Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Kwiecień przeczytane: Stachula M, Mirek A, Miszczuk J

 Koniec miesiąca zatem zapraszam na moje przeczytane. Mam cichą nadzieje, że coś dla siebie wypatrzycie :) 

 Wilczek Lech- Moje życie z Simoną Kossak 

Autor fotograf to i książka ma całą masę zdjęć ( no niestety- użyto takiej farby, że zapach powala)

Jesteśmy oprowadzani po świecie zwierząt, po wspólnych z nimi chwilach. Świat się zmienia i na niektóre kwestie są różne spostrzeżenia ...przyjemna przygoda 480st 2023 rwy

 

Dwie książki, a tej samej tematyce siostrach zakonnych: Pierwsza: tych które chciały nimi zostać, a jednak odeszły i druga: tych które są zakonnicami nadal...

Wypowiedzi różne inne stanowiska ja jestem zadowolona, że czytałam jedną i drugą bo mogę sobie wyrobić własne zdanie... mój punkt widzenia :)))

 

Białkowska Monika - Siostry O nadużyciach w żeńskim klasztorze 

Są to opowieści sióstr które odeszły z zakonu. Problematyka wielka, trudności olbrzymie- tylko wiary tam brakuje ...  336st 2023rwy reportaż 

Dżbik-Klube Justyna -Śluby( nie ) posłuszeństwa Prawdziwe życie zakonnic

Wypowiedzi sióstr zakonnych które ... zostały wybrane by udzielić wywiadu, czyli dostały pozwolenie by się wypowiedzieć na określony temat i ma się wrażenie, że tylko w pewnych ramach tematycznych. Są to osoby którym było dane coś osiągnąć - miały szczęście albo moc przebicia by działać.  320st 2023 r wy

 

Miszczuk Joanna - Klątwa pramatki ( sekret dziedzictwa t 4)

 Po dziesięciu latach  kolejna część no cóż nie będę ukrywać że nie pamiętam ...Wtedy poprzednie części mi się podobały, a ta hmmm... tylko we fragmentach. Jest część gdzie autorka ogarnia to całe drzewo genealogiczne kobiet, a mi nudą wiało, bo już nie sięgam pamięcią co te pra pra tam robiły. Oczywiście kto nie zna tej historii to zachęcam do poczytania od początku.  504st 2023r wy

 

Mirek Adam -Bebechy,czyli ciało człowieka pod lupą

A ja wole słuchać autora - świetnie opowiada i ta cała otoczka przekazu super :)  Książka to fajny podręcznik po ciele człowieka. Idealny spacerek dla nastolatka tego mniejszego, gdy wstaje i co się dzieje i tak przez cały dzień w świecie własnych doznań i funkcji organizmu. Tylko czy dzieciom taka forma się spodoba;)  272st 2023 r wy 

Stachula Magda- Oskarżona cykl Lena t3

Chciałam doczytać cykl i tyle. Ok powikłany i  dopiero w tej części się wyjaśnia hmm czegoś mi zabrakło coś jest nie tak ...Dziewczyna ukrywa się i jest ścigana po raz kolejny. Ucieka i nagle olśnienie- jestem niewinna czy oskarżona. Obok inne zdarzenie i całość chyba się kończy. Ja nie lubię serii  to i mi się rozwlekło - gdyby opowieść była zebrana w jedną książkę... świetnie by się tę historię czytało ...368st 2022r wy

 

Day Sylvia -Mąż którego nie znałam

Był szał na "erotyki"(tak delikatnie to ujmując) to i wielu autorów tą drogą podążyło. Nie wiem który to wiek ale pewne strefy dobrze się bawiły a tu mamy ich intymne igraszki ....oczywiście jest wątek małżeństwa ale są i zaloty ...bo miłość jest nie przewidywalna. 256st 2013rwy  


Przeczytane 2024

 przeczytałam 24 książek(kucharskiej nie liczę)   4462 +2536=6998 stron

19 biblioteka, z mojej półki wersja papierowa 1, z czytnika 4

I to było nie zamierzone, samo wyszło, że w tym miesiącu 5 książek autorów których jeszcze nic nie czytałam 

 ( w sumie 8 autorów nowych poznałam w tym roku)

miłego słonecznego wypoczynku życzę a i fajnej przygody z jakąś książką też :)))

4 komentarze:

  1. O, widzę, że bardzo różne kierunki lektury obrałaś. Ja byłam zachwyconą książką o Simonie, ciekawi mnie ta o ciele...
    Dobrych kolejnych lektur życzę, uściski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie bardzo różnorodna literatura u Ciebie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Beatko, że dzielisz się swoimi lekturami. Na fali czytania o chłopkach, służących i akuszerkach pewnie sięgnę po książki o zakonnicach. Wiem, czytając książkę S. Kubik, że wcale wśród sióstr nie jest tak słodko. Może jeszcze którąś zapiszę. Dziękuję Beatko i pozdrawiam.
    Ps. Co do mojej biblioteki to masz rację, dbają kobitki by kupować jak najwięcej książek, no i przede wszystkim słuchają czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowały mnie te książki o zakonnicach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń