Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

piątek, 22 marca 2019

Wiosna i wiązanka

W marcu jak w garncu i prawidłowo nie można narzekać, (bo jest w miarę ciepło) - no chyba że na małą ilość deszczu ;) W ogrodzie wszystko pięknie wychodzi haha ok nie będę się czepiać cebulowych (one mnie nie kochają) I jak na początek wiosny u mnie tylko krokusy zakwitły :)
w zeszłym roku były piękne paseczki a w tym ...
na inne kwiatki trzeba jeszcze poczekać
W ogrodzie zawsze jest co robić, ale u mnie już pierwsze porządki zrobione... w domu grubszy remont  też (cześć pomieszczeń) - i tak się przenoszę w kolejne pomieszczenia przydało by się odmalować ;)
Kwiatki dostałam - nie mój wybór, ja tylko stworzyłam taką wiązankę - nie zupełnie wiosenną tylko całoroczną :)
Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie w ten słoneczny dzień :)



wtorek, 26 lutego 2019

Przeczytane luty 2019

 I jak co miesiąc z przyjemnością przychodzę tu z propozycjami czytelniczymi naszej dobrej Polskiej literatury - zapraszam, może coś dla siebie wybierzesz :)
Lekko miło i przyjemnie
Bednarek Justyna, Kaczanowska Jagna - Ogród Zuzanny tom 1
 Miłość zostaje na zawszę
W fajnym ogrodowym klimacie, gdzie główną role grają rośliny i ich "mowa znaczenia" Trzy pokolenia kobiet i jakże różne podejście do życia. Urocza obyczajówka zachęcająca by sięgnąć po kolejną część.  416 st  2018 r wy

 Bednarek Justyna, Kaczanowska Jagna - Ogród Zuzanny tom 2
Odważ się kochać
Urocza kontynuacja, a żeby nie było nudno to poznajemy też miłośne perypetie sąsiadów wokół, oczywiście bez knucia by się też nie obeszło.400st 2018 r wy
już niebawem ukaże się kolejna część

Krystyna Mirek saga rodu Cantendorf 
Tajemnica zamku cz1
Kolejna żona umiera, fatum jakieś, a może klątwa - nad zamkiem wisi jakaś tajemnica. Hrabia to dobra partia do za mąż pójścia, ale czy warto ryzykować. Ciekawa opowieść zachęcająca by poznać sekret skrywany latami.356 st 2017

Cena szczęścia cz2
Miłość kwitnie, ale zło nie śpi wiele par oczu obserwacje i działa. Gdzie jest szczęście ukryte, a gdzie wychodzi tajemniczy sekret rodziny ( trzeba sięgnąć po kolejną cześć )- wciągająca historia, a ciekawość silniejsza by dowiedzieć się jak potoczyły się losy bohaterów.  336st 2017 r wy

Prawdziwa miłość cz 3
Burzliwa opowieść na łożu śmierci i decyzje które wiele zmieniają. Wprawdzie można się było domyśleć powiązań, ale mimo wszystko przyjemnie się czyta tę sagę. I jak to w bajkach bywa wszystkie sprawy muszą być do końca wyjaśnione ...336st 2017 r wy

 Trudne sprawy
Zborowski Zbigniew Trzy odbicia z lustrze cz1
Rok 1939 wojna -Wołyń, gdzie wkrótce wtargnęli Sowieci i jeszcze ta klątwa. Warszawa w płomieniach, terror powojenny - tragedie rodzinne i zmagania Zosi jej córki, a potem wnuczki. Po kolejną część sięgamy bez zastanowienia.416st 2014 

Pąki lodowych róż cz 2
Lata minęły Ania próbuje ułożyć sobie życie i dowiaduje się od babci Zosi, że nad rodziną wisi klątwa która daje jedno a odbiera drugie. Niestety niektóre sprawy w czasie wojny nie zostały zamknięte, czasem po latach trzeba zacierać ślady co nie wróży nic dobrego dla naszych bohaterów.
Bardzo ciekawa książka. 388st 2015 r wy


Miszczuk  Katarzyna Berenika - Druga szansa
Czy to jawa czy sen, a może umysł płata nam figla. Realia, a coś co może się zdarzyć - odwrócony obraz nie dla wszystkich do pojęcia. Nie wszyscy to zrozumieją, bo nie wielu zdarza sie taka tragedia, a powroty bywają różne ...zagadkowo, ale wnioski każdy na koniec różne może wyciągnąć. 330 st 2018 

