Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

środa, 1 kwietnia 2020

Przeczytane marzec 2020

Cóż mi wyszło z przeczytanych w minionym miesiącu hmmm zapraszam na krótkie podsumowanie:)  


Cejrowski Wojciech -Piechotą do źródeł Orinoko
Wznowione wydanie o nowe szczegóły, których autor wcześniej nie mógł ujawnić. Lubie formę -styl książek pana Cejrowskiego. Świetnie opowiada i oprowadza po nieznanych terenach. Bardzo ciekawie, zachęcam do przeczytania:) 2019 r wy 408 st (podróżnicza)
W jak Wojciech
K jak kamizelka

Witkiewicz Magdalena- Jeszcze się kiedyś spotkamy
Grupa przyjaciół różnej narodowości roztacza wizję przyszłości i wszystko było by fajnie, gdyby nie wybuchła wojna ... ukazane mamy losy z opowieści po latach przez Adel - ta historia nas wciąga chcemy jej więcej, w drobniejszych szczegółach. Opowieść przeplatana jest z przeżyciami Justyny wnuczki Adel i wspólnej tęsknoty za miłością. Gdy poznaje dawne dzieje jej poglądy się zmieniają. Książka mogła by być bardziej "cieplejsza i miłosna " ...mimo tego i tak mnie pochłonęły losy przyjaciół.  2019 r wy 500 st + 16 na posłowie i podziękowania (absurd)
W jak Witkiewicz
K jak kwiatek

Rogoziński Alex - Dom Tajemnic
Intryga misternie knuta może na wyrost z wciągnięciem zbyt wielu osób( to moje ale, bo tych osób nie mamy szansy poznać ) Kryminał na wesoło, ale ja tym razem tego humoru czarnego nie znalazłam ...no cóż liczyłam na te tajemnicze i niezwykłe zbrodnie haha ale chyba pomyliłam autorów ;)  Książka jest dobra choć nie porywająca, przy innych książkach tego autora znacznie lepiej się bawiłam :) 300st 2019 r wy
 D -Dom Tajemnic
 K- kamień

Witkiewicz Magdalena ;Rogoziński Alex - Biuro M
Pani Magdalena przyzwyczaiła mnie do opowiadań życiowych pełnych emocji i miłości. Pan Alex zaś do zabójstwa w tle z humorystycznym kryminałem. Cóż wyszło z połączenia: nie ma kryminału, ani życiowych emocji takich dogłębnych. Mamy lekką opowieść ciut zwariowaną, z biura matrymonialnego - czy program komputerowy połączy ludzi, czy życie samo zweryfikuje i dopasuje ...ot takie miłe czytadeł-ko.2018r wy 360 st
W- Witkiewicz
K- klamka, klucz


Wolińska-Riedi Magdalena - Kobieta w Watykanie
Nie każdy może być obywatelem tego kraju, nie każdy tam zamieszka, więc tym bardziej pożera nas ciekawość jak tam jest. Wciągająca opowieść o życiu w jednym z najmniejszych państw. Możemy dowiedzieć się tego i owego o zwyczajach, codzienności jak i polityce ...dobrze że szczerze ujęte, więc zdanie każdy wyrobi sobie sam ...lubię takie książki - z których wiele można się dowiedzieć. Jest reporterką TVP w Rzymie. 400st 2019 r wy (reportaż)
 W- Wolińska
 K- kobieta

Wilczyńska Karolina- Ta druga
Czy to możliwe by przez tyle lat nie zauważyć istotnych szczegółów z życia bliskich - jak nasza bohaterka interpretowała zachowanie teściowej. Po latach wychodzą na jaw istotne spostrzeżenia, które mogły wiele zmienić w codziennym życiu... opowieść o walce z chorobą, która nas "paraliżuje " i miłości do mężczyzny. 2011 r wy 264 st
W- Wilczyńska
K- kobieta

Przybyłek Agata- Dlaczego od ciebie odeszłam ?  seria Bądź przy mnie zawsze 3 cz( jest na razie 5)
Dla mnie to odrębna książka, bo jakoś nic nie skojarzyłam z wcześniejszą częścią ;)
Mamy tutaj  miłości w różnym wydaniu, ona i oni ...kogo wybrać czy iść za głosem serca, czy rozum lepiej podpowiada... Nastała moda na historie miłosne w czasach wojennych to i tutaj mamy niesamowitą historię ... Przyjemna lektura 2018 r wy 400st
D - Dlaczego..
K - kwiaty

