Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

piątek, 24 maja 2019

Kwiecień w zdjęciach 2019

 Zrobiłam sobie paręnaście założeń i nawet świetnie idzie mi ich realizacja - to taki mój mały skrót jak minął mi kwiecień 
Warszawa i pałac w takiej odsłonie
Po pierwsze gdzieś wyjść coś zobaczyć :
czyli byłam w teatrze - polecam rewelacyjna sztuka ( bilety trzeba upolować bo ciężko dostępne)u mnie była inna obsada

obejrzałam- komedio/dramat oj coś mało  filmowa jestem,  ale lubię Polskie filmy
Po drugie książka tygodniowo
przeczytałam  10 książek- więcej o książkach tu
i była też saga "Kobiety z ulicy Grodzkiej"

Po trzecie ćwiczyć i 2 km przejechać dziennie rowerem
- ćwiczyłam może nie tak intensywnie, ale jednak i na liczniku mam już więcej o 193 km czyli jest ;) (luty, marzec, kwiecień)
Po czwarte ograniczyć zakupy ( haha te kosmetyczne miało być 0 przez 4 miesiące) Cóż nie jest źle, tylko tyle w tym miesiącu 3 sole do kąpieli wybaczalne, mydło i maseczka ;)
Po piąte porządki :
niestety sklep nas załatwił i paneli nie dowieźli. Na Święta zostaliśmy bez gruntowych porządków o tak ( dobrze że starych nie zerwaliśmy) salon ;) jeszcze odmalować pozostałe pomieszczenia i cały dom byłby odświeżony( może latem)
obiecałam sobie że będę uwalniać szafę od nadmiaru zbędnych ubrań 4 szt miesięcznie, żeby nie bolało poszło 8 szt + 4 bielizny łał brawo ja i firanki z zasłonami

te worki po prawej to zielsko z ogrodu  coś koło 40 szt czyli nie próżnowaliśmy, pierwszy wywóz w tym roku ...Kwiatki były w poprzednim poście to tylko namiastka, ten dubeltowy szafirek jest uroczy ;)
Dostałam na Święta dziękuję za pamięć
  Przeprosiłam się z szydełkiem i powstało
 Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za odwiedziny mam nadziej że i wam miło upływa maj ...bo zawsze jeszcze ten weekend można zaplanować :)






wtorek, 21 maja 2019

Mój ogród

I ogrom pracy jak nie padało to trzeba podlewać, a jak upragniony deszcz przybył to haha pielenie przesadzanie itp ;) Czyli już wiecie co porabiałam jak mnie tu nie było ...czy i u was mszyca szaleje - ja tawułki musiałam mocno przyciąć były niesamowicie mszycą oblepione.

Wiosna u mnie była śliczna cebulowe tulipany i szafirki cudne
widok z okna kuchennego ta sama rabatka


 i prawie pod oknem
i na rondku
a z drugiej strony domu miodzio koralowe tulipany i w szczelinie dąbrówka kwitnąca

...złapałam Diane w nietypowej pozycji jak spała

 Jedne przekwitają inne budzą sie do życia ;)
Dziękuję za odwiedzini i miłe słowa
Pozdrawiam :)



poniedziałek, 6 maja 2019

Przeczytane kwiecień 2019 - Miszczuk K B, Olejniczak L, Zdunek E

Po książkę sięgam praktycznie codziennie wieczorem , a czasami i nocą ... jak nie mogę spać to i więcej czytam. To i stąd taka ilość przeczytanych - dziś małe podsumowanie tych oto. Zapraszam - może i Ciebie czymś zainspiruję :)

Opowiem Ci o zbrodni
To projekt, by znani pisarze opowiedzieli nam o zbrodniach, które miały miejsce. Najbardziej mną wstrząsnęła  opowieść o zmowie milczenia całej wsi - tylu świadków, a jeden człowiek miał nad nimi władze... Nie raz i nie dwa słyszeliśmy ze sprawy były po macoszemu traktowane, a teraz po latach skazuje się winnych. Morderstwa z życia wzięte - historie autentyczne. Fajny projekt. 280 st 2018 r wy thriller, sensacja, kryminał

