Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

wtorek, 20 sierpnia 2019

Zwiedzałam - Zakopane - Bachledova

Czasami tak bywa, chwila - pomysł i jest ...mój małżonek zapragnął zaliczyć Rysy jeden ze szczytów brawo zaliczył ( są trzy szczyty 1 po naszej stronie, 2 po Słowackiej ) Na wycieczkę załapali się też moi rodzice ....to trzeba było pozwiedzać okolicę.
Popodziwiać nasze Polskie Góry - Kasprowy

stara kolejka nią kiedyś też wjeżdżałam
tradycja skocznia
Jak się jest samochodem to i Niedzica
a na zaporze piękny mural 3 D ( zimą był przysypany piaskiem)
Ale widok z Czorsztyna jest uroczy to i tam podjechaliśmy
 Morskie Oko czy Słowacja i padło na Słowację i Dolinę Bachledovą
Są już gondole którymi można wiecheć na szczyt (kto lubi spacer to tylko kawałek jakieś 20- 30 min, a 10 euro zostaje w kieszeni ) gdzie jest ścieżka wśród drzew i taras widokowy tu też jest kasa by nabyć bilet ...
w tej chwili dobrą pizze można zjeść w wielu miejscach ale tu od lat jest smacznie i klimat przeuroczy Zdiar - Rustika


czy wy też tyle jedzenia kupujecie
lodówka na 4 pokoje dane piętro - wszyscy wykupili śniadanie ( niektórzy i obiadokolacje )
My  wykupiliśmy śniadania, bo obiady jedliśmy tam gdzie akurat nas poniosło, a miałam problem ze schowaniem  serka, który chciałam zabrać do domu ( podpisałam mój serek 1...2 lewa - górny róg, wcisnęłam jeszcze 2 haha ;)
Mąż nawet nie miał gdzie schłodzić sobie piwka, by po wyprawie na szczyt wypić (wypił dopiero w domu, bo ze Słowacji zawsze jakieś  piwo przywozimy, a i jakieś regionalne nasze kupiliśmy ( lekko cena zawyżona no ale cóż ;)

A propo Słowacji jeśli planujecie wypad w ich góry( wejścia na szczyty), czy też jazdę na nartach pamiętajcie o ubezpieczeniu koszt niewielki, a losu kusić nie trzeba ( dopytajcie czy z helikopterem)

Jak Tobie udało się spędzić długi weekend :)
Pozdrawiam serdecznie






18 komentarzy:

  1. Beatko,super mieliście urlop:)Ja od wielu lat marzę o tym aby wybrać się do Zakopanego ale,marzę,marzę.....Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu jak nie byłaś w Zakopanym to warto odwiedzić te parę miejsc i tak po sezonie letnim, a jeszcze nie zimowym ;) Trzymaj się mocno za portfel i w drogę, bo ta miejscowość do tanich nie należy :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Tak się zapatrzyłam ,że żal mi się zrobiło jak się skończyły zdjęcia:) mogłabym tak oglądać i oglądać. Buziaczki♡♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko oj tak widok gór o każdej porze roku jest przecudny, aby tylko słoneczko lekko wyjrzało, by szczyty poodsłaniało ;)
      pozdrawiam serdecznie i buziak

      Usuń
  3. Mieliście cudny rodzinny długi weekend. Wycieczka wspaniała, piękne widoki. U mnie krótkie wypady z domu w bliską okolicę :)
    Ściskam, Agness<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko i te krótkie wypady są wspaniałe bo na swą okolice zawsze czasu brak ;) A tyle piękna nas otacza i wcale go daleko szukać nie trzeba :)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Piękne widoki, miałaś wspaniałą wycieczkę Beatko. Wejście do Rustiki bardzo skromne, spojrzałam i jakbym się w czasie cofnęła. Obtłuczony dzbanek, stare szafki i wiaderko na mnie wrażenia nie robi, ale skoro tam dobrze jeść dają, to warto wejść. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha Iwonko dobre ja na starocie patrzę z takim sentymentem, bo wielu rzeczy nie widziałam a tutaj w środku sporo ciekawostek z minionego wieku ;) Ta pizzeria to taki sentyment -(jest od lat, a trafiliśmy do niej bodaj z 15 lat temu albo i więcej) Jedliśmy tam pierwszą naszą wyśmienitą pizze - obecnie wiadomo można już świetną pizze zjeść w wielu miejscach ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ale fajną wycieczkę mieliście :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och ! Jak tam pięknie !!! Ten taras w górach - niesamowity ! Kocham Tatry i po polskiej stronie i po słowackiej ! Widoki niesamowite !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu góry są przepiękne i dla ich widoku warto w nie powracać :)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. chętnie wybrałabym się na taką wyprawę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu mam nadzieje że się wybierzesz wkrótce :)
      pozdrawiam

      Usuń
  8. Wspaniały urlop Beatko. Aż się poczułam tak, jakbym sama na nim z Wami była.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak fajnie było popodziwiać okolicę :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. Kocham Zakopane, uwielbiam góry, chociaż niekoniecznie zdobywanie szczytów;) W Czorsztynie i Niedzicy też byłam, mam nawet zdjęcie "nad przepaścią" na zaporze;) Na Słowacji byłam w innym miejscu, może kiedyś trafię i tam gdzie Ty;)
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny urlop.Widoki również aż pozazdrościć. Niesamowity taras widokowy. Byłam w Zakopanym ale tak dawno. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń