Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 17 września 2020

W ogrodzie

 Witam serdecznie i zapraszam na wirtualny spacer po mym ogrodzie :) Na wjeździe rozkwitły rozchodniki czerwone i zielone

są i języczki w swej krasie 

i hosty - funkie przepięknie kwitną 



no ale obecnie jest czas hortensji - niebieska cudnie zmienia kolor


a inne zielone lub wpadają w róż 


o jak ta


i wielkość mają niesamowitą w tym roku(podlane nawozem z pokrzyw )

są wzloty są i upadki mą miejscowość dopadła ćma bukszpanowa i wszystkie bukszpany papa
 

jesień czyli i astry - a jednak nie koniecznie powinno je się sadzić w tym samym miejscu widać różnice w wielkości i to sporą czemu ;)


Dziękuje za odwiedziny i miłego dna życzę :)



czwartek, 10 września 2020

Pruję co zbędne - szydełkowa czapka

 Nie zawsze pomysł idzie z wykonaniem i dlatego musiałam stworzyć czapkę próbną by zrealizować kolejną ;) To i jest taka ....robiona wzdłuż co stanowi kolejny dylemat jak ją zebrać by było dobrze.


można ją zawinąć i fajowo wygląda


 Haha czas i uwolnić nitki, czyli spruć to co leży, a nie doczekało się końca 

miała być chusta - ale wzór nitko-żerny ( tym wzorem powstała ta kolorowa o ta

i kolejna miała być - tylko nitkę miałam dokupić haha 


a to taka narzutka na bluzkę miała być ;)


Nitki z domieszką angory to i się czepia oj kiepskie prucie, ale jak mus to mus praca na wrzesień zadana ;)

Pozdrawiam serdecznie


piątek, 4 września 2020

Cudze chwalicie a swego nie znacie - sierpień podsumowanie

Tak muszę w końcu wam pokazać, bo aż wstyd mieszkać tak niedaleko, a tylko tak szybko omijać i nawet na chwile się nie zatrzymać. Zawsze gdzieś się śpieszymy, a na swoją okolice czasu nie mamy bywa - wtapiamy się w tło haha... a jak jedziemy na wczasy, to achy i ochy w podziwianiu robimy.
 Czytajcie, że to ja  tak mam :)

Legionowo miasto me powiatowe ( potocznie zwane sypialnią ...) rzut kamieniem od Warszawy.W 2016 powstał na murze ( hmmm chyba  blasze) mural "1050 lat Chwały Oręża Polskiego"  jego długość około 750 metrów jest jak dotąd największym muralem w Europie  lokalizacja między stacją pkp Legionowo a Legionowo Piaski ....mankament nie ma gdzie zaparkować jak zwykle o czymś zapomniano ....

a ta wycieczka jest dla mnie za długa, bo to jednak sporo spaceru wokół a nie każdy wygrał nogi na loterii ...Modlin Twierdza tak niedaleko jest lotnisko ;) tutaj dobrze jest mieć mapkę zwiedzania
Jest to najdłuższy na skale Europy budynek warownia 2250 m długości


i zdjęcia z internetu


haha były lody, ale już smaki kwestia gustu z tej dobrej budki ;)
To i misz masz wszystkiego
Zużyte bo zakupów brak brawo ja ;)
dove żel- lubię tą kremowość,  linda mydło kokos zapach nie dla wszystkich, Farmona jantar wcierka do włosów - może i coś daje, elmex pasta do zębów- okej, AA krem pod oczy- spoko, AA krem noc C+ taki odżywczy z tych cięższych konsystencji, elfa pharm O' herbal - piling ziarnisty fajny odświeżający stopy i krem z  krwawnikiem dobry ( kosmetyki które z chęcią kupie )

Przeczytane 10 książek więcej o tu

robótki chusta i serwetki dwie
 
i moja łąka tak pięknie wygląda gdy sie podziwia, ale zejdźmy na ziemie i realia - wybuja toto schnie i jest idealne tfu tfu jak ktoś podpali... czyli wielkie zagrożenie .... męczyliśmy się by chociaż trochę skosić a i tak czeka nas jeszcze wielka batalia ja byłam  tą od zgarniania ;) czyli za rok albo kogoś wynająć albo kosić systematycznie ....ot bajek eko się nasłuchałam ...;)

