Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 20 listopada 2017

Psiaki

Jak ten czas szybko leci i niestety trzeba wybierać, co musi być, a na co już czasu brak ( z szydełkiem ostatnio mi nie po drodze )  Mam dodatkowe obowiązki pieski tak tak ciągle te same tylko sytuacja się zmieniła ...
O tak sobie jeszcze niedawno obie przebywały


do momentu gdy Kulka ta ruda źle nie stanęła,  i nie zerwała wiązadła. Tuż po operacji ( noga wygolona dla przyzwoitości przykryłam ;)
Kulka nie może biegać, czyli wyprowadzana jest nawet na podwórko na smyczy (musimy spacerować i ćwiczyć nogę- najlepiej kilka razy dziennie ) Czyli zamknąć Diane otworzyć Kulkę pobawić się poćwiczyć..... zamknąć, otworzyć drugą, no to też trzeba się pobawić i tak w kółko jeszcze przynajmniej miesiąc, a potem zobaczymy co dalej.(  uparta ta moja Kulka i bojowo nastawiona do Diany, ach kolejny problem nie wiem czy się na nowo polubią ) 
 Obecnie Kulka w domu bywa już tylko gościnnie . Nawet na fotce widać jej anty nastawienie.
 A to efekt pozostawienia pieska samego w domu ....oj tam trochę się obgryzło
 i na spacerku tylko nie wiem kto kogo wyprowadza chyba ona mnie, widać  już jak ładnie  sierść odrosła na łapie
 Trzymajcie kciuki by było dobrze i by mój rudzielec spuścił z tonu i psiaki nadal żyły w zgodzie. haha to i mnie troszeczkę od wygibasów przy psince położyło jak z krzyża wyszło to angina dopadła brrr ;) Choroba, chorobą a  obowiązki wzywają- idę na przymusowy spacerek ...

Trzymajcie się ciepło, bo pogoda ciągle zmienna. U mnie dziś sypnęło z rana śniegiem :)
pozdrawiam

poniedziałek, 6 listopada 2017

Przeczytane październikowe

Zapraszam na przeczytane października  mi udało się w tym miesiącu sięgnąć po ...

 Ozminkowski Violetta -Michalina Wisłocka Sztuka kochania gorszycielki.
Biografia pierwszej damy polskiej seksuologii na podstawie książki powstał film. Opowieść o życiu bez zahamowań bez tabu. To muszę jeszcze film obejrzeć ;)  296 st 2014 r wy
 Jako cała historia to bardzo fajna ale ... me wrażenie: mamy książkę, która została podzielona na dwie części ...tak ciach a niech kupią kolejną więcej zarobimy. Bo...

Tyl Aleksandra Aleja bzów
Taki miły lajcik dawny znajomy i nowo poznany - z tamtym było miło a ten z" zasady" na wstępie spalony ....w pracy może awans, ale też ktoś ma na niego ochotę i jak to mówią" po trupach do celu "
A za ścianą dziewczynka która potrzebuje pomocy  i ciach nic się nie wyjaśnia nic nie wiadomo kup sobie kolejną część  bez ładu i składu ...310 st 2011 r wy

Tyl Aleksandra - Szczęście pachnące bzem
 Bez pierwszej części po drugą nie warto sięgać. Tutaj wszystko się wyjaśnia i układa w jedną ładną historię. Tylko by ją poznać musimy kupić nie jedną książkę tylko dwie ....344 st 2012 r wy

Nowicka Bronka - Nakarmić kamień
Literacka nagroda  Nike 2016 roku - proza poetycka... ach je niewiele zrozumiałam, a domyślać to mi się nie chce, co autorka miała na myśli
 56 st 2015 r wy

 Reszka Paweł - Mali bogowie, O znieczulicy polskich lekarzy
Autor zatrudnił się jako sanitariusz w szpitalu. W książce ukazuje rozmowy z lekarzami, rezydentami. Jak wygląda rzeczywistość to wszyscy dobrze wiemy, to i niczego nowego się nie dowiedziałam z tej lektury. Mam szacunek do lekarzy do ludzi którzy czują powołanie by leczyć, a nie czerpać tylko korzyści i uprawiać tak zwaną "spychologię", która obecnie zaczyna się szerzyć...
336 st 2017 r wy

Świętek Edyta-  Cienie  przeszłości
Początek zapowiada się świetnie - młoda dziewczyna zostaje napadnięta i w tym momencie wszystko się zmienia .... niestety można zgadnąć kto w tym palce macza.  Ciekawość zwycięża, by doczytać do końca, by się dowiedzieć czemu się tak stało, no i jak nasza bohaterka poradzi sobie w tej trudnej i nie zrozumiałej dla siebie sytuacji. Dobra obyczajówka z fajną historią.
364 st 2014 r wy

 Kubryńska Sylwia  Furia mać
Nie przemówiła do mnie ta furia ...nie ten moment nie ta chwila. Książkę raczej trzeba sobie czytać tak po kawałku, do poduszki nie wchodzi ... Mamy tutaj sytuacje- momenty z życia, które wkurzają kobietę i odpowiednio -dosłownie do tego zdarzenia interpretację, co sobie myślimy. A jak każda z nas wie, sporo tego po głowie  nam chodzi ;) Czyli jest akcja to i musi być reakcja.
 292 st 2016 r wy

Maeterlinck Maurice - Inteligencja kwiatów
Zachwyciła mnie okładka ....w środku to biologia jaką znamy z lekcji. Ilustracje i dokładne opisy czyli, cała prawda o roślinach. 190 st 2017 r wy

Przeczytałam w tym roku: 81 książek
25386 +2188= 27574 stron
A obecnie tę książkę powinnam studiować  czyli uczę się angielskiego - jest jakiś trzy miesięczny  projekt, lekcje  za darmo- może coś przyswoję ;)

A jak tam u Ciebie coś ciekawego przeczytałaś :)
pozdrawiam serdecznie






czwartek, 2 listopada 2017

Zrobione

I jak co roku trzeba było stworzyć wiązankę, w tym roku dwie powstały taki miałam na nie pomysł - prawdziwy podkład, a sztuczne kwiatki do wiosny poleżą

Pamiętamy ...

poniedziałek, 23 października 2017

Coś na szyje- szydełkowy szalik

Spodobał mi się kiedyś i kiedyś go zaczęłam to i czas przyszedł by skończyć i wreszcie coś szydełkowego pokazać ;) Bardzo długi, a chudy zużyłam cały motek chyba 500 m,  by po owinięciu  w szyję było ciepło - kolor czekoladowy ze srebrną nitką :)

 Innego pomysłu nie mam by go pokazać. Jeśli ktoś ma na niego ochotę to zapraszam do zabawy "podaj dalej " tu  lub informację pod tym postem :)
Pozdrawiam serdecznie 

czwartek, 19 października 2017

Jesień w ogrodzie

Serdecznie zapraszam na spacer  po mym ogrodzie już w tonacji jesiennej
Taki mam widok z okna - tarasu na pierwszym planie pelargonie: wisząca cudnie kwitnie, a te stojące zmokły co oznacza o tej porze, że wchodzi na kwiat pleśń  ;) Moja rada na jesień pelargonie przesuwajmy w miejsca gdzie deszcz na nie nie będzie padał, a będziemy mieć długo cudne kwiaty.
W oddali prześlicznie przebarwiające się sumaki ...
Hortensje też o tej porze mają ładne żółtawe liście
i  tu też stoi sobie urocza pelargonia
niektórzy zadziwiają i kwitną ponownie dzwoneczki, a irga obsypała się czerwonymi koralami
rondko też ukwiecone aksamitki, nagietki i nadaj kwitnące róże
...na skalniaku zakwitły ? coś z rodziny chryzantem


rabatka z hortensjami też jest barwna

to i miskanta nie może zabraknąć już w pełnej swej okazałości z cudnymi pióropuszami
 a tutaj już słońce nie daje rady zajrzeć ale hosty i tak były cudnie żółte hmmm dziś już są takie
czas na cebulowe by posadzić, to i ja się w tym roku na coś skusiłam haha jak mi ktoś ich nie zeżre, to wiosna powinna być ukwiecona ;) 
Dziękuję serdecznie za wspólny spacer do miłego :)
Pozdrawiam i ciepłych jeszcze dni życzę  sobie i Tobie, bo w ogrodzie sporo pracy jeszcze jest :)

wtorek, 3 października 2017

Kołczewska,Stachula, Puzyńska, a może Kordel przeczytane wrzesień

Ja wiem, że sporo tego, ale dziś to prawie same perełki mam nadzieje, że coś przypadnie Ci do gustu  i jesienne wieczory spędzisz z Polską literaturą :)
Zapraszam jak zwykle króciutko o każdej z książek