   Czytelniczo 2019 rok : 14 książek i 1944+2978= 4922 stron

czwartek, 21 lutego 2019

Wypoczywałam i zwiedzałam

Zima wprawdzie jak dla mnie to nie jest dobry czas na zwiedzanie czegokolwiek ... bo ja jestem zmarzluch, a i chodzenie po czymś ślizgim nie jest bezpieczne ;) Haha ale trzeba iść na kompromis, jak ma się  w domu narciarzy(a).  Czyli byłam w górach - w fajnym ośrodku w  Piwniczna Zdrój.
Cóż piesze wycieczki nie dla mnie to i po szlakach nie spacerowałam( stoki narciarskie też pominę), ale byłam w Pijalni wody Piwniczanka ...przed budynkiem jest mini park wygląda ładnie
Ta jasna kurtka to moja połówka, próbująca wcisnąć się na zdjęcia ;)
Nieopodal jest zamek w Rytro z drogi głównej pięknie widać( bo wycięto osłaniające go drzewa), a ze ścieżki ukrywa się w koronach drzew
 ale widok z niego jest cudny ...rozmarzę się - jesienią
 znaleźliśmy też w okolicy taras widokowy

samochód to i wypad do naszych sąsiadów Słowacja, Czerwony Klasztor i Trzy Korony których z naszej strony nie zobaczymy - warto przejść się kawałek wzdłuż Dunajca
Ale u nas też jest pięknie uwierzcie na słowo, zdjęcie tego nie oddaje, ale widokiem z zamku w Czorsztynie byłam zachwycona
na zamek Niedzica w dali
i oczywiście byłam i w Niedzicy .... ubolewam tylko że malowidło na tamie było zasypane piaskiem
Wprawdzie w Krynicy już kiedyś byliśmy, ale czemu by nie wstąpić jeszcze raz ... wielki minus za nieodśnieżone chodniki taki kurort wstyd - za wszystko się płaci, a ciężko odśnieżyć główne alejki wstyd ...
Na zdjęciu Stary Dom Zdrojowy uroczy, czego nie można powiedzieć o
Pijalni wód budynek niepasujący do otoczenia. W środku  za to piękna roślinność od lat
 Stary tor saneczkowy po lewo i oczywiście Góra Parkowa- kolejka, a z niej wspaniały widok....
Zdjęcia tego nie oddają, no i oczywiście zima to i inny urok widokowy ach ...z chęcią wróciła bym w te miejsca jesienią :)
Mam nadzieję że i Ty miło spędziłaś ferie :)
Pozdrawiam serdecznie


wtorek, 5 lutego 2019

Przeczytane styczeń 2019 - Witkiewicz , Rogoziński, Kordel x 4

W minionym miesiącu przeczytałam hmmm parę książek, czy mi coś umknęło ?
Zapraszam na krótkie podsumowanie Polskiej obyczajówki w lekkiej odsłonie ;)

Witkiewicz Magdalena - Nie ma jak u mamy- fajna seria Dobre myśli
 Czwarta książka z tej serii ( czegoś nie ogarniam to już są połowy tomów, bo ta pozycja widnieje jako 3 cz)  Bardzo fajna seria. Lata lecą dzieci dorastają i pojawiają się nowe problemy, a na straży stoi nasza przyszywana już "babcia" bez której nic się nie może obyć. Lajcik do poduszki czemu by nie. 320 st 2018 r wy

Rogoziński Alek - Zbrodnia w wielkim mieście
Lekko czytająca się opowieść o  tajemniczym morderstwie i niby można czytać między wierszami, a jednak dzieją się dziwne rzeczy z ciałem ... Z przymrożeniem oka  kryminał na wesoło, choć w jednym momencie mocno autora poniosło: nad brzegiem Wisły( to realne)....wyłonił się i...haha, biorę to za żart ;)  330 st 2018 r wy

Kordel Magdalena - Uroczysko seria Uroczysko  cz1 ( wydanie zostało wznowione 2017)
Najpierw przeczytałam serie " Malownicze" a że mam fazę na coś lekkiego, to czemu by nie sięgnąć po tę serię. Typowe zdradzona, oszukana i bez dachu nad głową ląduje hmm niby w domu dziadków. Ten dom chyba z gumy jest, może się czepiam, bo takie wrażenie odniosłam w kolejnych częściach ;) Typowa opowieść może być.   400st 2010 r wy

 Kordel Magdalena - Sezon na cuda cz 2
 Bohaterka to dobra dusza czasami ma się wrażenie że się rozdwaja. W tym sezonie przychodzi czas Świąt i ma być miło ... trwają wielkie przygotowania w fajnym zabawnym nierzadko klimacie ;) Przyjemnie się czytało. 320 st 2010 r wy

Kordel Magdalena - Wino z Maliną cz 3
 Codzienność, czyli raz z górki innym razem trzeba zmagać się z trudnościami wszystkich wokół. Tu jeszcze nasza bohaterka też ma dylemat, czy walczyć o miłość, czy to jest ta miłość. Chciałam coś lekkiego poczytać to i poczytałam już nie będę wnikać w jakieś tam szczegóły ;) 270 st 2015 r wy
Cała seria fajna, ale mi  bardziej podobało się " Malownicze"

Kordel Magdalena - Okno z widokiem
U mnie w bibliotece pani podciągnęła tę książkę pod serię "Uroczysko" bo to tam zamieszkali studenci, ale nic po za tym, bo przecież niedaleko jest też i miasteczko Malownicze ;) Ktoś chce w tej pięknej okolicy wybudować coś wielkiego jakąś fabrykę, a nasza bohaterka chciała tylko uciec od codzienności a  ...  tu intryga i tam niecny cel. I jak to w opowieściach bywa musi się jakoś wszystko ułożyć, bo prawda zawsze wyjdzie na jaw. 304 st 2015 r wy

  Czytelniczo 2019 rok : 6 książek i 1944 stron 

Rok zaczęłam literacko w iście spokojnych klimatach, ale jak wiesz ja lubię obyczajówkę to i mam nadzieje że i w tym roku trafię na ciekawe książki w tych klimatach :)
Pozdrawiam i dużo czasu życzę byś i Ty mogła sięgnąć po coś fajnego

poniedziałek, 21 stycznia 2019

Podsumowanie -zużyć i kupić tylko niezbędne 2018

Jak ten czas szybko leci haha już połowa stycznia dawno  za nami to i z małym opóźnieniem podsumowanie cyklu" zużyć i kupić tylko niezbędne" które prezentowałam  tu na blogu kwartalnie III, III, IV Cel ograniczyć zakupy, by zużyć to co posiadam, jak wyszło .....zapraszam na podsumowanie :)

I tak zużyłam( niektóre produkty używali też mąż i syn) ok 130 kosmetyków wszelakich- wynik podobny do zeszłego roku

u mnie najwięcej wychodzi
 mydeł w kostce 10 szt + płynne 9 szt (te to różnej pojemności były)
10 szt -balsamy, masła
9 szt - żeli do mycia
15 szt- produkty do twarzy (bez maseczek jednorazowych)
10szt -do włosów odżywki
6 szt -szampony
12 kremów do rąk
6 past do zębów


Jakiej firmy kosmetyków  najwięcej używałam wyszło że  Yves Roche...(kolaż zrobiony ze zdjęć które posiadałam, a nie z kosmetyków które zużyłam w 2018 roku ) To tak dla przykładu ...
22 szt Yves Roche Francja
13szt Farmona -Polska firma
 8 szt  AA Polska
7 szt  Luksja  
 7 szt BeBeauty dla biedronki
haha te same marki co w roku 2017 tylko zamieniły się miejscami

Kosmetyki się zużywają to i się kupują ja sobie zakładałam że w minionym roku nie będzie szaleństw by zużyć to co posiadam, a kupię tylko to co niezbędne ....no cóż poległam, bo jednak pokusa była mocniejsza i nadal mam spory zapas ;)

kupione
dobre promocje kuszą tam gdzie robią przeceny/ wyprzedaże, gdzie jest 2+ 2 ...(kupujemy dwa kosmetyki, a kolejne dwa dostajemy obecnie za grosz)
są i promocje - 30%, -40% bywa że i więcej
i nabyłam tak zwane niezbędne haha coś dużo tych mydeł ....
Podsumowując wychodzi na to, że tyle zużyłam co i prawie  kupiłam  - czyli się nie popisałam ...bywa :( 
Wydałam około 527 zł zaoszczędzając do cen w danym sklepie około 500 zł

 Dziękuję, że byłaś ze mną w tym zmaganiu,  hmmm i chyba i w tym roku dalej muszę ten cel kontynuować  jak myślisz ;)
Pozdrawiam serdecznie 



czwartek, 17 stycznia 2019

Choinki szydełkowe

Powstały oczywiście w grudniu, ale zapomniały się pokazać  :)
i cała gromadka
Aniu dziękuję za pamięć i przepiękną karteczkę ( zapomniałam zrobić fotkę, a schowałam ją już z ozdobami )
Beatko korzystałam z takiej podpowiedzi - zdjęcie pochodzi z internetu

Pozdrawiam serdecznie



środa, 9 stycznia 2019

Przeczytane w 2018 - podsumowanie

Zapraszam na podsumowanie czytelnicze minionego roku odnotowałam 100 książek i 35798 stron  co stanowi, że jedna książka średnio miała 358 stron ;)
Są tu ulubieni autorzy o i jak fajnie się złożyło bo to kryminały/thrillery
prawie wszystkie ich książki czytałam
Opiat- Bojarska  Joanna
Puzyńska Katarzyna -   wspaniała seria Lipowo kryminał/ thriller
Rudnicka Olga - kryminał na wesoło 
Rogoziński Alek- kryminał na wesoło
Stachula Magda- kryminał/ thriller 
Miszczuk Katarzyna Beronika - biorę  tylko jej thrillery świetne

I obyczajówka wspaniała
Miszczuk Joanna
Krawczyk Agnieszka
Mirek Krystyna 
Jeromin-Gałuszko Grażyna - jestem pod wrażeniem"Legenda"
Witkiewicz Magdalena-
Gargaś Gabriela- 
Obuch Marta-
I inni chciało by się napisać, a jednak warto wymienić
 Michalak Katarzyna 
Fryczkowska Anna
Sońska Natalia-
Socha Natasza
Chmielewska Joanna M-
Szarańska Joanna - 
Cygrel Hanna-
i nowo poznani autorzy
Zdunek Ewa - zwariowana wróżka  3 cz "Wróżka mimo woli " mi utkwiła w głowie
Przybyłek Agata -  ciekawa jestem jej innych książek
2 sztuki to bajki choć było ich więcej i 3 poradniki podróżnicze gdzie się zagląda a nie czyta - to i stron do przeczytanych nie liczyłam)  
Karpińska Justyna - reportaże świetnie pisze
coś z zagranicy
Coben Harlan- znany od bardzo dawna, ale pierwsze jego książki były świetne te teraz no cóż rozczarowanie
Lackberg Camilla-  zaczęłam serie i jakoś tak stanęło ( podobnie albo i lepiej piszę pani Puzyńska)
I przepadłam choć za seriami tasiemcami nie przepadam to pochłonęłam
Wilczyńska Karolina - stacja Jagodno części 8, Polecam ! ( mam ochotę coś tej autorki jeszcze poczytać)
Świętek Edyta - seria spacer aleją róż życie rodziny od czasów powojennych z ukazywaniem zmagań z upływem lat
piękne też życiowe opowieści  Polecam
Majcher Magdalena - seria "Wszystkie pory uczuć"
Ziembicka Bogna- droga do różan
Sakowicz Anna- piękna, łezka mi się zakręciła 3 cz -
Kordel Magdalena i seria "Malownicze "
Kalicka Manuela- i 2 cz zmagań dziewczyn w czasach powojennych polecam
Olejnik Agnieszka - coś lekkiego i miłego
Karpińska Anna- życiowe opowieści

Cudne książki, wspaniałe opowieści mi się trafiły w dużej większości, czyli nasi Polscy autorzy piszą świetnie :) Zachęcam sięgajcie po naszą dobrą Polską literaturę. Za dużo książek w jednym miejscu by coś więcej o nich napisać ;)
Pozdrawiam czytelniczo i życzę dużo czasu w dzień jak i długich wieczorów, byście mogły sięgnąć po  jakąś fajną książkę :)
pozdrawiam serdecznie