Zdunek Ewa - Z pamiętnika zajętej wróżki 2 cz
Najpierw była 3 cz, która mi się spodobała. Potem 1 cz no taka sobie haha dałam szansę i 2 cz. Nie wiem, czego mi brakowało. Jako oddzielna książka była by dobra, a w serii niby coś się działo, ale jakoś tak zabrakło tego smaczka z trzeciej części ;) W moim przypadku czytanie od końca na dobre nie wychodzi.
320 st 2017 r wy

Miszczuk Katarzyna Beronika- Paranoja 2 cz
 Obyczajowo- kryminalnie, gdzie wątek damsko- męski przyćmiewa dość ciekawą seryjną  paranoje zabójcy. Trochę z jednego gatunku trochę z drugiego w fajnej książce, ale "Obsesja" 1 cz, była lepsza ;)  430st 2018 r wy

Janowski Robert - Muzyka mojego życia
Rozmawia z 24 artystami Polskiej muzyki, w sztywnych takich ramach, może nie pytań tylko odpowiedzi. Niektóre tylko osoby bardziej się otwierają, coś o sobie powiedzą. Napomkną w luźnym tego słowa znaczeniu, o jakiejś tam sytuacji, która miała miejsce w ich karierze. I tego tutaj najbardziej brakuje luzu i fajnych życiowych przeżyć. 260 st 2016 r wy

Olejniczak Lucyna- cykl Kobiety z ulicy Grodzkiej ( ma 5 cz obecnie)
 Są książki, albo autorzy o których gdzieś nam się coś obiło o uszy i nie raz nie dwa ...ostatnio wysłuchałam wywiadu z autorką, to czemu by nie poszukać tej serii ;)

1 cz Hanna - To matka dziewczynki, dziecka które dzięki akuszerce będzie żyło...a mogła zginąć tak jak wiele dzieci... To świat gdzie mężczyzna jest panem w domu, a kobieta ma mu urodzić potomka. Jest tu nie jedna tajemnica ukryta w ciemnych kontach tej rodziny. Pierwszy tom  świetny- zachęca by sięgnąć po kolejny.344 st 2015 r wy

2 cz Wiktoria - Jest to nasza mała bohaterka, która nie jedno przeżyła i gdy przyszła miłość ta wymarzona- nagle się skończyła. Tajemnice ujrzały światło dzienne czas zawalczyć o miłość ...Może momentami troszeczkę przy długo, a może po pierwszej części chcemy więcej emocji.... no cóż, akcja zwolniła  w opowieści.376 st 2015 r wy

3 cz Matylda- to córka Wiktorii. Na początku małe rozczarowanie, bo jeśli jest to saga gdzie poprzednia część kończy się na .... to chcemy dosłownej kontynuacji, a nie skoku po latach. Oczywiście całej historii dowiadujemy się potem, ale niesmak pozostaje.Główny wątek to miłość, ale autorka wplata nam też i przestępczy świat- ciekawa końcówka książki która się urywa ...488st 2018 r wy

4 cz Weronika - córka Matyldy. Na Grodzką zajrzały ciężkie czasy - wojna. Matylda nie ustaje w poszukiwaniach swej przyjaciółki jak i niesie pomoc innym w ciężkich chwilach by przetrwać niekiedy bardzo narażając siebie jak i całą rodzinę.    480st 2017 r wy

5 cz- Emilka -która w opowieści pozostała jako dziecko- z talentem,  z nią kolejna część mogła by być ciekawa. I poszłam z rozmachem w kolejną cześć choć z lekką niechęcią, pomyliłam kolejność części (fakt po czasie to i inaczej odebrałam opowieść).  Mamy tu życie obu pań  i zmagania z realiami lat 50-60. Czy klątwa nadal wisi nad bohaterkami - czy życie po prostu takie bywa. 488st 2018 r wy

Podsumowując sagę: kto lubi sagi i długie historie pokoleniowe, to ta lektura jest jak najbardziej dla Ciebie. Płynie wraz z upływem lat i kolejną kobietą, która przyszła na świat w tej rodzinie.  

