Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

piątek, 22 września 2017

Koniec lata w ogrodzie mym

Dziś ostatni dzień lata a za oknem słoneczka nie widać, to ja zapraszam  za to na mały spacerek po mym ogrodzie :)
O tu udało się złapać jakiś promyczek na rozchodniku pełnym motyli 
 I tak na wjeździe wita nas ich cały rządek

a przed domem  rabatka  i misz masz czyli coś nasadzone a nie do końca jest tak jak bym chciała, a sama nie wiem co bym chciała ;) i hortensje anabell
to i z drugiej strony spójrzmy
z daleka niewiele widać ale jest i hortensja phontom, żółta plamka to rudbekia
i cała rabatka hortensji już zaczynają się przebarwiać

jeszcze z dalszej odległości - na pierwszym planie już gałązki wtykam w doniczkę idzie jesień
i rondko pięknie kwitnące w dali rabatka pod domem z hostami, żurawkami
Dziękuję za wspólny spacerek :)
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)


wtorek, 12 września 2017

Rudnicka, Witkiewicz, Karpińska, Lingas-Łoniewska, Żytkowiak, Mirek czyli przeczytane

Troszeczkę przeczytałam  obyczajówki nowości - to zapraszam na króciutkie podsumowanie, było ciekawie ;)

Rudnicka Olga- Życie na wynos
cz2 po "Granad poproszę" i co my tu mamy pisarkę, która troszkę buja w obłokach tym razem ma cel pójść na randkę bo- musi troszeczkę pikanterii wnieść w życie bohaterów swej książki ;) Oczywiście jest mamusia i teściowa - co to bez nich nic na osiedlu zdarzyć się nie może.  Kryminał na wesoło a i owszem miła lektura do poduszki lub na długie wieczory jak kto woli, tylko najpierw lepiej sięgnąć po 1 cz. 368 st 2017r wy Wszystkie książki Pani Olgi znam i czekam na kolejną 15

Witkiewicz Magdalena - Czereśnie zawsze muszą być dwie
Najpierw codzienność szkoła, miłość i przyjaźń z starszą panią.  Przyjaźń i miłość nadal kwitnie tylko już nie do tych osób co poprzednio, bo nasza bohaterka dostaje spadek. Do tej codzienności dochodzi opowieść o pewnym domu i jej mieszkańcach -którą czyta się na jednym wdechu. Historia o niepozornych decyzjach i ich wpływie na życie, o przeszłości która potrafi wybrzmieć w teraźniejszość. 488 st 2017 r wy Kto nie zna jeszcze tej autorki to zachęcam świetnie pisze coś jeszcze czeka  u mnie na przeczytanie, a znam już 13 z 28 jej książek. 

Karpińska Anna - Przekonaj mnie że to ty
Nadopiekuńcza mama, czy ja wiem - młodzi zawsze tak to widzą i zbuntowana no może za dużo powiedziane, dziewczyna.  Nie ciekawa przeszłość, kolejne wyzwania i trudne relacje. I jak większość książek to ma; końcówka, to wspaniała opowieść  z nieoczekiwanym zwrotem akcji i uroczym klimatem ;)
447 st 2016 r wy To 3 książka z 10 u mnie tej autorki i pewnie będzie kolejna.

Lingas - Łoniewska Agnieszka - Wszystko wina kota
Czytałam  " Zakręty losu" 3 cz to szkoda czasu powtórka z rozrywki, potem  sięgnęłam  po  serie " Szukaj mnie wśród lawendy"  1 cz Zuzanna i nie miałam już ochoty na kolejne części, bo autorka tam opowiedziała już o pozostałych przyjaciółkach ;) Za namową w zeszłym roku przeczytałam " Szósty" niezła według mojej oceny to była książka. I ... nie wiem czy to tytuł " Wszystko wina kota" mnie przyciągnął, czy tez okładka by sięgnąć po tę pozycję. To tak po krótce - coś w początku mnie przyciągało, może przyjaźń dziewcząt jakaś jedność...Cóż ja sobie myślałam czy też wyobrażałam, a tu już tylko była  przewidywalna obyczajówka na średnim poziomie. 400st 2017 r wy  i to była 6 książka przeczytana prze zemnie tej autorki, po które jak mniemam sięgnęłam po namowie innych, czy się na coś jeszcze kiedyś skuszę ? ;)

Żytkowiak Iwona Małgorzata  -Matka swojej córki
Starsza kobieta przeżywa załamanie, nie potrafi się odnaleźć- sięga po alkohol. Ważny temat z jednej strony pokazujący tragedię i chęć nowego życia, gdzie nie zupełnie można się dopasować. Historia opowiedziana z punktu matki i jej córki z sugestią końcową. Niby wszystko jasne a jednak mam wrażenie lekkiego  nie dopowiedzenia. Przeczytałam 2 książki tej autorki gdzie, pisarka porusza problem w który przenika ... to może być ciekawe doświadczenie by sięgnąć po coś jeszcze, by móc pozastanawiać się-" że w życiu nie jest tak prosto " 272 st 2017

Mirek Krystyna - Słodkie życie
Tym razem pani Krystyna dała nam taką fajną obyczajówkę o młodej kobiecie, z nadwagą z myślą: że nikt mnie nie zechce, a problemy zatopię w słodyczach. Jeden dzień i wszystko zmienia się .... moje ale troszeczkę ta końcówka naiwna no ale tak w życiu bywa czasami, że trudno ten właściwy tor znaleźć.
 360 st 2017 r wy Fajnie pisząca autorka której książki przyjemnie się czyta jeszcze coś tam mam do przeczytania :) Napisała 18 książek ja znam 6 i z chęcią coś jeszcze przeczytam.


Przeczytałam w tym roku 66 książek i 19776 + 2335= 22111 stron
 I jak już zauważyłaś każdej autorki już coś czytałam i z miłą chęcią po coś jeszcze sięgnę ;) Czy i Ciebie na coś skusiłam  :)
Pozdrawiam serdecznie i miłej lektury życzę :)





poniedziałek, 4 września 2017

Żółto i pomarańczowo w mym ogrodzie

To dziś zabieram Cię na spacer w kolorach mych kwiatków, sama nawet nie wiem czemu w tych, bo jest ich najwięcej obecnie kwitnących 
Zapraszam
rudbekia rośnie u mnie w 2 miejscach
ups tego to nie znam
pięciornik
 rozchodnik
pięknie pachnąca róża już po 2 kwitnięciu
nagietek
ten to mi umknął sam wyszedł i tak został
 języczka
aksamitka
i jeszcze raz drobna aksamitka sama się wysiała
i moje ulubione bratki kwitną od wiosny samosiejki

Rozświecają mój ogród w tak pomurą pogodę ;)
Dziękuję za odwiedziny i miłe słowo :)
Pozdrawiam serdecznie








środa, 30 sierpnia 2017

Poznajmy Polską firmę - Farmona coś do mycia

Farmona Polska firma produkująca  naturalne kosmetyki  do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W swej ofercie mają aż 450 kosmetyków( tak piszą o sobie w internecie)  Jak wiesz albo i nie u mnie sporo w ostatnim czasie było ich produktów,tutaj  pisałam o masłach do ciała,a tu o kremach do rąk ,więc dziś chce podzielić się opinią o produktach do mycia, które w ostatnim czasie używałam :)

- ogólna informacja z opakowań - duże litery i w nawiasie  moja opinia
Fresh&Beauty sól 600g róża&magnolia - o zniewalającym słodkim zapachu (który mnie drażnił jak wsypywałam do wanny ) odświeża , uwalnia od stresu i usuwa zmęczenie TRUDNO POWIEDZIEĆ (nie przypadła mi do gustu)
Fresh&Beauty olejek do kąpieli róża&magnolia 500ml - jak po wyżej ( był bo był szału nie było )
Let's cele brate MOJITO opalizujący olejek do kąpieli i pod prysznic,mięta&limonka, ma SLS
- orzeźwiająco świeży zapach TAK
- delikatna piana odświeża i zmysłowo pieści ciało TAK ( obecnie używam 2 opakowanie - na lato świetny)
 tutti frutti olejek do kąpieli brzoskwinia&mango 500ml -delikatnie otula, nawilża skórę pozostawiając ją delikatną i gładką TAK ( wydajny, obawiałam się że zapach mi nie podejdzie a tu miła niespodzianka był bardzo fajny, produkt podobał mi się  )
Let's cele brate MOJITO peeling mięta&limonka 100ml -odświeża i energetyzuje TAK( bardzo fajny produkt)
 Peeling do ciała figa &daktyle 120ml ma SLS, gruboziarnisty, TAK( ładnie pachnący- miałam jeszcze kiedyś wiśnie i kiwi, wszystkie był bardzo fajne  )
tutti frutti kremowy peeling brzoskwinia&mango250ml - drobinki jojoba i zmielone łupinki orzechów makadamia, żel doskonale myje i oczyszcza skórę TAK ( odpowiadał mi najbardziej, bo mocno nie drapał i fajnie przy okazji mył pozostawiając delikatny zapach na skórze, dla mnie rewelacja )

