Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

niedziela, 27 października 2024

Październik przeczytane -Ćwirlej R; Chmielarz R; Bonda K; Obuch M

 Zapraszam na co miesięczne przeczytane ....tym razem zaczęłam czytanie od kryminał, sensacja 

 

 Ćwirlej Ryszard- Mocne uderzenie ( Policjanci z Poznania cz4/10)

 Jarocin 1988 rok. Zabójstwo to i śledztwo jak i wszelakie różne poszlaki i nietypowe powiązania. Czyta się dobrze, choć poprzednie części bardziej mnie przyciągały swym klimatem PRL-u. Świetna seria 448st 2011- pierwsze wydanie 2017 wznowione 7/10
 

 Ćwirlej Ryszard- Śmiertelnie poważna sprawa ( Policjanci z Poznania cz5/10)

Brutalne morderstwo dziś, a jutro już nie ma sprawy. Nasi milicjanci z Poznania jadą gościnnie przyjrzeć się sprawie. Autor umiejętnie prowadzi nas po zawiłych zakątkach i wszelkich możliwych miejscach, gdzie nikt nie odmawia wypicia kielonka haha ot takie były czasy. Czyta się fajnie no może trochę książka grubasek ;) 480st 2013 wznowione 2018  8/10

 Chmielarz Ryszard -Farma lalek cykl Jakub Mordka t 2/ 6

Ginie dziewczynka, a przez przypadek są odkryte inne makabryczne zbrodnie. Nasz komisarz wkracza w świat gdzie człowiek jest tylko towarem. Bardzo ciekawy kryminał- thriller od dawna miałam na niego ochotę 392st 2013 pierwsze  2023 drugie wy  8/10

 

To i wkroczmy w ten sam świat   zabójstw-morderstw tylko z reportażem


Bonda Katarzyna -Polskie morderczynie 

 Pare opowieści kobiet dlaczego zabiły ....i tu zrobię pałze.... bo są historie gdzie  kobiety  tyrana w domu mają,  a inaczej się czyta o  innych morderstwach. Bardzo dobrze przygotowany reportaż  400st 2008r pierwsze 2013 drugie wy 7/10

 

Omilianowicz Magda - Bestia Studium zła

Leszek Pękalski słynny morderca "wampir z Bytowa" To trzeba przeczytać, a i tak nie mieści się w głowie jaka to osobowość - cwaniactwo - ktoś kto może zadziwić wszystkich śledczych i wielu specjalistów z dziedzino psychiatrii. W takich przypadkach pozostaje pytanie, czy nie powinno być kary śmierci.... reportaż 200st pierwsze 1995, drugie 2016  9/10

 

To i coś lżejszego w tej nucie 

 

Obuch Marta- Ja tu tylko zabijam

Komedia, kryminał, a może romans. Wiele wątków które, tak jakoś nam gdzieś uciekają, ale czyta się przyjemnie. Fajna obyczajówka  352st 2024r wy

 

To i nie może zabraknąć czegoś w innej dziedzinie -literatura piękna

 

Nurowska Maria - dziesięć godzin 

Czasami jest tak, że czaso przestrzeń trudna do uchwycenia - wiadomo po przeczytaniu wszystko się układa ( nie czytałam nic na temat treści wcześniej) Bohaterka to sędzia, która zostaje postawiona w trudnej sytuacji, czy wydać wniosek o aresztowanie J Piniora legendy Solidarności- ma 10 h...przeskakujemy i poznajemy jej życie ...słabe to  powiązanie jest, jak na autorkę nie źle piszącą ( parę książek autorki przeczytałam) 262st 2017 r wy 3/10  literatura piękna

 

Chutnik Sylwia - Dintojra

"Czasami największą zemstą jest  po prostu przeżyć" cyt

Pare opowiadań, ale odosobniona nie będę jak napiszę, że co nieco do mnie nie dotarło ... tę książkę trzeba dozować by zrozumieć przekaz autorki na problematykę danych osób ...no cóż ...literatura piękna 2024 rwy 224st 6/10

 

 To może jeszcze coś innego dla urozmaicenia

 

Świątkowska Katarzyna - Mity medyczne które mogą zabić 2

Bardzo ciekawe spostrzeżenia na to co nam wciskają i sprzedają. Autorka popiera swoje wypowiedzi wieloma źródłami. Warto sobie poczytać i może co niektóre ksero typy z głowy wyrzucić. Moja mama nie uznaje zamienników i przepłaca nawet 3-4 krotnie, a co gorsze wieży reklamom ....380st 2018rwy polecam 9/10


Rogaska Karolina - Bez wstydu 

Temat tabu, a tak wiele się dzieje....jak mnie nie dotyczy, to dobrze o tym wiedzieć nim się słowo powie... Początek to rozmowy z kobietami, ale już dalej mamy więcej faktów więcej wypowiedzi jak na reportaż przystało...Choć możemy czuć i tak jeszcze, że temat nie został zgłębiony.  256st 2022r wy  7/10



 Przeczytane 2024

 przeczytałam 70 książek  18715+3394=22109 stron

50 biblioteka, z mojej półki wersja papierowa 1, z czytnika19

18 nowych autorów poznałam w tym roku 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz