Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 30 stycznia 2020

Przeczytane styczeń 2020

Nowy rok nowe wyzwania - a ja po prostu będę czytać i nie zakładam ile to ma być książek  w tym roku :) Zobaczymy - mój cel to zmniejszyć stosik papierowych o 12 szt i miesięcznie jedna książka, o innej tematyce niż obyczajówka (typowo kobieca) thriller.
Biorę udział też w wyzwaniu na blogu Misiowy zakątek  zabawa wydaje się fajna, są literki np na styczeń S - pierwsza litera imienia lub nazwiska autora; N- tytuł; R- okładka jak trafię to super, ale i tak jest najważniejsze, żeby czytać książki :) oznaczam czy dobrze nie wiem ...

Zapraszam zatem na małe podsumowanie przeczytanych, może po coś sięgniecie :)

 1 Bosacka Kasia- Czy wiesz, co jesz ? leksykon dobrych zakupów
Alfabetyczna lista nie których produktów z wyjaśnieniem jakie to dobroci mają, na co są wskazane. Człowiek uczy się całe życie to i coś ciekawego można poczytać, zawsze czegoś tam nie wiemy to i doczytać warto.2019 r wy 304 st
R jak ryba

Jax Joanna- Pamiętnik ze starej szafy
Lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte oczami dorastającej nastolatki. Z ówczesnej perspektywy jest zabawnie, ale gdy się dorastało w tamtych czasach to były normy - a jeszcze wiele można by było dopowiedzieć. Przyjemna opowieść. 256st 2019 wznowienie wydania
R jak ręka

2 i 1 Góral Daniel - Dlaczego ?
Wydanie autorskie. Młody chłopak i jego spostrzeżenia, gdy się wkracza w dorosłe życie. Praca i dążenia do sukcesu. Ambicje i marzenia,  które trzeba realizować- bardzo fajnie, że na to zwraca uwagę. Pierwszy cel spisanie własnych przemyśleń to dobry początek.
72 st 2019 r wy
 R jak ręka

Katarzyna Puzyńska - Pokrzyk
I tym razem historia zakreśla duże koło i jak to bywa zawsze po latach zaczynają wychodzić na światło dzienne jakieś tam nieporozumienia, a co za tym idzie kolejne zabójstwa ...Oj wiele osób ginie. Dobrze jest niestety znać wcześniejsze części, by uczestniczyć w bieżącej sytuacji naszych bohaterów - bo tym razem mocno wkraczamy w prywatne sprawy i zakończenie automatycznie pobudza w nas ciekawość czemu tak się stało ...ale na wyjaśnienie trzeba poczekać na kolejną część bbrrr ...2019 r wy 608st

Olejniczak Lucyna - Aleksandra  Kobiety z ulicy Grodzkiej 6 cz
Miło kojarzę poprzednie części, więc jak coś mi świtało przyjemnego to sięgnęłam i po te cześć. Początek jak to w seriach bywa musimy odnowa pokojarzyć bohaterów, a tu na dodatek urocze rozpoczęcie przygotowania Świąteczne oj jak miło. No niestety autorka postanowiła zrobić skoki czasowe w rok 68, 81 i 97   hmmm i ważne informacje życiowe opisać tak na marginesie. Większa część opowieści to poszukiwania brata, co mnie nudziło ... to już podobno była ostatnia część cyklu, który ogólnie jest bardzo dobrą sagą rodzinna. 520 st 2019 r wy
R jak ręka

Jagiełło Joanna - Kawa z kardamonem cz1
16+ bo bohaterką jest nastolatka, zatem sporo jest o relacjach młodzieży dość ważnych w ówczesnym świecie. Każdy wiek ma swoje problemy, ale i czasami my dorośli dzieci różnie traktujemy ...niby chcemy chronić - nie rozmawiamy o trudnych sprawach, a powierzamy obowiązki. Linka postanawia dowiedzieć się, co się wydarzyło w jej rodzinie dawno temu - historia niesamowita.  Nie wiem tylko czemu autorka daje serii tak słodkie tytuły - po tytule spodziewałam się czegoś innego 2011 r wy 247st
 R jak ręce

Jagiełło Joanna - Czekolada z chilli cz 2
Tytuł to tylko rzekome porównanie słodkiej miłości i problemów w związkach do chilli ;)  16+ i tyle problemów na głowie naszej Linki - dziewczyna ma nie ciekawie i stara się dzielnie wszystkiemu podołać, a zarazem zrozumieć relacje między rówieśnikami jak i dorosłymi. Mimo że cykl jest kierowany dla młodzieży to warto go przeczytać, by sobie przypomnieć, jak to jest gdy ma się naście lat. To my dorośli popełniamy błędy, a dzieci same na świat się nie pchają..2013 r wy 304 st
Jak znajdę kolejną cześć, to z chęcią przeczytam. ( w sumie 4 części )
 R jak ręce

Jagiełło Joanna - Tylko gdy pada deszcz
Nastolatkowie i świat dorosłych. Niby książki dla 16+ a tyle poruszonych problemów, z którymi młodzi ludzie się zmagają. Autorka bardzo dobrze ukazała tutaj punkt widzenia młodzieży, gdy w związkach dorosłych coś się dzieje - miłość w jednym i drugim świecie ...2019 r wy 336 st
R jak ręka

To mnie wkurza :
Serie...  kupujemy książkę i nie mamy zielonego pojęcia, że to któraś część i jak są powiązane to już w ogóle klapa.  brrr nie cierpię, jak ktoś mnie zmusza do nabycia kolejnej książki, by się dowiedzieć zakończenia, to takie wyciąganie  od nas kasy ....ok ci sami bohaterowie, ale już nowe zdarzenia niema sprawy ...
- niestety w bibliotekach też bywa różnie i całych serii nie ma

Czyli spontanicznie nie da się ogarnąć tego tematu ...