Podsumowując mój ulubieniec to peeling brzoskwinia &mango pewnie się jeszcze skuszę tylko na inny zapach ;) Olejek mojito obecnie używam 2 opakowanie, i mam olejek z tutti frutti dla mnie świetne produkty :)
Znasz kosmetyki z tej firmy, może masz jakiegoś ulubieńca to mi poleć :)
Pozdrawiam serdecznie

poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Polscy autorzy których jeszcze nie znałam - przeczytane

W tym miesiącu sięgnęłam po książki autorek, których jeszcze nie znałam - ciekawa to zapraszam, może którąś znasz, a może na coś się skusisz by przeczytać :)
Tyl Aleksandra - Miłość wyczytana z nut
Dwie dziewczyny przed 30, oj fajnie by było mieć chłopaka ;) Jest zabawnie choć zaraz też wkrada się dylemat, a może przeznaczenie - trudne wybory życiowe, czy okażą się też łaskawe. Wciąga i szybko się czyta. 298 st 2016 wydanie II  z przyjemnością coś przeczytam jeszcze tej autorki
 Woźniak Lidia - Pod Włoskim niebem
Z życia wzięte  to opowieść o tym, jak autorka wyjechała za pracą. Jest to krótka historia o podopiecznych którymi się opiekowała przez jakiś czas i własnych przeżyciach. Fajne, ale jak dla mnie za mało szczegółów - ogólnikowo to tak napisane ;) 125 st 2014r wy

Lewanowicz Róża - Porwana cz1
 On funkcjonariusz, ona pracownik korporacji  któregoś dnia zostaje porwana ...autorka dość fajnie odsłania karty dozując nam ciekawość byśmy się zastanawiali czemu Justyna została porwana. Niektórzy maja w tym interes inni szukają poszlak, a na światło dzienne wychodzą skrywane tajemnice ... bardzo fajna książka. 471 st 2016 r wydanie II

Przebudzona cz 2
Niestety ale tutaj mamy sporo powtórki, czyli powtarzanie tego samego zdarzenia po raz enty. Autorka opowiada nam część pierwszą, no niby prowadzone jest śledztwo ale ile razy można czytać to samo. Gdybym nie znała części pierwszej "Porwana" to ta książka była by fajną lekturą.  496 st 2015 r wy

Wyzwolona cz 3
Nie przepadam za opowieściami, które się toczą i toczą, ten sam wątek wreszcie się wyjaśnił. To jest 3 część czyli długo jak na wyjaśnienie jednej sprawy, choć historia wymyślona jest niezła świetnie przebiega, wciąga ale nie do tego stopnia, by się chciało sięgnąć aż po trzy książki. Przeczytałam tylko dlatego że wypożyczyłam trzy części razem. 432 st 2016

Olejnik Agnieszka - Ławeczka pod bzem
Jak to jest gdy nagle szczęście się uśmiechnie i się wygra niezłą sumę ;)  Nasza bohaterka skromna dziewczyna próbuje sobie ułożyć życie, znaleźć partnera, a jednocześnie nie może pokazać że ma pieniądze... bardzo fajna lekka obyczajówka.  450 st 2017 r wy
Mam ochotę coś jeszcze tej autorki przeczytać

Mroczkowska Małgorzata - Od jutra dieta
Coś dla odmiany o tematyce odchudzania. Ciąża jedna potem druga, a po niej  coś tam zostało no i dylemat co zrobić by schudnąć ;) Bardzo fajnie autorka pokazała ten problem z perspektywy kobiety, która niby chce się odchudzić tylko nie wie jak, nie ma silnej woli - popełnia podstawowe błędy... dla mnie książka była świetnym czytadłem.(jestem osobą szczupłą, która się kontroluję i odchudzać, nigdy  nie musiała) Lektura dla mnie była bardzo fajna ;) 477st 2017 r wy
Z chęcią jeszcze coś tej autorki przeczytam

Podsumowując jak trafię na książki pań : Tyl, Olejnik i Mroczkowskiej to sobie przeczytam ;)
 Przeczytane w tym roku : 60 książek i 17027+2749=19776 stron

Mam nadzieję że czymś Cię zainspirowałam - dziękuję za chwilę którą u mnie spędziłaś :)
Pozdrawiam i fajnej lektury życzę 


 

czwartek, 24 sierpnia 2017

Gdańsk - wypoczywałam

Czy to był wypoczynek tak się zastanawiam dziś z perspektywy fotela na którym siedzę. Jechałam na proszkach, nogi mi się nie chcą kręcić ...ale warto było, bo to co zwiedziłam i zobaczyłam nikt mi nie zabierze ;) Zapraszam na wycieczkę w pigułce może byłaś to powspominasz  ze mną jeszcze raz,a jak nie byłaś to złapiesz bakcyla na wyprawę - mam taką nadzieję  :) 
Gdańsk starówka - było dużo ludzi bo jeszcze trwał jarmark i nabrzeże hmmm port ( można sobie  stąd wypłynąć na Hel np.)


Park Oliwa pięknie jest tworzony  wstęp wolny,  a przy nim Katedra do zwiedzenia oczywiście dobrze jest trafić na koncert organ coś wspaniałego. Nieopodal warto wejść na Pachołek - wzgórze Pachołek,  by zobaczyć panoramę Gdańska ( brak zdjęcia,  mąż tylko sobie wszedł coś około 350 schodów )

 Jest i ZOO duży teren ładnie zagospodarowany
 W stronę morza  warto też przespacerować się po parku Regana i dotrzeć do Gdańskiego mola gdzie wita nas Lew ;)
 Wieczory bywają chłodne ale jodu trzeba się nawdychać
 cudne są ścieżki rowerowe więc można wypożyczyć rower i wybrać się na wycieczkę wzdłuż wybrzeża co uczynił mój małżonek...
To może jeszcze okolice Gdańsk - Orłowo
molo  i przecudny klif,  a z niego wspaniały widok
 Gdynia ( dawno temu byłam  to warto jeszcze raz zobaczyć )
i miałam szczęście bo stał Dar Młodzieży ale żaglowiec okazały. Do zwiedzenia jest Dar Pomorza i Błyskawica ( stąd  też można sobie wypłynąć w rejs )
na deptaku fajny miał ktoś pomysł, bo mamy tablice upamiętniające statki które tu przypłyneły
 warto też wejść do akwarium
a z tarasu popodziwiać panoramę
 To żeby tak już było całe Trójmiasto to nie może zabraknąć mola w Sopocie
 Mi pogoda dopisała - sporo fajnych miejsc zobaczyłam :) Mam nadzieje że i Ty miałaś udany urlop :)
Miło mi że do mnie zajrzałaś - Pozdrawiam serdecznie :)














piątek, 11 sierpnia 2017

W ogrodzie mym ...

Dawno nic nie pokazywałam oj oj i zaległości  mam w tym temacie ;)
Zapraszam :)))
Pelargonie to moje sadzonki, wprawdzie wiszące się na mnie wypięły, ale te stojące mam przecudne
w oddali widać już kwitnące anabelle hortensje 
 były i juki mam cztery  gatunki - trzy kwitły
tutaj ładniejsza kępka to i 3 kwiaty
i przy furtce wsadziłam o i zakwitła
i dałam ciała bo w pełni kwitnienia nie zrobiłam fotek floksom hmmm, albo zdjęcia gdzieś się ukryły

to jeszcze może tak spojrzymy
i z oddali hortensja i widać kto tam w ostatnim czasie urzęduje i ogród demoluje, ale o tym może innym razem ach ale mi się rozrabiaka trafiła - młodość i energia rozpiera jak by nie było ma dopiero rok ;)
Miło mi, że spędziłaś zemną te chwile ;)
Pozdrawiam serdecznie