki
I to byłby koniec mych poczynań z tą modelką,  choć nie powiem fajnie to było doświadczenie ;)
Pozdrawiam serdecznie


czwartek, 29 listopada 2018

Przeczytane - Książki w klimacie Świąt

I tak jak obiecałam sięgnęłam po... haha tematykę Świąteczną, wróć książki z takimi okładkami. Będę bez litosna w swej ocenie bo: chciałam klimatu iście Świątecznego (jak sugerują okładki) czyli opowieści typowo w okolicach Świąt z całą taką bajkową oprawą - co znalazłam  ?

Szarańska Joanna- Anioł na śniegu 2 cz
Można czytać nie znając 1 cz."Cztery płatki śniegu " ale warto i po tę książkę sięgnąć. Przyjemna wesoła opowieść ostatniego tygodnia przed Wigilią. Mamy mieszkańców pewnego bloku i ich życie w pigułce, a zarazem tak wiele zdarzeń, które ich łączą a może chcą podzielić.  Idealna lektura w fajnym klimacie przed Świątecznym. Obie części polecam :)
 324 st 2018 r wy

Majcher Magdalena - Cud grudniowej nocy
Pięć kobiet i każda inaczej wyobraża sobie ten czas Świąteczny. Jedna chce  chwili samotności inna zapomnieć całkowicie o tej magi, a kolejna przygarnąć wszystkich... ale i idealne życie nagle może się zmienić. Opowieść wzruszająca, ...Bajkowego klimatu brak, ale warto przeczytać tę książkę teraz, a nie tuż przed Świętami....choć nie każdemu Święta z bajką się kojarzą. 400st 2018r wy

Sońska Natalia - Uwierz w miłość Calineczko
Dzieciństwo nie było łatwe, a co gorsza zawsze pozostawia po sobie ślad w naszej głowie. Nasza bohaterka miała ciocię do której zawsze mogła się zwrócić i u której zamieszkała. Ale ta ciocia próbuje ułożyć jej życie ;) Co my tu mamy miłość czy przyjaźń, kiedy ta granica między kobietą a mężczyzną może się ulotnić. Czy przyjaźń pozostanie przyjaźnią, a miłość  zapuka do drzwi? Piękne wyprawy w góry których możemy pozazdrościć ( jak mamy w tamte rejony daleko) Opowieść fajna ale Świąt brak ...384 st 2018 r wy

 Wilczyńska Karolina- Spełnione życzenia
Wszyscy gdzieś się śpieszą coś muszą załatwić, bo Święta już tuż tuż. To opowieść w paru opowieściach, o chwili jaka jest nam dana i nie zawsze bywa słodko i wspaniale. Z kartek stron wyziera masa emocji, pełno wzruszeń które potrafią zakręcić łezkę w oku. Nie każdy może cieszyć się szczęściem w tym dniu, ale nie zapomnijmy że życzenia potrafią się spełnić. Może nie ma tu typowego radosnego klimatu Świątecznego, ale książkę warto przeczytać bo radość i smutek nie rzadko idą w parze ...  271 st 2018 r wy

 Olejnik Agnieszka - Randka pod jemiołą
Bohaterowie znani(z Ławeczka pod bzem), ale to nie ma wpływu na tę książkę. Beata obiektywnie, ach... zdradzona- porzucona, ale na szczęście ma wspaniałą rodzinę i od nowa układa sobie życie. Jeśli szukamy sobie czegoś lekkiego do poduszki to ta opowieść jak najbardziej się nadaje. Klimatu świątecznego brak okładka mnie zmyliła ;) Dobra książka, ale magi Świąt brak. 391st 2018 r wy

Kordel Magdalena - Pejzaż  z aniołem... Malownicze 5 cz
Czytam, czytam i  nijak nie mogłam powiązać z resztą serii haha to taka mała zmyłka na początku. Mamy tutaj opowieść Ady wplecioną w znane nam miejsce Malownicze. Ada miała trudne dzieciństwo i cała magia Świąt prysła jak bańka mydlana. W pewnym sensie troszeczkę podstępnie wylądowała w naszym miasteczku, gdzie trwają przygotowania do Świąt. Oczywiście zachęcam do przeczytania całej serii, ale śmiało możecie sięgnąć tylko po tę książkę i poznać opowieść chwili czyli tylko Ady. 400 st 2018 r wy

Jadowska Aneta - Dynia i jemioła, nietypowe historie Świąteczne
 Tak wiem moje niedopatrzenie ...ta książka nie dla mnie, bo ja nie czytam fantastyki, science fiction - pierwszą opowieść przeczytałam była fajna nic nadprzyrodzonego sie nie pojawiło, ale dalej czytać nie zamierzam ;)


