Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 8 listopada 2018

Przeczytane w październiku

Ach no cóż, jak głowa boli (czytajcie coś mnie chciało dopaść) to nie powinno się siadać do komputera. Miałam przygotowany  cały post o przeczytanych, który umiejętnie sam się skasował (coś wcisnęłam rzecz jasna) To i stąd to opóźnienie w publikacji postu...To jak co miesiąc zapraszam na krótkie podsumowanie przeczytanych w październiku :)

Jędrzejewski Dariusz -Polska na wycieczkę
Sporo na rynku pojawiło się takiego typu poradników i bardzo dobrze, bo możemy sobie wybrać to co nas interesuje. Ogólny o całym naszym kraju to taka wycieczka, by nas nakierować w który region byśmy chcieli wyruszyć, a dopiero wtedy możemy coś sobie doszukać jeszcze np. w internecie ;) Poradnika nie da się przeczytać za jednym podejściem.... do niego trzeba zaglądać sobie co jakiś czas, gdy planujemy wypad w nieznane ...

Nasze Polskie rymowanki
Haha...(dziecko urosło, wnuków brak, ale bratanica może będzie zadowolona) fajna lektura ja z przyjemnością przypomniałam sobie te znane rymowanki ale i poznałam nowe. Książeczka dla malucha jak najbardziej super :)
Ilustrowana 60 st

Nie przepadam za sagami, a jednak przytaszczyłam do domu serie"Malownicze "

 Kordel Magdalena- Wymarzony dom
Ksero-typ rozstanie,  nasz wymarzony zmienił obiekt zainteresowania. Nasza bohaterka przez przypadek staje się właścicielką domu w Sudetach. Miejscu które urzeka, przyciąga ciepłem  i nas czytelników zachęca by sięgnąć po kolejną część. 2014r wy 400 st

Wymarzony czas
Na wszystko przychodzi czas, na miłość w wielu obliczach: do dziewczynek o które trzeba było powalczyć, by móc je adoptować i czy Michał będzie tym odpowiednim partnerem? Mamy też podróż miłości z przeszłości, bo autorka zabiera nas we wspomnienia z minionych lat. Piękna opowieść o tym że przeszłości już nie zmienimy, ale na przyszłość mamy wpływ :) 2014r wy 352st

Tajemnica bzów
Początek tajemniczy starszy pan pojawia się w miasteczku, bo zobaczył na fotografii z przed lat znajomą postać - tylko lat przybyło i czy to ona ... I tym razem mamy podróż w czasy wojenne gdzie nie było łatwo żyć nie mówiąc już o miłości. Książka przyciąga swą opowieścią o tajemniczym pierścionku- klejnocie rodzinnym przekazywanym z pokolenia na pokolenie, który nagle pragnie "się zgubić" 2015 r wy 400st

Nadzieje i marzenia
Nie zawsze może być tak sielsko, bo by nudą powiało  ;) Muszą być jakieś rozterki i zawirowania w związku naszej bohaterki, która musi coś postanowić, ale najpierw czas zakończyć sprawę spadku. Plotki głoszą, że Magda jest bajecznie bogata i tu mamy zabawne sytuacje ale i też pełno zagadek którym nasza bohaterka musi podołać. 2016 r wy 436 st

Jest jeszcze 5 cz "Pejzaż z Aniołem" wkrótce w sprzedaży  ;)

Obuch Marta - Wiedźma duszona w winie
Tytuł mnie przyciągnął, choć i tak miło wspominam książki pani Marty...co z tym tytułem no nijak wiedzmy nie znalazłam ? Bożena to pani dyrektor banku, która dostaje spadek do podziału pod pewnymi warunkami w  miejscu dla mnie fajnym;) Kryminał który ginie w plątaninie wesołych zdarzeń - bardzo fajna opowieść. 2018 r wy 430 st

Nosowska Katarzyna - A ja żem jej powiedziała
Przez przypadek gdzieś widziałam filmik pani Kasi, o diecie i nieźle się uśmiałam, to czemu by nie książka myślę. I cóż zrobiłam błąd czytając jak leci, a tej książki tak nie można czytać, ją trzeba sobie dozować rozdziałami, bo traci  całość na wartości.  W mym odczuciu autorka przelała na papier własne poglądy, czy też spostrzeżenia z którymi możemy się zgadzać lub nie ... jedno nas śmieszy, a inne może pozostać obojętne, lub po prostu do nas nie przemawiać i tyle.
 2018 r wy 208 st