Fryczkowska Sześć kobiet w śniegu (nie licząc suki)
Kobiece spotkanie w domu na prowincji na odludziu, a za oknem szaleje śnieżna zawierucha, która paraliżuje  wszystko wokół. Jedna z nich zostaje zamordowana  czy ten scenariusz nie przypomina wam czegoś ... to dodam jedna z nich próbuje dojść kto miał motyw i dlaczego, a że przy okazji wychodzi coś jeszcze to tylko dodaje czytelnikowi do myślenia. Początek trochę długi a potem zdarzenie po zdarzeniu i autorka całkiem inaczej planuje zakończyć te opowieść. Co zwycięży ... ;) 300st 2016 r wy

Kordel Magdalena - Córka wiatrów
Nie wiem w którym to wieku się znajdujemy ? Nasza bohaterka to pani na włościach, która po przeżyciach zamknęła się w spokojnym własnym świecie. Wizyta Jana otwiera jej oczy na wiele spraw, co daje nam bardzo ciekawą i pełną wrażeń opowieść z długo skrywanych tajemnicach.  1 tom- serii Wilczy dwór   czekam na kolejny 387 st 2017 r wy

Puzyńska Katarzyna - Czarne narcyzy
Mieszane mam uczucia niby książka dobra, ale jednak nie wciągała mnie tak jak poprzednie części. Są zabójstwa czy tez morderstwa  jesteśmy  wciągnięci w tajemnice pewnego domku przy okazji ginie ktoś następny i mam wrażenie zapętlenia. Wszyscy wokół usiłują się czegoś dowiedzieć, oj nieźle autorka tych naszych bohaterów urządziła, to i teraz stara się jak może by rozwikłali te sprawę, tylko przy okazji ucieka ta ciekawość która nas przyciągała na początku . Kryminał nuta obyczajówki z wątkiem psychologicznym nieźle napisany. To był 8 tom czekam na kolejny 636 st 2017 r wy

 Stachula Magda-Trzecia
Psychologiczny punkt widzenia. Jedni szukają przystani, a może "ofiary" a inni  nimi się stają. Czy to przypadek czy zbieg okoliczności i całe życie wywraca się do góry nogami. Bardzo fajnie napisana książka i jest to druga tej autorki po " Idealna"  Obie są ciekawe ja czekam na kolejną. 360 st 2017 r wy

Czykierda- Grabowska Agata - Wszystkie twoje marzenia
 Studenci a tu takie problemy, ale czy wiek coś zmienia. Pierwsze miłości - walka o życie i strach nigdy więcej nie chce tego przeżyć,czy nowo poznanemu można zaufać... Zazdrość czy obsesja, a może lęk  to też  wpływa na dalsze nasze zachowanie. Bohaterowie nie mają łatwo, myśli ciągle gdzieś tam błądzą wracają wspomnienia, a i teraźniejszość rzuca kłody do pokonania. Niby tyle tego, a książkę lekko się czyta ;) 384 st 2017 r wy

Kołczewska Katarzyna Wbrew sobie
cytat" Nie da się uratować nikogo siłą. Do przyjęcia pomocy też trzeba dojrzeć"
Sytuacja z dzieciństwa - podejście, urazy czy też wychowanie, mają wpływ na relację rodziną. Jedna siostra beztrosko zapatrzona w siebie i z wielkim "fochem", a druga zmaga się z trudami - ciężką sytuacją. Autorka przedstawiła nam historię, gdzie najpierw współczujemy jednej siostrze potem dwóm, by się na koniec dowiedzieć  co też wydarzyło się w tej rodzinie. Tajemnice ujawnione niekiedy mają wielką moc i zmieniają ludzi też pozytywnie ;) 760 st ciut za dużo ;) 2015 r wy

Kołczewska Katarzyna Odzyskać utracone
1950 rok z Syberii wraca młoda dziewczyna i nie może się pogodzić sama ze sobą z myślami, z rodziną ...tylko że inni też wiele przeżyli i już nie chcą wracać do tego co było, nie chcą rozdrapywać starych ran. Historia autentyczna rodziny autorki inspirowana faktami,  zaczerpniętymi z opowieści mieszkańców o trudach wojny - decyzjach tragicznych w skutkach. 448 st 2017 r wy

Polecam książki tej autorki są przemyślane dobrze napisane i warte przeczytania. Pani Katarzyna napisała jeszcze "Idealne życie "( o życiu kobiety której tak na prawdę nikt nie znał, a przecież miała wszystko ...  " Kto jak nie ja "( o kobiecie która nie chciała mieć dzieci, a musiała zaopiekować się siostrzenicą ) znam obie i też zachęcam do przeczytania ;) Czekam na kolejne

Przeczytane w tym roku: 73 książki  czy dojdę do 100 oto jest pytanie ?
 22111+ 3275= 25386 stron razem

Fajnych książek i mile z nimi spedzonego czasu :)
pozdrawiam serdecznie 





niedziela, 1 października 2017

kwartał lll zakupy kosmetyczne ile to kosztuje?