Jax Joanna- Ziemia ludzi zapomnianych cykl Zanim nadejdzie jutro 2 cz
W pierwszej części poznajemy rodziny w różnej klasie społecznej. A w tej części drugiej wkraczamy w czas wojny, a że akcja toczy się na wschodzie to nasi bohaterowie trafiają w ręce Rosjan.  Jak to ładnie się nazywało przesiedlenie ...w odległe rejony " jak nie robota-jesz to nie jesz " Smutne ale prawdziwe ... 400st 2019 r wy (chce przeczytać i 3 cz)

Dobrze że o wojnie się piszę, dobrze że na światło dzienne wychodzi wiele faktów. Historii nie zmienimy, a my nie możemy o tych momentach zapomnieć i najwyższy czas poznać prawdę ...

Czytelniczo 2019 rok: 34 książki przeczytałam i 12724 stron

czwartek, 2 maja 2019

Szydełkowe ażurowe jajeczka

Bym o nich zapomniała, że takie urocze powstały wprawdzie tylko zielone ...ale za rok kto wie kto wie ;)
Wprawdzie maj a ja tu jeszcze o Świętach ale tak czasami bywa - dziewczyny dziękuję za życzenia :)
Ani   też, za wspaniałą kartkę
I Anitce kochana doszła ( paczuszka postanowiła sobie po Polsce powędrować ) Ale jest i sprawiła mi wiele radości - książka, włóczka coś słodkiego i cóż więcej chcieć :)))
Ja tam liczę na deszcz, ale wszystkim wypoczywającym na długiej majówce życzę ładnej pogody :)
Pozdrawiam




sobota, 27 kwietnia 2019

Marzec w zdjęciach 2019

Marzec minął nawet nie wiadomo kiedy. Jest to miesiąc imienin ja  ich nie wyprawiałam, bo się jeszcze nie ogarnęliśmy - salon spędza sen z oczów, nie mogę się zdecydować... ? (Goście w przelocie byli, a i my z wizytą to tu, to tam powędrowaliśmy :)

Wiosna zagościła w mym ogrodzie ( czyli porządki i jeszcze raz porządki ;)
 Zobaczyłam
W zeszłym roku na ich przedstawieniu w Gdańsku, a w tym roku niespodzianka ponownie byli w Polsce w Krakowie - szybki wypad tam i z powrotem. Polecam warto zobaczyć ( choć jojo bardziej mi się podobało niż Avatar) Circus de soleil

zakupy pełen minimalizm kosmetyczny - cel 3-4 miesiące omijać kosmetyki wielkim łukiem(I kwartał- wydatek 179zł założenie 500 na rok)

Zakupy ubraniowe no jak tu nie brać: sukienka(kolor wpadający w zieleń ) za 12 zł( kobieta jakby mogła to by mi z rąk wyrwała, przeszył mnie dreszcz) a bluzka się przyda 19 zł.  Poszłam po coś innego a z czym innym wyszłam- bywa ;) Chciał nie chciał i tu trzeba zrobić postanowienie - porządki w szafie i tak 4 rzeczy miesięcznie się pozbywać ...

stworzyłam wiązankę

Obejrzałam Polski film "Plagi Breslau" świetny, ale sceny są drastyczne

Przeczytałam 10 książek (ups błąd jedna powinna znaleźć się w styczniu- trudno tak już widnieje w mej statystyce to poprawek nie będzie ;)
Puzyńska Katarzyna - Rodzanice ( polecam tę serię kryminał /Thriller niech się chowają zagraniczni autorzy przy naszej pani Kasi  )
Gargaś Gabriela - seria Wieczór taki jak ten 2 cz - może być
Przybyłek Agata- seria Miłość i inne szaleństwa 3 cz  - 1 cz super a kolejne dobre
Jax Joanna- Podróż do krainy umarłych  cz 1 seria Zanim nadejdzie jutro ( obecnie 3 cz)
Trubowicz Magdalena- Kącik zagubionych serc cz 1 serii Kupidyn w spódnicy ( obecnie 3 cz)
Chce również czytać coś z innych gatunków literackich i tym razem padło na :
Katarzyna Kolska i Roman Bielecki OP -Rozmowy w drodze- Smaki Życia ( reportaż , religia)
Drzewiecki Maciej, Kubicki Grzegorz - Ania (biografia)
więcej o książkach tutaj
Oczywiście systematycznie ćwiczę mniej lub więcej, ale w marcu ustępstw  nie zanotowałam :) Zdrowie po szwankowało i od kwietnia wprowadzam dietę eliminacyjną ...większy rygor ?