Przybyłek Agata- Bądź przy mnie zawszę cz 1
Ona z planami na przyszłość doktorat za granicą, On dobry chłopak prowadzący gospodarstwo po rodzicach. Miłość nie wybiera jak widać ale czy jest w stanie przetrwać gdy ktoś próbuje jej przeszkodzić ? I jednocześnie mamy piękną opowieść starszej pani, która wraca po latach z emigracji. Żeby było jeszcze ciekawiej to jest jeszcze młodzieniec z zaburzoną osobowością. Całość jest wspaniałą opowieścią :) 2017 r wy 446 st


Przybyłek Agata - W promieniach szczęścia cz 2 (ale nie ma żadnego powiązania z pierwszą częścią)
Przypadek, a może zrządzenie losu, że na drodze naszej bohaterki pojawia się mała istotka i całe życie wywraca się do góry nogami.Łucja podejmuję trudną decyzję poświęcając się, a zarazem zyskując miłość  chorej dziewczynki. Ciężko być samotną mamą, która musi stawić czoła wielu przeciwnością ...Piękna opowieść. 2018 r wy 384 st
Jest 3 cz "Dlatego od ciebie odeszłam" z chęcią przeczytam

Podsumowując: przeczytałam w tym roku 80 książek i   26318+3056(nie liczę stron 2 pierwszych książek) =29374 razem stron

Fajnie spędziłam czytelnicze wieczory a Ty :)
Pozdrawiam cieplutko i ciekawej lektury życzę w listopadzie :)



poniedziałek, 5 listopada 2018

Lala i dodatki

W sukience lala już  się prezentowała, ale żeby ładniej wyglądała postanowiłam dorobić do niej opaskę  i...... miały być buciki, a wyszły skarpetki ;) Dużo zależy od nitki- włóczki, a że te cienkie mięciutkie, to idealnie dopasowały się do stópek lali.
Całość prezentuję się tak
Miał być post przeczytane - wybaczcie(skasował mi się, tyle przemyśleń poszło )
Pozdrawiam serdecznie

środa, 31 października 2018

Pamiętamy

I jak co roku stworzyłam wiązanki ...koszt to tylko sztuczne kwiatki i trochę pracy ;)
Pamiętamy o bliskich

piątek, 26 października 2018

Lala w nowej sukięce

I zapomniałam o lali, a tu powstała dla niej nowa sukienka - oczywiście muszą być i skarpety, opaska  hmmm ;)
robiona od góry słupkami - pojedynczy wachlarz chyba tak to trzeba nazwać
Pozdrawiam serdecznie i miłego weekendu życzę :)




poniedziałek, 22 października 2018

Trochę jesieni w ogrodzie i prezent

Piękno przemija wystarczy przymrozek hmmm deszczyk (coś tam pokropiło ) i już robi się buro czyli czas na ogrodowe porządki. Tak tak moi mili, liście funki trzeba posprzątać by grzyb w korzeń nie wlazł ;) A takie piękne są żółte ach ....
Hortensje jakiś czas temu
a te szybko zrobiły sie brązowe- wszystkie panie łapią słońce,ja robię zdjęcie z ławeczki na schodku Kulka i dalej biała plama Diana
i z drugiej strony też panią pilnujemy ;) aż dziwne że Diana bliżej mnie - bo to mały rudzielec dominuje i jest we mnie wpatrzony jak w obrazek :)
I wspomniane funkie - cień to na zdjęciu nie widać tej złot-ości liści ;)
A najpiękniejsze czerwienie to na sumaku
I mi przybyła kolejna jesień i z tej okazji dostałam od Anitki z bloga  Nitki Anitki   wspaniały prezent ( będzie chusta ) a w uroczych słoiczkach są cukierasy :) Anitko serdecznie dziękuję i śle wielkiego buziaka :)
Dziękuję za odwiedziny, miłe słowa - Pozdrawiam serdecznie i życzę jeszcze ładnej pogody :)




środa, 10 października 2018

Kolorówka - promocja, daty ....