Autorki znane i lubiane napisały bardzo fajne książki, mam nadzieje że coś dla siebie wybrałaś ...lekkie i zabawne to tylko pani Szarańska ;)

Podsumowując moje zmagania czytelnicze: przeczytałam w tym roku 86 książek i 29374+2170=31544 stron
 Oczywiście jak tylko uda mi się pozyskać inne książki z mych propozycji tych tutaj  to z chęcią je przeczytam :)
Wspaniałej lektury życzę :)








piątek, 23 listopada 2018

Lala ma sweterek i kocyk

Były sukienki, a że  zrobiło się chłodno to i sweterek by się przydał ;) To i powstał - robiony od góry.
Lala też musi iść spać, to kocyk niezbędna sprawa ( ówczesne włóczki to bajka, ja wygrzebałam coś żółtego z przed lat, koszmarek nie ślizgający się po szydełku )
Pozdrawiam serdecznie

czwartek, 15 listopada 2018

Piękne okładki książek- propozycje Świąteczne

Z racji tego że już bliżej Świąt niż dalej, to tak z ciekawości przejrzałam propozycje książkowe czytajcie chciałam pozachwycać się  pięknem okładek :) O i nawet bez wysiłku  na sporo trafiłam w ładnej odsłonie, znanych autorek obyczajówki. ( wizerunki okładek ściągnęłam z portalu lubimycztyać) Ja mam ochotę na historię taką z przygotowaniem świąt - pięknymi ozdobami i pysznymi potrawami a Ty ....może w którejś z tych propozycji coś znajdziemy :)
 tutaj zeszłoroczne  

2 cz po "Cztery płatki śniegu" - ale można czytać nie znając pierwszej. Obie książki znam i na grudzień idealne ( więcej o tej w podsumowaniu listopada)
to 3 cz i nie wiem czy przeczytam bo nie znam drugiej
czytam ;)
myślę ...
na pewno przeczytam to seria "Malownicze"
4 cz seria mazurska nie znam a znając autorki styl na pewno książki powiązane ze sobą -raczej nie przeczytam
kusząca na teraz
opowiadania wielu autorów z chęcią sięgnę
autorkę lubię to warto sięgnąć
w zeszłym miesiącu poznałam twórczość p. Agaty to z przyjemnością przeczytam
autorkę też lubię aniołek przyciąga
zachęcająco wyglada :)
Piękny okładkowy Świąteczny klimacik. Wpadło coś Ci w oko, mam nadzieję, że razem zatopimy się w przedświątecznej lekturze :)
Miłego zaczytania










czwartek, 8 listopada 2018

Przeczytane w październiku

Ach no cóż, jak głowa boli (czytajcie coś mnie chciało dopaść) to nie powinno się siadać do komputera. Miałam przygotowany  cały post o przeczytanych, który umiejętnie sam się skasował (coś wcisnęłam rzecz jasna) To i stąd to opóźnienie w publikacji postu...To jak co miesiąc zapraszam na krótkie podsumowanie przeczytanych w październiku :)

Jędrzejewski Dariusz -Polska na wycieczkę
Sporo na rynku pojawiło się takiego typu poradników i bardzo dobrze, bo możemy sobie wybrać to co nas interesuje. Ogólny o całym naszym kraju to taka wycieczka, by nas nakierować w który region byśmy chcieli wyruszyć, a dopiero wtedy możemy coś sobie doszukać jeszcze np. w internecie ;) Poradnika nie da się przeczytać za jednym podejściem.... do niego trzeba zaglądać sobie co jakiś czas, gdy planujemy wypad w nieznane ...

Nasze Polskie rymowanki
Haha...(dziecko urosło, wnuków brak, ale bratanica może będzie zadowolona) fajna lektura ja z przyjemnością przypomniałam sobie te znane rymowanki ale i poznałam nowe. Książeczka dla malucha jak najbardziej super :)
Ilustrowana 60 st

Nie przepadam za sagami, a jednak przytaszczyłam do domu serie"Malownicze "

 Kordel Magdalena- Wymarzony dom
Ksero-typ rozstanie,  nasz wymarzony zmienił obiekt zainteresowania. Nasza bohaterka przez przypadek staje się właścicielką domu w Sudetach. Miejscu które urzeka, przyciąga ciepłem  i nas czytelników zachęca by sięgnąć po kolejną część. 2014r wy 400 st

Wymarzony czas
Na wszystko przychodzi czas, na miłość w wielu obliczach: do dziewczynek o które trzeba było powalczyć, by móc je adoptować i czy Michał będzie tym odpowiednim partnerem? Mamy też podróż miłości z przeszłości, bo autorka zabiera nas we wspomnienia z minionych lat. Piękna opowieść o tym że przeszłości już nie zmienimy, ale na przyszłość mamy wpływ :) 2014r wy 352st