Podsumowanie 2020 :
wyjścia- 9+11( smacznie) wczasy 1
Hobby - inne puzzle x 2, kwiaty krepina;)  szydełko
Kosmetyki- kupione  23,
 zużyte 64+6 maseczki saszetki, 12 próbek, 1 niewypał, 7 kolorówka
Książki-przeczytane 70 ( 17 inna tematyka, 10 moja)

wtorek, 1 września 2020

Sierpień przeczytane

Kolejny miesiąc za nami to i ja przybywam z przeczytanymi (biorę udział w wyzwaniu u Lidzi a literki wytyczne GPZ) Zapraszam na krótkie podsumowanie :)


 Galiński Jacek - Komórki się pani pomyliły cz2
Zwariowana staruszka, która coś sobie pomyśli -podziała i odpowiednio na własne potrzeby przełoży. Podoba mi się ta specyfika wypowiedzi, dosłownych ujęć słownych - to jest rozbrajające. Fajnie się czyta. 352st 2019 r wy
G- Galiński
Z - zmarszczki

 Galiński Jacek- Kratki się pani odbiły cz3
Tym razem z przymrużeniem oka trzeba spojrzeć na opowieść, choć niektóre sytuacje są wzięte z życia osadzonych kobiet. Mamy pokazane realia, lecz wątek taki wybujały. Ale nasza bohaterka przebija wszystko i uśmiechu przy czytaniu nie zabraknie. Przyjemnie się czyta 352st 2020 r wy
G- Galiński 
Z - zmarszczki

Serie polecę osobą, które lubią taki dowciapny język :)

Mróz Tomasz - Przejście A8
Kryminał który początkowo zapowiadał się fajnie była i taka nutka zabawna i nagle coś zgasło nie wiem inny świat nie dotarło to do mnie ... 193 st 2015 r wy
P- Przejście A8
Z - zwierz
Kruk Agnieszka - Manipulacja
Tytuł nas inspiruje bo niby co jest i o co chodzi...oj długo musimy czekać, by się dowiedzieć kto kogo wciąga - to chyba dobrze ;) Fajnie się czyta 322st 2018 r wy
Z - zderzak



Gacek Katarzyna -W jak morderstwo
Minęły wieki całe ...przypadek wisiorek ten jedyny niepowtarzalny i nasza bohaterka zabawia sie w śledczego - co wydarzyło sie przed-laty, że straciła kontakt z przyjaciółką. A żeby było ciekawiej to ma przypuszczenia, że mąż ja zdradza ...ciekawie się czytało 438 st 2018 r wy
G- Gacek 
Z - zmrok


Grażyna Jeromin- Gałuszko - Bardzo długie przebudzenie cz 3cykl Magnolia
Gdy się czyta po jakimś czasie kolejną część to coś umyka, a może nie ma powiązania znaczącego. Typowa lekka obyczajówka, co to niewiele w głowie pozostaje ;) 464 st 2016 r wy
G- Gałuszko, Grażyna 
Z - zieleń
Gurnard Katarzyna - Pani Henryka i Morderstwo w pensjonacie seria Pani Henryka cz 1
Nastała moda na staruszki co to znajdą się tam gdzie nie trzeba, albo odkrywają w sobie dar szpiegowania ....i tak dziarska pani w średnim wieku rozwiązuje sprawę. ( po lekturze Galińskiego- zabrakło mi takiego wścibstwa z komentarzem nutą uszczypliwości ;) nie wiem czy się skuszę na inne części :) 336st 2018 r wy
G- Gurnerd 
P- Pani Henryka.... 
Z - zeszyt