Tak na szybko, bo temat ciepły i może jeszcze się skusisz :)
Z racji tego, że wczoraj musiałam być w pewnym miejscu, to tak przy okazji odwiedziłam dwie drogerie: Rossmann w której rozpoczęła się promocja - 55%(trzeba mieć aplikację) i będzie trwać do 19.10 i Hebe promocja- 50% do dziś czyli 10.10  Każdy sam decyduje na co się skusi, ale warto kupić coś sobie z tych tańszych marek, bo te droższe marki mają ceny niektórych produktów znacznie  zawyżone i cena promocyjna wcale nią nie jest ( sporo filmów jest na ten temat na youtube)
Ja sobie upolowałam : odżywkę do paznokci Eveline nadająca kolor - ciekawa jestem tego produktu 5 zł i nigdy nie miałam korektorów pod oczy - wypróbuje co to takiego około 7 zł, lakiery, cienie i błyszczyki

Kochani odwieczny problem drogeryjny pootwierane kosmetyki ....ja też jestem kobieta i uwielbiam wąchać, sprawdzać kolor, ale jeśli nie ma testerów nie otwierajmy innych produktów ....bo czy chciała byś kupić szminkę czy błyszczyk, którą wcześniej pomalowała się jakaś dziewczyna ?( opryszczka może być jak nic) Już nie wspomnę o brudnych paluchach w cieniach, czy też pudrach - różach...Dlatego wielkie brawa dla producentów, że w minimalny chociaż sposób kosmetyki przed otwarciem zabezpieczają - naklejką, folij-ką. Wybierając coś zwróć na to uwagę, czy to zabezpieczenie nie jest przerwane :) mam nadzieje że widać - ten na dole produkt ma folij-kę widać takie kropeczki

Daty haha..... niestety nie są wieczne i otwarte słoiczki mówią swoje- że niestety to nie są produkty na lata tylko ...
na zdjęciu słoiczki widać, a ja podam cyferki. Czyli jeśli kosmetyk otworze to na zużycie mam: lakier - 12 m ; cienie - 30 m ; odżywka do paznokci - 12 m ; błyszczyk - 18 m ; korektor- 6 m
Co mnie wkurza - nie ma daty ogólnej zużycia 

Mam nadzieje, że troszeczkę podpowiedziałam co i jak, to życzę Ci udanych zakupów :)
Promocje są po to, by z nich korzystać :)
Pozdrawiam i miłego dnia życzę

środa, 3 października 2018

Kosmetyki zużyte i kupione trzeci kwartał

Minął kolejny kwartał, czyli czas na post o zużytych i kupionych w lipcu, sierpniu i wrześniu.
Czyli zaczynamy, a kupione już były oj tam oj tam, raz pokazywałam me szaleństwo lipcowe o tutaj zaszalałam zdarza się ;) Ciekawa jak minął trzeci kwartał - zapraszam na szybkie podsumowanie - kawka i lecimy :)
To wszystkie opakowania po zużytych około 30 tak na oko ;)

 Włosy
Schwarzkopf schauma szampon 400ml- 7 ziół do włosów normalnych i szybko przetłuszczających się. Dobrze myje fajnie pachnie i chyba wydajny bo trzy głowy mył  1,5 - 2 miesiące. nie polecam dla osób ze skłonnością do łupieżu.
Yves rocher szampon  do ciemnych włosów kolor czerwony 200 ml - wydajny,dziwnie pachniał, myślałam że będzie podkreślał kolor włosów czy coś w tym stylu i niestety sie rozczarowałam
Isana woda brzozowa - wcierka do skóry głowy, a tak dla poprawy ogólnej kondycji skóry jak i cebulek włosowych - rada butelka ma zbyt dużą dziurkę, nie wygodna do aplikacji. Warto sobie produkt przelać chociażby w opakowanie po wodzie utlenionej ;)
Joanna szamponetka koloryzująca - 4-8 myć, dobrze pokrywa ale szybko się zmywa o i co ciekawe nie brudzi ręcznika przy kolejnych myciach, fajny produkt
Palette Schwarzkopf szamponetka koloryzująca - 4-8 myć, najdłużej utrzymuję mi sie na włosach od innych produktów tego typu haha brudzi ręcznik przy kolejnych myciach głowy ;) uwaga nie można zmoknąć bo kolor płynie po plecach