Cele założone pięknie się realizują co będzie dalej, zobaczymy :) Czy i Ty jakieś postanowienia masz napisz z chęcią poznam :)
Pozdrawiam
 

wtorek, 23 kwietnia 2019

W zdjeciach luty 2019

Nadrabiam szybko zaległości i z lutym przybywam. Może powinny być tylko zdjęcia, ale czy one wszystko powiedzą - pokażą tak, ale zabraknie dopowiedzenia ....jak minął mi luty, to taki cykl tego co się u mnie wydarzyło z moimi postanowieniami - przemyśleniami. Będzie co wspominać po latach ;)

Byłam a raczej byliśmy- Torwar Warszawa ( trzeci rok z rzędu i liczę na kolejny, że pójdziemy) Lubię ten rodzaj rozrywki ;)
 Cóż ja porabiałam ...postanowiłam ćwiczyć 5-6 razy w tygodniu haha mam trochę tych zabawek
 ustaliłam sobie cel 2 kilometry dziennie przejechać stan licznika na 1.02.2019, czyli ok 660 km uf ambitnie ;) Oczywiście w tym może być też zwykły rower i pomiar z GPS z jakiejś tam aplikacji
 Zakupy kosmetyczne, po których coś mnie tchnęło starczy trzeba pozużywać to co się ma, w tych kartonikach w zapasie. Taki szlaban na 3-4 miesiące  ( plan zakupy Polskich marek - kusi Bielenda, prognoza na wydatki kosmetyczne na ten rok  500zł -bez perfum) 
 Obejrzałam  serial 6 odcinków "Pachnidło " kryminał, ale dla osób o mocnych nerwach, to było bardzo dobre.
Przeczytałam 8 książek- dość ciekawych
Obyczajówka
Krystyna Mirek saga rodu Cantendorf  3 części
Bednarek Justyna, Kaczanowska Jagna - Ogród Zuzanny 2 tomy
Zborowski Zbigniew Trzy odbicia w lustrze 2 części
Miszczuk  Katarzyna Berenika - Druga szansa (widnieje jako fantastyka, ale słowo klucz szpital psychiatryczny)
To był spontan, bo niby mieliśmy jechać gdzieś, ale ten remont to odpuściliśmy.  Mąż znalazł fajną ofertę ... uwaga wczasy odchudzające haha  my szczupaczki i tak pojechaliśmy do Piwnicznej przy okazji zrobiliśmy wypad do Krynicy i na Słowację ...zaliczyliśmy Rytro, Czorsztyn, Niedzicę.
A znacie to Dieta cud - Jesz ile chcesz, jesz co chcesz, a jak schudniesz to będzie cud. ;)
Uśmiecham się na samą myśl gdy wspomnę kuracjuszy ...czy ktoś schudł haha jedzenie było wyśmienite i jadło się do woli ....myśleliśmy o powtórce jesiennej, ale rezerwację już były na ten czas, co nas interesował.Tutaj post o wycieczce.

Było małe ustępstwo gimnastyka zamieniona na zwiedzanie ;)
Pozdrawiam i mam nadzieje, że Ty też miło spędziłaś ferie, można wiedzieć gdzie ;)



niedziela, 21 kwietnia 2019

Życzenia Wielkanocne

 
Kiedy Wielka Noc nastanie
życzę Wam na Zmartwychwstanie
dużo szczęścia i radości,
które niechaj zawsze gości
w dobrym sercu, w jasnej duszy.
Niechaj wszystkie żale skruszy !