Zakupy to sama przyjemność, w szczególności gdy trzeba sobie czymś poprawić humor i bach w koszyku ląduje paręnaście produktów. Jak  jeszcze w rozsądnej cenie, to tak nie biją po kieszeni, to czemu by nie sprawić sobie małej przyjemności. Haha a potem łapię się za głowę, po co mi enty żel czy co tam innego 4 szampony- przecież miałam zużywać, a nic nie kupować brrr poległam znowu mnie złapali na promocję, a tak się opierałam  ...
Zapraszam na przegląd zakupowy z miesiąca lipiec, sierpień i wrzesień
zaczęło się niewinnie
 Fa 5,3; Fa 2 szt 7,9 mydło Arko3,43( za 4 szt no jak nie kupić)
potrzebowałam samoopalacz 10,79 a kupiłam jeszcze mydło: luksja 5,99; isana 3.19; babydream 0,99; isana woda brzozowa 4,29 (używam jako wcierki do włosów) kosmetyczka 1,99; maseczki 2szt- 2,58; pasta elmex 8,69

w sumie zapłaciłam : 16,63( oszczędność?) + 38,51= 55,14 zł w rossm... zaoszczędziłam 14,3

Te zakupy pokazywałam, ale że w tym kwartale to wspomnę jeszcze raz
no nie mogłam tak obojętnie patrzeć na promocję, gdy jest przecena i dodatkowo -100

szampon-zel monoi 4,21; zel morela-rozmaryn 2 szt 7,62; balsam 9,48; perfumy 9,24; szampon 4 szt 24,26; perfumy 41,85(na prezent dla męża, ale się rzuciłam a co jakby nie patrzeć najdroższe w tych zakupach; ) mgiełka 5,24; żel gruszka 3,44; balsam do ust 3,13; krem do rąk 4,18
 za całość zapłaciłam 112,66 (listonoszkę dostałam gratis) a zaoszczędziłam na kosmetykach aż 234,96 zł (według ceny na paragonie)

Och je miało mnie tam nie być, a jednak ostatniego dnia mnie zaniosło na tę promocję - 40 lub -49 i całe szczęście, że wielu produktów nie było, bo bym popłynęła a tak nabyłam tylko. ...
 Ceny nie były rozbite to za całość zapłaciłam 39,38 oszczędzając 37,90
z chlebem czy też pod marchewką zaplątało mi się mydło linda 2,99; pasta denivit 6,89; farba 5,48( ups nie ma na zdjęciu)= 15,36 zł ( oszczędność ?)

A że ja dobra żona i mamusia to i moim panom szampon kupić musiałam wzięłam i im coś na pryszcza... no to i sobie też coś dorzuciłam.  Coś w promocji a że i talon był na - 20 to kupiłam
 zestaw szampon&odżywka 18,75; koncentrat przeciw wypadaniu włosów 2 szt 28,08; bioserum 10,44; szampon przeciw łupieżowy 2 szt 19,50; maseczka przeciwtrądzikowa 10,81; krem 10,41( miał być tonik ale reklamować już nie będę podobna cena) żel punktowy 10,24; ampułki dostałam gratis i próbki
zapłaciłam 108,24+ 10 wysyłka= 118,24 zaoszczędziłam 43,69zł

Podsumowując:
Przez 3 miesiące wydałam na kosmetyki dla całej rodziny jakby nie patrzeć 340,78 i mam całe pudełko różności do zużycia na kolejne miesiące i kategoryczny szlaban na zakupy do końca roku  tylko co ja sobie będę na poprawę humoru kupować słodkości o nie nie, bo w boczki pójdą ;)
Zaoszczędziłam ceny z paragonu tam gdzie kupowałam i takowe rabaty określić mogłam : 330,85 w tym przesyłka 10 zł, dostałam 2 gratisy listonoszka bodaj 49 lub 60 złoty i ampułki 39 zł
Uwielbiam takie zakupy no i powiedz sama jak tu się nie skusić  :) Zużyje w przyszłym roku na pewno bo daty do 19 i 20, a i pewnie coś tam komuś podaruję ;)

Zastanawiałaś się może, ile tak przypadkiem, przy codziennych zakupach, do domu kosmetyków  przynosisz ?
Moja zmora to sklepy w internecie ;)
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do zabawy w poprzednim poście :)