Chyba moje siwizny robią się oporne na szampony koloryzujące buuu ....ach na farby trzeba będzie się przerzucić brrr ;)


twarz
Yves rocher maseczka nawilżająca   hydro vegetal - buzia wrażenie gładkiej to czego chcieć więcej ( z tej serii kremu nie polecam mi się rolował jak za dużo nakładałam, ale peeling bambusowy małe drobiny był fajny )
Bishojo krem wodny regeneracyjny - o lekkiej konsystencji, przyjemny nawet wydajny idealnie do końca się z tej tubki wydostał ( ja go dostałam do zakupów za  grosz. W promocji a i owszem może kupię, w normalnej cenie no nie (około 40- 50 zł ) Był w uroczym opakowaniu takim gdzie produkt sobie leży :)
AA golden kapsułki na 30 dni - starczała na twarz i szyję, troszkę trzeba poczekać by się wchłonęła ja bodaj 5 dni używałam i dzień przerwy, bo miałam wrażenie że wieczorem mam nadmiar preparatu w promocji kupiłam za 10,5 w normalnej cenie bym nie kupiła około 40 zł. Było to coś innego dla mojej buzi :)
AA błyszczyk wrzosowy gratis do zakupów (krótka data) już kiedyś miałam bardzo fajny produkt ładnie barwi usta 
Isana classic taka lekko pachnąca wazelinka do ust i była nawet nawet, ale się rozpłynęła w samochodzie ;)
próbki:
bishojo krem rewitalizujący - (uf dobrze że nie od był do zakupów ) mi sie rolował na twarzy
ziaja cupuagu krem brązujący- nie i jeszcze raz nie zapach odstrasza
mincer vit c- bardzo intensywne w zapachu to c,  a krem taki odżywczy

Ciało
 Yves rocher x 3 -mleczko do ciała tak napisali po Polsku, a to lioton czyli coś delikatniejszego. Na lato idealne tylko zapach trzeba sobie podebrać - a cenowo no cóż sporo obecnie normalna cena to 29.90 nawet w promocji 19,90 też sporo za 200 ml ( ja złapałam promocję w promocji )  Mała pojemność to i szybko się zużywa 14-20 dni maks, dobrze sie smaruje i wchłania. Zapachy przecudne choć chwilowe na moment smarowania. Najmocniejsza konwalia potem róża i słabiutka werbena. Musi być na prawdę niezła przecena bym kupiła ponownie.
Avon senses żel nawilżający pod prysznic - fajnie pachniał orchidea& malina hmm , kremowy i dość wydajny  był ok
Dove żel pod prysznic - zapach kwiatu lotosu czyli lili wodnej (nie wiem jak pachnie kwiat) bo żel wspaniale, roznosił swój aromat po całym domu ( najbardziej trzyma sie na szlafroku ) kremowy róż szybko ulatujący (lato to i częściej używany niż jeden raz dziennie, jak nic wspólnika miałam) mam jeszcze jeden ;)
Be beauty sól lawenda - fajny w przystępne cenie dodatek do kąpieli (dodawałam 2 nakrętki do soli bocheńskiej ) już kupiłam kolejną
sól bocheńska lecznicza- czasami trzeba sie w czymś wymoczyć ja lubię takie odprężenie po kąpieli w solach 
Luksja makaroons płyn do kąpieli- zapach nic wielkiego, piana ulotna w moim przypadku chyba zachodziła reakcja z balsamem który np. dzień wcześniej nałożyłam ( a mąż miał piane i to jaką haha) siedząc w wannie mamy uczucie nawilżenia po wytarciu ręcznikiem już nie. Ale ja i tak kupię o innym smaku ;)
Perfecta peeling do ciała tropical-mango spa- cukrowy drapak (brr nie lubię takich) zapach uwodzi coś wspaniałego, ale olejek denerwuje wrażenie obklejenia - zużyłam ale nie kupie ponownie
 Yves rocher  balsam po opalaniu - coś wspaniałego świetnie nawilża a wręcz ukoi ciało,naniesiona krem jest wyczuwalny bardzo długo- może być lepki, bardzo intensywny zapach ( w promocji wart wypróbowania ja mam 2 opakowanie które trzeba będzie zużyć zimą ;)
rexona aloe vera sztyft- przyjemny delikatny zapach nawet długo się utrzymuje  tylko mam wrażenie że szybko zużyłam, ale i tak pewnie coś jeszcze z tej firmy kupię
luksja mydło migdał&masło shea - lubię te mydełka ( w promocji za 1 zł to czego chcieć więcej)
Fa mydło sport - a tak dla odmiany (  z reguły syn się myje mydłami, ja sporadycznie) coś w przystępnej cenie 4 za 5 zł a jest dobre, choć wymydla się w jednej chwili ;)
mydło salicylowe - dla męża przeznaczenie złagodzenie wszelkich niedoskonałości (czytaj pryszcz) nie jest źle ale ... używa kolejne to się wypowiem w następnym kwartale
 Yves rocher  kapsułka do kąpieli karmelowe jabłko- nic specjalnego dwie jakby wrzucił to może ale za takie pieniądze nie warto normalna cena coś ok 5 zł 