Czytelniczo:
 8 książek  2647 stron przeczytanych
2 - inna tematyka; 1 moja

Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do czytania Polskiej Literatury

22 komentarze:

  1. O pierwszy raz rozminęłyśmy się tak bardzo czytelniczo - Ty czytasz Aleksandrę a ja dopiero Weronikę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już tyle książek przeczytanych - nieźle zaczęłaś :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wieczory a raczej noce długie i jakoś samo tak wychodzi (niektóre książki sie pochłania wręcz ) pozdrawiam

      Usuń
  3. Rozumiem Cię Beatko, jeżeli jakaś seria jest pokręcona i niezbyt dobra, to ja z niej rezygnuję. W przypadku dobrej literatury, przyzwyczajam się do bohaterów i trudno mi się z nimi rozstać.Lubię wielotomowe powieści od dziecka. Chętnie czytam "Kobiety z ulicy Grodzkiej". Myślałam,że "Emilia", to ostatni tom, cieszę się, że jest jeszcze "Aleksandra". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba wszystkich bohaterów lubię haha, ale dla mnie książka, czyli jakiś wątek ma się kończyć z ostatnia stroną. Oczywiście w kolejnej części wnikam w dalsze losy bohaterów, ale chce mieć nowe zdarzenie, a jak by był morał to już cudnie, a jeszcze wspaniałe opisy w jakiejś dziedzinie ach....tylko gdzie teraz znaleźć takie książki rzadkość niestety ;)
      Iwonko i chyba Aleksandra już ostatnia :)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Hehe, u mnie też same ręce i ramiona;) Znalazłam Ci jeszcze reflektor (samochodowy) w Aleksandrze;)
    Piękny wynik Beatko, chociaż Ty mnie do tego przyzwyczaiłaś.
    Z serią właśnie tak się nacięłam, ale przez własne gapiostwo;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha bo wszędzie tych rąk pełno o nawet mi reflektor nie przyszedł do głowy ;) A mnie wkurza stoję nad książkami jak to ciele i brać czy nie tak mam w sklepach ...a z biblioteki jest 1, 2 a 3 już brak brrr
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Ile książek, niezły wynik. I dzięki Tobie się dowiedziałam, że sa kolejne części kobiet z ulicy grodzkiej, musze zobaczyc czy są u nas w bilbiotece. Ja tam serię lubię czytać, tyle tylko że chciałabym od początku, a czesto jest tak, że zaczynam czytać książke i okazuje się że to jest któraś tam z kolei. A wystarczyłoby, że na końcu ksiązki, czy na okładce było napisane która to część, ale niestety rzadko tak jest i to mnie denerwuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mas racje wydawcy powinni je numerować ale tego nie zrobią bo...stoję i się zastanawiam kupić, cena fajna biorę, a to któraś tam już z serii książka ...ot i liczą, że kupimy wcześniejsze części. U mnie w bibliotece części są numerowane ale i w systemie łatwo sprawdzić bo pani się wyświetla ( oczywiście sama też na stronie biblioteki to mogę zrobić ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. U mnie w bibliotece tylko nieliczne są opisane. A nawet jak ja coś przeczytam i okazuje się, że są jakieś części i mówię o tym Paniom to i tak nic z tym nie robią i dalej ksiązki są nie opisane...

      Usuń
    3. Beatko jak chcesz żebym i Ciebie brała pod uwagę w punktacji w moim wyzwaniu czytelniczym to jeszcze dziś do północy wklej u mnie link do tego posta, o tutaj:
      http://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/02/wyzwanie-czytelnicze-podsumowanie.html

      Usuń
    4. Ojej to szkoda, a wystarczy tylko na okładce część 1 np. czyli 1 postawić ;)
      o kurcze biegnę lecę i za miesiąc postaram się poprawić ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Piękny wynik :) mi udało się przeczytać 7 książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to też piękny wynik - miesiąc miesiącowi nie jest równy i różnie nam się czyta :) Najważniejsze że czytamy i się dzielimy spostrzeżeniami :)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. Niezły wynik czytelniczy, kilka tytułów spisałam do przeczytania :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wynik. I bardzo ciekawe książki przeczytałaś. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym razem Beatko nie znam żadnej pozycji przedstawionej przez Ciebie:(((((Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bywa Jadziu ale na pewno coś przeczytasz "Aleksandra"
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Listen...

    This may sound a little weird, and maybe even a little "supernatural"

    HOW would you like it if you could simply click "PLAY" to LISTEN to a short, "magical tone"...

    And magically attract MORE MONEY into your LIFE??

    And I'm talking about thousands... even MILLIONS of DOLLARS!!

    Sounds way too EASY?? Think something like this is not for real?!?

    Well then, Let me tell you the news...

    Sometimes the greatest blessings in life are the SIMPLEST!!

    Honestly, I will provide you with PROOF by letting you PLAY a REAL "miracle money tone" I've produced...

    (And COMPLETELY RISK FREE).

    You simply press "PLAY" and you will start having more money come into your life.. starting pretty much right away..

    CLICK here now to enjoy the marvelous "Miracle Money-Magnet TONE" - as my gift to you!!

    OdpowiedzUsuń