Paszyńska Maria - Dziewczęta wygnane seria Owoc granatu 1 cz
 Z jednej strony Niemcy z drugiej Rosjanie i wywózka na zesłanie ...taki los czekał wielu Polaków.
Matka z 3 dzieci w bydlęcych wagonach zostaje wywieziona w nieznane zimne lądy. Bliźniaczki jakże różne z innym podejściem do trudnej sytuacji ... ciężki wstęp do dalszych losów o przetrwanie. 2018 r wy 352 st
D jak Dziewczęta...
K jak kobieta

Paszyńska Maria - Dwa światła
"Wstrząsająca opowieść o wojnie, która niszczy wszystko i o próbie życia po końcu świata." cyt.
Warszawa getto ....powstanie ....i życie chłopca, który urodził się w 1935 roku z niezwykłym talentem. Książka częściowo jest oparta na faktach życia kompozytora -profesora i cudownego muzyka . 2019 r wy 400 st( powieść historyczna)
D- Dwa..
K- Kamień

Bilińscy Agnieszka i Włodek - Polska zaproszenie do podróży
Dla odskoczni warto sobie popodróżować po ilustracjach (zdjęciach) wspaniałych miejsc - zabytków.
Album pięknie ilustrowany w trzech językach mało treści dużo widoków ach ...:) 164 st (zaliczam sobie 20st )
W - Włodek
K- kamienice

Czytelniczo 2020 :
24 książki - 7601stron przeczytanych
  8 inna tematyka - 4 moje

Fajne książki,  tematyka różnorodna :) Mam nadzieje, że coś dla siebie wypatrzyłaś :)
Pozdrawiam serdecznie i wspaniałych opowieści w kwietniu życzę





20 komentarzy:

  1. Ciekawe i różnorodne pozycje, wypatrzyłam, ale na razie ani do księgarni, ani do biblioteki się nie wybiorę. Trzymaj się zdrowo Beatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety Iwonko w realu nic nie załatwisz polecam serie Owoc granatu powinna Ci się spodobać :)
      pozdrawiam trzymaj się cieplutko Iwonko

      Usuń
  2. Nieźle, sporo książek przeczytałaś i jakie różnorodne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie odskocznie, a miesiąc jakoś mnie nie nastrajał ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. nie czytałam tych książek, ale kilka chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek jak" mrówków " to i coraz ciężej będzie trafić na wspólnie czytane ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Widzę, że kilka znam, a dwie mam w planie (Witkiewicz o Adeli) i Cejrowskiego. Całkiem przyjemne lektury wybrałaś. Ostatnią sobie zapisuję do nabycia.

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I się nie dziwie, że znasz :) Dobry wybór obie książki polecam :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Brawo Beatko, świetny wynik! Rzeczywiście miałyśmy tą samą lekturę;) Cejrowskiego i Riedi chętnie kiedyś przeczytam.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha fajny traf miałyśmy -ciekawa książka:) Aniu polecam obie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Tyle przeczytałaś w miesiąc?! Chylę czoła, ja odcięta od biblioteki na stanie mam zero, ale Cejrowskiego chętnie przeczytam jak tylko wszystko wróci do normalności, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ostatniej chwili bibliotekę złapałam( mam i czytnik) ;) Aniu Cejrowski fajnie piszę polecam tę i inne jego książki :)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. Ciekawe ksiązki, widzę u Ciebie.

    Ps. na okładce Kobiety w Watykanie rzuciła mi sie w oczy kopuła a na okładce Tej drugiej - książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak miesiąc obfitował w ciekawe pozycje ;)
      Faktycznie były i inne na k ale Lidzia chyba jedno zalicza ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  8. Ooo, ciekawa różnorodność książek. Moją uwagę zwróciła ta autorstwa Marii Paszyńskiej - "Dwa światła". Muszę ją kiedyś przeczytać.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko jeszcze polecę Ci Kobietę w Watykanie ;) Pozdrawiam

      Usuń
  9. szacun za tyle przeczytanych pozycji ;)!

    OdpowiedzUsuń
  10. Znowu ciekawe propozycje widzę, czytałam tylko Biuro M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu to polecam i inne sporo dobroci ;)
      pozdrawiam

      Usuń