  do rąk
Isana limonka mydło - pierwsze mydło tej marki, które mi odpowiadało nie wysuszało i uroczo pachniało
Linda hypoalergiczne - fajne mydełko warte wypróbowania, nie wysusza 
Cztery pory roku PharmaCF lawenda  - dużo smarowania za niewiele o ładnym zapachu, lubię te kremiki i z chęcią kupuję kolejne
ziaja krem argonowy do dłoni-(nie przepadam za  zapachem argonowym, a o dziwo tu mi nie przeszkadzał) mam momenty, że mi się bardziej skóra przesusza i łał poradził sobie, jestem zadowolona i pewnie jeszcze nie raz kupie
yves rocher gruszka &czekolada limited- fajną powłokę pozostawiał, nawilżał i zapach nawet  w promocji mogła bym kupić ponownie, choć kremy te poprzednie były dla mnie lepsze ( piękne opakowanie )

pasty do zębów
sensodyne proszkliwo pasta do zębów(nie ma na zdjęciu)- jest to któreś już opakowanie i coś mi wieczorem smak nie odpowiada ( a chyba tym się kierujemy jak kolejne kupujemy) myłam rano czy kupie kolejne nie wiem
elmex - na nadwrażliwe zęby chyba dziąsła i faktycznie nic mi nie krwawi myłam wieczorami czyli sprawdza się
peeling do stóp
bebeauty pumeks w kremie na lato pod prysznic by nasze stópki miały chwile przyjemności fajny ( obecnie zmieniła sie szata graficzna i nie ma już przez kogo wyprodukowany) ten był wyprodukowany przez PharmaCF
 lakiery
yves rocher  lakier mięta, brąz - bardzo dobre produkty
life nude( marka z super-pharm) - ojej coś fatalnego taki rozrzedzony, trzeba sie natrudzić by mieć ładny efekt na paznokciach czyli nigdy więcej do kosza ;)

Zakupy no kto ich nie kocha :)
Ulu miałaś racje no ja obojętnie nie mogłam przejść koło tak świetnej promocji, tyle dobroci ok nie tylko dla mnie,  tym razem. Pokazuję całe zakupy
Uwielbiam łączone promocje coś za grosz. Krótka datą to i wtedy ten produkt  też jest bardzo tani - pamiętajcie data, a jak przeceniają to zastanówcie się czy warto to raz i dwa czy zużyjecie w przeciągu jakiegoś tam czasu, a cena takiego produktu musi być bardzo - bardzo atrakcyjna ;) zapłaciłam 102,78 oszczędzając do cen w tym sklepie 208,38  I bystre oko może wypatrzyć że krem już zużyłam, mydło też i obecnie używam jeszcze 4 produktów ;)
To i do chlebka tak przy okazji małe co nieco dokupiłam- same niezbędne choć znając mnie to mogłam się jeszcze obejść smakiem ;)
zapłaciłam za całość 45,88 oszczędzając około 18,12 zł

Czy Ty też zauważyłaś, że ceny znacznie poszły w górę i niektóre produkty to ceny z kosmosu :)
Najpierw ceny podnoszą, by potem ogłosić wielka promocję. Uważajcie bo bez tej wielkiej promocji co to niedługo ją w drogerii ogłoszą niektóre produkty można kupić o wiele taniej ... dużo taniej :)
Pozdrawiam serdecznie i dobrych, tanich promocji życzę, a co tam zaszalejcie i upolujcie coś świetnego za niewiele :)