Tajemnica bzów
Początek tajemniczy starszy pan pojawia się w miasteczku, bo zobaczył na fotografii z przed lat znajomą postać - tylko lat przybyło i czy to ona ... I tym razem mamy podróż w czasy wojenne gdzie nie było łatwo żyć nie mówiąc już o miłości. Książka przyciąga swą opowieścią o tajemniczym pierścionku- klejnocie rodzinnym przekazywanym z pokolenia na pokolenie, który nagle pragnie "się zgubić" 2015 r wy 400st

Nadzieje i marzenia
Nie zawsze może być tak sielsko, bo by nudą powiało  ;) Muszą być jakieś rozterki i zawirowania w związku naszej bohaterki, która musi coś postanowić, ale najpierw czas zakończyć sprawę spadku. Plotki głoszą, że Magda jest bajecznie bogata i tu mamy zabawne sytuacje ale i też pełno zagadek którym nasza bohaterka musi podołać. 2016 r wy 436 st

Jest jeszcze 5 cz "Pejzaż z Aniołem" wkrótce w sprzedaży  ;)

Obuch Marta - Wiedźma duszona w winie
Tytuł mnie przyciągnął, choć i tak miło wspominam książki pani Marty...co z tym tytułem no nijak wiedzmy nie znalazłam ? Bożena to pani dyrektor banku, która dostaje spadek do podziału pod pewnymi warunkami w  miejscu dla mnie fajnym;) Kryminał który ginie w plątaninie wesołych zdarzeń - bardzo fajna opowieść. 2018 r wy 430 st

Nosowska Katarzyna - A ja żem jej powiedziała
Przez przypadek gdzieś widziałam filmik pani Kasi, o diecie i nieźle się uśmiałam, to czemu by nie książka myślę. I cóż zrobiłam błąd czytając jak leci, a tej książki tak nie można czytać, ją trzeba sobie dozować rozdziałami, bo traci  całość na wartości.  W mym odczuciu autorka przelała na papier własne poglądy, czy też spostrzeżenia z którymi możemy się zgadzać lub nie ... jedno nas śmieszy, a inne może pozostać obojętne, lub po prostu do nas nie przemawiać i tyle.
 2018 r wy 208 st

Przybyłek Agata- Bądź przy mnie zawszę cz 1
Ona z planami na przyszłość doktorat za granicą, On dobry chłopak prowadzący gospodarstwo po rodzicach. Miłość nie wybiera jak widać ale czy jest w stanie przetrwać gdy ktoś próbuje jej przeszkodzić ? I jednocześnie mamy piękną opowieść starszej pani, która wraca po latach z emigracji. Żeby było jeszcze ciekawiej to jest jeszcze młodzieniec z zaburzoną osobowością. Całość jest wspaniałą opowieścią :) 2017 r wy 446 st


Przybyłek Agata - W promieniach szczęścia cz 2 (ale nie ma żadnego powiązania z pierwszą częścią)
Przypadek, a może zrządzenie losu, że na drodze naszej bohaterki pojawia się mała istotka i całe życie wywraca się do góry nogami.Łucja podejmuję trudną decyzję poświęcając się, a zarazem zyskując miłość  chorej dziewczynki. Ciężko być samotną mamą, która musi stawić czoła wielu przeciwnością ...Piękna opowieść. 2018 r wy 384 st
Jest 3 cz "Dlatego od ciebie odeszłam" z chęcią przeczytam

Podsumowując: przeczytałam w tym roku 80 książek i   26318+3056(nie liczę stron 2 pierwszych książek) =29374 razem stron

Fajnie spędziłam czytelnicze wieczory a Ty :)
Pozdrawiam cieplutko i ciekawej lektury życzę w listopadzie :)



poniedziałek, 5 listopada 2018

Lala i dodatki

W sukience lala już  się prezentowała, ale żeby ładniej wyglądała postanowiłam dorobić do niej opaskę  i...... miały być buciki, a wyszły skarpetki ;) Dużo zależy od nitki- włóczki, a że te cienkie mięciutkie, to idealnie dopasowały się do stópek lali.
Całość prezentuję się tak
Miał być post przeczytane - wybaczcie(skasował mi się, tyle przemyśleń poszło )
Pozdrawiam serdecznie

środa, 31 października 2018

Pamiętamy

I jak co roku stworzyłam wiązanki ...koszt to tylko sztuczne kwiatki i trochę pracy ;)
Pamiętamy o bliskich