Balladyna- Gaja Grzegorzewska, Czornyj M, Małecki R...i inni
To zestaw ośmiu opowiadań, gdzie  morderstwo ma grać główną role. Kwestia gustu co nam bardziej się podoba ...w mym przypadku połowiczne zadowolenie. Autorzy wzorują się na scenie znanej z "Balladyny " J.Słowackiego. Zatem mamy  zło pojawiające się na różne sposoby.  434 st 2019 r wy
G- Grzegorzewska Gaja 
Z - zieleń


Lato w pensjonacie pod bukami - Gąsiorowska D, Krawczyk A, Majcher M, Wilczyńska K i inni,
Bieszczady i 10 opowieści w urokliwym miejscu. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie  ...a potem żałować że ta opowieść taka krótka i trwała tylko chwile. Fajny projekt dla osób które niewiele czytają, więc po książkę można sięgnąć na chwile na jedno opowiadanie, by za jakiś czas sięgnąć ponownie ...po nową opowieść. 520 st 2019 r wy
G- Gąsiorowska 
Z- zieleń

Bąk Janina-Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać nobla
Przedmiot który podobno studenci omijają wielkim łukiem- czy słusznie. No cóż wyliczeń nikt nie lubi, ale statystyki a i owszem, a w szczególności jak ktoś je przedstawia w tak fajny sposób ...ile w nich prawdy, gdzie wieje nudą, a gdzie nas książka rozbawi.... zachęcam do lektury, choć nie łatwe to czytanie ;)
220st 2020rwy

 Czytelniczo 2020 :
  70 książek - 23171 stron przeczytanych
  17 inna tematyka(czyli nie obyczajówka, ani thriller, czy kryminał) - 10 moje (te papierowe)

Pozdrawiam serdecznie i świetnej lektury we wrześniu życzę: co rozbawi- wzruszy i porwie Cię w swej ekscytującej przygodzie ;)

czwartek, 27 sierpnia 2020

Kolorowa chusta

Wyzwanie, by ze stosiku ubywało nitek w mym przypadku to bardzo długi proces twórczy haha... Na pierwszy strzał poszło dokończenie chusty z  przepięknej nitki - którą dostałam czyli "nitki wstydu" bo oj troszeczkę u mnie poleżała, a taka śliczna spójrzcie sami :)

i z drugiego boczku

i z bliska bo to słupki reliefowe chyba tak to brzmi, czyli robótka inaczej wygląda z prawej i lewej strony ;)

plan na wrzesień to i wyzwanie: "nitkę wstydu"przecudnej urody zamienić na coś wspaniałego -bluzka. Do zimy jeszcze daleko, ale już czas na szalik -czapka ;)

U mnie już są początki... to co tworzymy :)
Pozdrawiam serdecznie 

niedziela, 23 sierpnia 2020

Mój ogród

Oto piękno trzeba dbać, czyli podlewam podlewam i na nic czasu nie mam haha;) Zapraszam do mego królestwa, bo tak chyba można powiedzieć, gdy na rondku królowały róże :)

a wśród nich lilie ( tam na szczęście myszy, czy też nornice cebulek nie wywęszyły ;) U mnie już te pojedyncze róże powtórzyły kwitnienie - na zdjęciu wielokwiatowe szykują się do powtórki

na rabacie przed domem szałwia szalała( tesz czekam na powtórne zakwitnięcie) i gdzie nie gdzie lawenda jest

za moimi pięknotkami były i juki w towarzystwie bratków - bo wiesz ja je bardzo lubię - te bratki samosiejki, które najlepiej u mnie rosną - tam gdzie chcą haha ...są pojedyncze sztuki do dziś

pięknotki hortensje
 

z głębi ogrodu dochodził zapach floksów

po drugiej stronie się za żółciło

a za domem istne szaleństwo hosty i żurawki



dużo roślinek pcha sie w obiektyw: z dala ich nie widać, a z bliska było by stanowczo za wiele ;)
Dziękuję za wspólny spacer fajnie, że do mnie zajrzałaś (eś)
pozdrawiam serdecznie - wczoraj u mnie popadało więc dziś lajcik od podlewania  :)

porażka mieli się i mieli odechciewa się wstawiania zdjęć ...marnie widzę to blogowanie