Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 26 lutego 2024

Przeczytane luty Janicki K, Banach I

 To tak na początek coś w lekkim klimacie

  Banach Iwona - Świąteczne duchobranie 

Właściciel hotelu zaprasza dwie grupy poszukiwaczy duchów w celu ich namierzenia, a może gdyby były to jakiegoś rozgłosu medialnego. W hotelu dużo się dzieje niezwykłych rzeczy jak i tych oczywiście przyziemnych - gdzie jest kucharka - kto da jeść gościom w święta. Momentami jest zabawnie, bo jakby to nie było mamy tutaj kryminał na wesoło, który fajnie się czyta. 318st 2023rwy

 


Korkosz Michał - nowe rozkosze "Polskie przepisy które ekscytują"

 - no nie wiem czy takie Polskie( hmmm czy wszystkie produkty są nasze no nie) Mięska tu  też nie znajdziecie, tylko zieleninkę ....nie znam autora z bloga więc kompletnie nie wiem co tam gotuje. Ładne wydanie- ładne zdjęcia(poza okładką)  - przejrzałam z ciekawością (263st -nie liczę do przeczytanych) 2023rwy

 

Coś co się dłużej czyta haha i nie potrafię powiedzieć dlaczego ...więcej informacji i to tak szybko nie chce się przesuwać hihi

 Janicki Kamil- Warcholstwo Prawdziwa historia Polskiej szlachty

Tak na marginesie, czemu takich wiadomości nie przekazano nam na lekcjach historii. Szlachta to byli ci co rządzili wszystkim- nawet królem ;)  Jak to postępowało jak wyglądało autor stara sie nam to umiejętnie ukazać :) Ciekawe naświetlenie tego co było kiedyś, a na pewno coś wniosło w naszą historię. 322st  2023rwy

Strzelecka Marta - Ziemianki Co panie z dworów łączyło z chłopkami

Jak wiemy niema spisanego życia chłopów, bo albo czasu nie mieli albo byli nie piśmienni(przełom XIX-XX wiek. Mamy tutaj podziały klasowe, a co za tym idzie - zamożność to i wiadomo jedni mają to czy tamto, a inni.... i tu można mieć mieszane spostrzeżenia, wnioski, czy to aby dobroć była. Czytając można mieć mieszane spostrzeżenia, no i znamy tylko punkt widzenia ziemianek, bo na podstawie takich źródeł powstała książka. Fajne podejście do tematu szkolnictwa - kursów.   248st( bez przypisów) 2023rwy

Grzebałkowska Magdalena - Wojenka o dzieciach które dorosły bez ostrzeżenia 

Szkoda, że takich przeżyć nie spisało się na naszym gruncie 30 - 40  lat temu... naszych dziadków, pradziadków, którzy swoje przeżyli. Mam mieszane odczucia gdy czytam o kimś kto nie wiedział że jest wojna, albo wyjechał za granice ... Każde dzieci nasze są i z każdą opowieścią warto sie zapoznać ... 454st (bez przepisów) 2021 r wy

 

Po trudnych tematach trzeba sięgnąć po coś przyjemniejszego

Grzebałkowska Magdalena, Winnicka Ewa- Jak się starzeć bez godności 

 Dobre - "nic nie muszę, a mogę .."  do takiej myśli czasami trzeba dorosnąć albo wyrwać się ze szponów otoczenia które nas tłamsi swymi przymusami i frazesami " bo nie wypada, bo co ludzie powiedzą..." dla mnie za mało panie pazura i tak pokazały. Fajnie sie czytało choć te kolory stron haha to już dobre okulary trzeba mieć wieczorem ;)    280st 2022rwy 

Ćwirlej Ryszard- Upiory spacerują nad Wartą  seria Milicjanci z Poznania cz1- 10

Kiedyś przeczytałam któryś tam tom- uśmiałam się i  w końcu trzeba nadrobić braki ;) hmmm cofnięcie się do lat 80 to moje dzieciństwo, więc fajnie przypomnieć sobie tamte czasy. Autor umiejętnie wplata różne chwile życia codziennego PRL. Mamy morderstwo i sprawę która się ciągnie ale zakręcony  policjant z tymi obłędnymi wypowiedziami wszystko rekompensuje.     480st pierwsze wydanie 2007 drugie 2019


Przeczytane 2024

 przeczytałam 11 książek(kucharskiej nie liczę)   1880+2102=3982 stron

10 biblioteka, z mojej półki wersja papierowa 0, z czytnika 1 




22 komentarze:

  1. "Ziemianki" i "Warcholstwo" zainteresowało mnie. Czytałam "Służące do wszystkiego", czekam w bibliotece na " Chłopki"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to książki popularność mają mi zostały Chłopki do przeczytania :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękny wynik czytelniczy. Gratuluję. Z Twojej listy wybrałam "Ziemianki" i "Warcholstwo". Obie książki mam od jakiegoś czasu na półce. W lutym już nie dam rady :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo masz zaplanowane do przeczytania i już jest fajnie - zatem miłej lektury pozdrawiam

      Usuń
  3. Ostatnio czytam tylko lekkie książki, bo inaczej Ania mi się horrory🤣 pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze pamiętam PRL i lubię przeczytać, jak inni przeżywali problemy tamtych czasów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko ta seria o policjantach przenosi nas w tamte czasy - ale tylko autor umiejętnie wplata nam pewne informacje . Główny nurt to zabójstwa i śledztwo. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. nie znam nic z Twoich propozycji, ale gratuluję wyniku czytelniczego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Gosiu oj nie sposób znać obecnie tych samych książek ale fajnie jest się nawzajem inspirować choć autorem :) pozdrawiam

      Usuń
  6. Różne te książki czytasz Beatko. Na pewno sięgnę po Ćwirleja, na którego już od jakiegoś czasu mam chęć, ale zawsze znajdą się te, które chcę bardziej wypożyczyć ;) Ziemianki też sobie zapisałam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha zmienił mi sie świato pogląd i jak zauważyłaś Aniu skaczę sobie tematycznie :) Ćwirlej u mnie dawno był na liście, to tak postanowiłam w tym roku parę z tej serii o policjantach przeczytać :) pozdrawiam

      Usuń
  7. Nie dość, że tematyka różnorodna, to jakim cudem przeczytałaś aż 10 książek? :P
    Super :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi no w tym miesiącu tylko 6 a w styczniu 5 ;) to się przekłada na noce nie przespane - słabo sypiam z czego wcale się nie cieszę coś za coś .... pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Fajnie że tak dużo czytasz gratuluję. Tak się składa że tym razem nie czytałam żadnej z Twoich książek, zresztą ostatnio mam brak weny do wszystkiego !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję, idzie wiosna to i energii będziemy miały więcej i będziemy szaleć ....czego Tobie, sobie i wszystkim życzę :)))pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Gratulacje tak dużej liczby przeczytanych książek! Fajnie, że udaje Ci się czytać tak różne książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję czasami trzeba robić sobie tematyczne odskocznie by się nie zanudzić :) pozdrawiam

      Usuń
  10. Wiele ciekawych książek przeczytałaś. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. super Ci poszło, widzę wiele ciekawych książek

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję zatem zachęcam do lektury :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń