Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 28 listopada 2022

Przeczytane - październik /listopad

 Hej hej to już koniec miesiąca, czyli przeczytane czas podsumować ups u mnie będą z dwóch miesięcy tak wyszło że coś mało czytam ....i niby uziemiona jestem w domu to myśli fruwają gdzie indziej... achy i ochy powinny być, ale smucić nie będę życie ...zapraszam może coś przypadnie Ci do gustu

 


Rogoziński Alek- złap mnie jeśli umiesz cz5 Róża Krull na tropie

Potrzebowałam czegoś co się lekko będzie czytać i w miarę przyjemnie. Bardzo fajny wstęp historia nawiedzonego dworku, a tu  w nim znależione zostają zwłoki. Nie lada zagadka, czy są powiązania - przyjemna lektura 304st 2021 rwy kryminał na wesoło

 

 Rogoziński Alek-Czerwono mi cz6

Festiwal i spora wygrana - budzą się uśpione talenty z ochotą na kasę. Hmmm kto kogo chce usunąć oj zamieszało się ... pomieszanie poplątanie ot taki kryminalny zamotaniec, a w samym środku nasza Róża która też jest na celowniku ;) Trochę zwariowane, ale czyta się szybko i tak lekko 302st 2021 r wy kryminał na wesoło

 

Szwaja Monika- Dupersznyty, czyli zapiski stanu Szwajowego

Znam całą twórczość autorki i z przyjemnością jeszcze raz bym wszystkie książki autorki przeczytała -może kiedyś ;)  Tak czyta się wolniej ot taka specyfika tekstu, ale za to mamy coś przyjemnego mądrego w odbiorze to podejście do życia i ten morał - tak wiem, że mogę być obecnie nie obiektywna bo już dawno, dawno temu czytałam ,a człowiek zmiennym jest z upływem lat. 

Dupersznyty to książka która powstała po śmierci autorki są to jej zapiski z szuflady jak i wspomnienia znajomych, wywiady. Taka można rzec biografia pełna wspomnień i tej cudownej, aury którą lubimy z książek ...276st 2017 r wy

Książkę miałam na swej liście, ale jakoś nigdzie nie mogłam jej dostać - marzenia się spełniają a dobra duszyczka gdzieś mą myśl wyłapała i tę książkę mi podarowała dziękuję Kasiu :)))

 


Sabała -Zielińska Beata-TOPR tatrzańska przygoda Zosi i Franka

Super pomysł by stworzyć książkę dla dzieci /młodzieży o tak wspaniałym temacie jak ratownictwo w górach. Pani Beata świetną stworzyła książkę - polecam i z przyjemnością ją przeczytałam mimo, że już czytałam dwie części TOPR autorki. 288 st 2022 r wy

 Tubylewicz Katarzyna- Szwedzka sztuka kochania. O miłości i seksie na północy 

Opowieść -wywiad-rozmowa z ludźmi którzy tworzą związek "inny" niż standardowy kobieta -mężczyzna. I u nas są "różne" związki, dlatego zabrakło mi porównań prawnych - może obyczajowych jak to widzą inni, bo to co było kiedyś nie jest dziś ...264st 2022

Chutnik Sylwia - Tyłem do kierunku jazdy

Żyć ale jak ...Babcia można rzec wyzwolona zaradna, a czasy nie były łatwe ;) Córka ksero-typ - ma być tak, bo nie wypada... i wnuczka  tocząca walkę z przeciwnościami losu. Jak być wolnym i żyć pełną piersią ....ciekawa książka 288st 2022 r wy

 Beck Glenn- Świąteczny sweter

Trudny temat śmierci i pewnego niedostatku w życiu, gdy ma się naście lat, a wokół bywa nie tak jak by się chciało. Wciągająca opowieść choć mnie koniec rozczarował, no ale wszystko jest możliwe i to autor decyduje jakie ma wizje ;) dobra lektura 288st 2009r wy  


Przeczytane 2022 roku

56 książek  i  18219 +2010= 20229 stron

8 z mojej półki - 10 z czytnika ( zestawienie roczne)

reszta z biblioteki, wypożyczam - wspieram czytelnictwo ;)

Haha a nie mówiłam mało - ale mam wrażenie, że coś mi umknęło, choć nie sądzę :)

Zaczytanych długich wieczorów życzę :))) 

22 komentarze:

  1. Beatko, a czy to ważne ile ilościowo się przeczytało? Najważniejsze, żeby przeczytane książki coś nam dały (tak, rozrywkę również mam na myśli). Też lubię książki Moniki Szwai i Rogozińskiego, intryguje mnie ta Szwedzka sztuka kochania (mam już ebook), ale ostatnio wybieram lektury według mojego humoru, a on bywa teraz zmienny przez zmęczenie, przeziębienie i martwienie się o znajomych z Ukrainy. Sama wiesz Beatko najlepiej jak jest... Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ma nieść przyjemność z czytania itp hihi tylko nigdy nie wiemy na jaką trafimy bo gusta są różne ....fajnie robić sobie odskocznie od tematyki czytania która zależy jakby nie patrzeć od naszego samopoczucia ... pozdrawiam Kasiu buziak

      Usuń
  2. Beato, kiedy Ty to wszystko czytasz. Podziwiam Twój czytelniczy dorobek. Nadrabiasz za tych co NIC. :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha oj tak Elu mąż hmmm chyba żadnej książki nie przeczytał w tym roku ...co nie znaczy że nie czyta- musi zapoznawać się z wieloma innymi rzeczami a to jest czaso chłonne ;) pozdrawiam

      Usuń
  3. Gratuluję przeczytanych książek. Niestety z tym u mnie marnie. No cóż nie wszystko się da cos za coś a spać też kiedyś trzeba. o A. Rogozińskim gdzieś tam czytałam, ale kryminały to nie jest to co lubię najbardziej . Pozostałe autorki/ autorzy raczej mi nieznane. Ja czytam jak mam czas, i cieszę się że w ogólne czytam .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bo czytanie to ma być przyjemność i komfort spędzonej chwili w pięknej opowieści. Ja czytam wieczorami i w nocy ot moja przypadłość ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Fajnie jest wypożyczać książki z biblioteki,ja też dużo czytam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakręcona lekko spóźniona, ale ma wytłumaczenie hihi choć jak powiadają usprawiedliwienia to ściema..
      Wypożyczam bo inaczej może ktoś stwierdzi, że biblioteki są niepotrzebne, gdyż mało osób tak zagląda, no i ceny książek też wzrosły co boli po kieszeni ;) pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Czasem niej, czasem więcej, wszystko zależy od nastroju. Ja w listopadzie zaszalałam, ale trafiłam dużo fajnych pozycji. Mam wrażenie że nasze gusta czytelnicze jakoś się rozjeżdżają;) Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam ja trochę poszłam w fakt- reportaż a Ty Aniu mroczna strefa thriller haha w obyczajówce się znajdziemy :) pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  6. Beatko super że wypożyczasz książki ja się przyznaję że czytam tylko bajki wnukom a nawet zaczęłam czytać na live dzieciom. No cóż ja mam inne zainteresowania i jak maluję skrzynie to tak jak książka maluję bez ustanie by zobaczyć efekt końcowy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosiu jak miło że jesteś - łał podziwiam bajki dla dzieci te z morałem są niesamowite ( ja nie mam komu czytać ;) maluj maluj i się spełniaj :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Gratuluję Beatko super wyniku czytelniczego. Proszę napisz do mnie (zacisze.lenki@vp.pl) potrzebuję Twój adres. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko już się odezwałam i jak to mówią czytaj miedzy wierszami, bo coś zakręcona jestem ostatnio ;)pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  8. Czytanie jest Twoją największą pasją i skoro wzrok Ci na to pozwala, to jest super. Ja lubię czytać latem, przy świetle dziennym. Niestety po 3 dniach leżenia z książką, z braku ruchu tkanka łączna mi się posklejała w nodze, co strasznie bolało i konieczna była rehabilitacja, by móc chodzić. W jakiej pozycji czytasz? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak różnie w tej chwili na bokach - na wznak jak leżę to albo napinam mięśnie albo pupę podnoszę haha urządzam małą gimnastykę - obecnie jeszcze nie leżę na brzuchu bo w tej pozycji podkładam poduszki pod klatkę piersiową by odciążyć kręgosłup ;) Iwonko aż muszę poczytać o tej tkance czemu się tak dzieje ...
      pozdrawiam i zdrówka życzę

      Usuń
    2. Dziękuję Beatko. Chodzi o te błony oblepiające i łączące mięśnie, od pięt do szyji. Może upał też miał jakieś znaczenie.

      Usuń
  9. Piękny wynik czytelniczy, przynajmniej ja tak uważam. Niektóre tytuły brzmią całkiem zachęcająco. Ja niestety ostatnio częściej czytam to co muszę niż to, co chcę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa Karolinko że mus to mus - ja też wiele nowego musiałam ostatnio poznać haha dobrze że są też filmiki gdzie inni dzielą się swoim doświadczeniem
      pozdrawiam

      Usuń