Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 1 marca 2021

Luty przeczytane

Hej hej, ale mi dni umknęły i już przyszedł czas na przeczytane minionego miesiąca :) Serdecznie zapraszam na  krótkie podsumowanie  - na początek coś przyjemnego ze świata zwierząt 



 Szumowski Marcin -Niedźwiedzica z Baligrodu i inne historie Kazimierza Nóżki 

 Wspaniała książka o zwyczajach i obyczajach zwierząt- mimo że nie jest to papier kredowy to i tak można, zachwycać  się urokiem zdjęć.  304 st  2019 r wy literatura faktu  


 

  Szumowski Marcin - Wilczy gang cz 2

Przenosimy się w Bieszczady i wraz z bohaterami przemierzamy szlaki jak i zagłębiamy się w fantastyczne opowieści o zwierzętach. Wspaniała lektura z ilustracjami. Miło spędzony czas w pięknej przyrodzie :) nie musimy znać pierwszej części by przeczytać tę. Polecam obie części i czekam na kolejne wędrówki ...  304 st 2020 r wy literatura faktu 

 


Kay Adam - Świąteczny dyżur 

To kolejna książka, gdzie autor ukazuje prace w służbie zdrowia. No i cóż rzec "cudze chwalicie, a swego nie znacie" to i tu boleśnie jest pokazane jakie jest podejście "do" lekarzy w Anglii...Książka praktycznie na jeden wieczór. 176 st 2019 r wy biografia

Ja urodziłam syna  przed Wielkanocą haha i w szpitalu był lany poniedziałek wśród personelu- dosłownie, taki jak to było kiedyś w tradycji  ;)



Literatura piękna -jest parę wydań to i okładki i ilość stron może się różnić

Ferrante Elena - Genialna przyjaciółka ( seria o tym samym tytule) cz1

 Książka rozpoczyna się zniknięciem Lili ...czego już na końcu  książki, możemy nie pamiętać ...Jest to wspomnienie przyjaciółki od lat dzieciństwa i dałam ciała bo nie sprawdziłam, że są dalsze części (w sumie 4) Historia sama w sobie jest ciekawa - wciąga nas ten geniusz, tylko czyj ?A może rywalizacja młodzieńcza ...z chęcią po kolejną część sięgnę, bo czy geniusz nie został przechytrzony ;) 480 st 2014 r wy


 

Ferrante Elena - Historia nowego nazwiska

hmmm ale się wkopałam i nie wiem czy losy bohaterów są ciekawe, czy bardziej wciąga mnie ideologia rozważań. Włochy lata bodaj 60- 70 i młodzi ludzie wchodzący w świat dorosłych. Oczywiście głównymi bohaterkami są dwie przyjaciółki i ich otoczenie świat szkolny u jednej a u drugiej praca i małżeństwo. literatura piękna 600 st



Ferrante Elena - Historia ucieczki

A nam się wydawało, że wszędzie jest tak wspaniale- tylko u nas mamy strajki - no sorry, a to tylko bajki, bo życie we Włoszech w klasie robotniczej niczym się nie różniło. Autorka za pośrednictwem bohaterów opowiada o tym, co się wokół dzieje, no i jak sobie radzą ludzie. Kto ma dojścia, kto ma układy- czyli tzw elita i ci zaradni klasa pracująca. Trochę nudą powiało w tych rozważaniach nad życiem osobistym ...ach te tasiemce  - dobrze, że w tym przypadku płyną z wiekiem bohaterów.  520st



Ferrante Elena -Historia zaginionej dziewczynki

Przytłoczyła mnie cała seria - tyle stron, a może że leciałam ciurkiem i już miałam dość tej ideologi rozważania - systemu- polityki. Ale z drugiej strony fajnie autorka opisała kawał czasu w jakim żyli bohaterowie Neapolu...życie to nie bajka - to wzloty i upadki - jednym wiedzie się lepiej, inni o coś walczą, wyrażają swoje poglądy w ten czy inny sposób... Los piesze różne scenariusze i na pewno na długo ta opowieść pozostanie w mej pamięci.    592 st


 

Mróz Remigiusz - Zerwa 

Sięgając po tę część miałam w pamięci część trzecią, w której akcja też rozgrywała się w górach. I tym razem też przemierzamy szlaki, ale już niestety emocje nie te- bardziej bym powiedziała powtórka z rozrywki.   496 st 2018 r wy kryminał, thriller 

 
Podsumowanie czytelnicze  2021:
18 książek-  3097 + 3472 =6569 stron 
oj grubaski mi się trafiły  w tym miesiącu ;)
Pozdrawiam i polecam dwie pierwsze :)

12 komentarzy:

  1. Mroza z tej serii czytałam tylko pierwszą część i tyle tam było niesamowitych i nieprawdopodobnych sytuacji, że sobie resztę odpuściłam . Może kiedyś przeczytam pozostałe książki. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze trzy były ok -w trzeciej zachwyciła mnie oprawa akcji w naszych górach - to i liczyłam ze w tej piątej otoczka gór mnie zachwyci ...jakoś książka mnie nie porwała ;) Aniu są zwolennicy Mroza, a Ciebie nie wciągnął to i już ta seria nie wciągnie ;)
      pozdrawiam i buziaki przesyłam

      Usuń
  2. Świetny wynik! Oprócz Zerwy żadnej z pozostałych nie znam, muszę dokładniej przemyśleć, może coś dopiszę do listy.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wprawdzie to nie o ptaszkach, ale o misiach i wilkach są dwie pierwsze - ale polecam bo czytają się przyjemnie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Myślałam, że nic mnie już nie zaskoczy, a tu - proszę ! Książkę Eleny Ferrante " Historia ucieczki " słuchałam w formie audiobooka. Niestety nie zachwyciła mnie. Jeśli zaś chodzi o Mroza - to przeczytałam jedną książkę tego autora i zniechęciła mnie do sięgnięcia po kolejne. Cóż ? Widocznie mam inny gust. Pozdrawiam Beatko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu no nie możliwe, ja zaskakuję haha ;)No właśnie ciężka ta historia pisana "słowem ideologi" za dużo tych stron co automatycznie daje wiele powtórek myślowych ...Z Mrozem różnie bywa ja wprawdzie pare książek przeczytałam ale no cóż jedna dobra inna była bo była mam Iluzjonistę - to i pewnie przeczytam:)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. O znowu mnie zaskoczyłaś nieznanymi tytułami, już zapisuję! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo jak miło, że znalazłaś coś dla siebie polecam dwie pierwsze :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Beatko widzę, że w lutym obie przeczytałyśmy Wilczy gang :) Niedźwiedzicę czytałam wcześniej. A wiesz, że jest już wydana książka leśnika Nóżki, Sceliny: Zanim wyjedziesz w Bieszczady?
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ale traf - ojej jak dobrze że napisałaś, bo bym nie namierzyła (inni autorzy) i to na dodatek dwie części :)
      pozdrawiam buziak Kasiu

      Usuń
  6. Oj Beatko,tym razem nie znam żadnej książki:((((Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu no nie sposób wszystkiego wyczytać ba nawet obecnie trafić na tego samego autora haha
      pozdrawiam

      Usuń