Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

piątek, 13 września 2019

Lublin - zwiedzałam i się dobrze bawiłam, Puławy pałac

Czemu Lublin - bo odbywał się tam Koncert POP Arena - 80`s Festival, a śpiewały największe gwiazdy: Thomas Anders & Modern Talking Band, Sandra, Fancy, C.C.Catch, Savage i Joy.
Coś wspaniałego 

Udało się i zwiedzić miasto choć inaczej planowaliśmy, a wyszło jak wyszło bo ... mąż zrobił rezerwację z dużym wyprzedzeniem i jeszcze tydzień przed wyjazdem potwierdził przyjazd ... a hotel na dwa dni przed- odwołał nam rezerwację ( bez komentarza ) Na szczęście jeszcze coś znaleźliśmy,( niestety drożej)  ale mogliśmy pozostać w mieście, by sobie pozwiedzać :)
Zamek i w jego części
Kaplica Świętej Trójcy - robi wrażenie ale ...są miejsca gdzie widać cienie a ktoś ciach mach pędzelkiem może się nie znam na twórczości, ale ja bym wolała oglądać pozostałości a nie wenę ówczesnych malarzy- artystów 
Baszta
wychodząc warto zwrócić uwagę na Latarnie Pamięci -Świeci się przez całą dobę, przypomina o żydowskim mieście i jego mieszkańcach. Jest świadectwem naszej pamięci o świecie, którego już nie ma.
Przechodząc przez Bramę Grodzką warto zatrzymać się na lody Sandomierska Manofaktura - pycha mango, truskawka ze śmietanką
Na starówce akurat był festiwal smaków świata - to co jedliśmy było słabe, również rozczarowała nas kuchnia Lubelska w pewnym lokalu ....flaki porażka - schab taki sobie.( piwa z browaru ... akurat tego dnia nie mogliśmy spróbować, ale Perłe piliśmy i do domu przywieźliśmy- dobra) cebularzy też nie jedliśmy ( nie lubię cebuli)
ale za to panie były świetne
Warto też popodziwiać kamienice i wypatrzeć...  Sztukmistrza bujającego w obłokach
i diabelski kamień - nie dotykać bo przynosi nieszczęście
Koniecznie trzeba wejść na Wierzą Trynitarską - na mnie zrobiła wielkie wrażenie
przepiękne rzeźby ( i nikt im braków nie dokleja )
i urocze widoki na Lublin
to jeszcze raz lody bo były smaczne i tu truskawka, kawa i czekolada (trochę przy słodka) tiramisu
A wracając wstąpiliśmy do Puław by zobaczyć  Pałac Czartoryskich i park
Oczywiście atrakcji było o wiele więcej ...Lublin ładne miasto więc warto się do niego wybrać :)
haha restauracji  żadnej nie polecę bo kiepsko trafiłam z potrawami, ale lody a i owszem pycha ;)
pozdrawiam serdecznie 












 

 

17 komentarzy:

  1. Nie byłam w Lublinie, dlatego z przyjemnością pospacerowałam z Tobą. Za to zamek w Puławach przejazdem, ale odwiedziłam.
    Hotel nieźle Was załatwił:( Pewnie dostali większą kasę:(
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu fajne miasto - a całe atrakcje to tzw. rynek - więc miasto łatwe do zwiedzenia - polecam :)
      Tak przypuszczam, że się im grupa trafiła i cenę podnieśli jak nic ;) W hotelu w którym byliśmy było paręnaście par, które tylko wynajmowały pokój na dobę w dniu w którym był koncert :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Lublin jest przepięknym miastem, jednym z najstarszych w kraju, pełnym zabytków i atrakcji wszelakich. Starówka powala. W Lublinie bywam często i zawsze muszę wejść na Starówkę i Krakowskie przedmieście, nigdy nie pozbawiam się tej przyjemności. Pechowo trafiliście do jakiejś marnej restauracji, na Starówce i Krakowskim jest ich tak dużo, praktycznie co krok jakaś knajpka i z przeróżnym jedzeniem, w większości naprawdę pysznym :)
    Współczuję sytuacji z hotelem, zachowali się paskudnie.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga Lublin to urocze miasto potwierdzam :) Restauracja nie marna-raczej to co podali nie było specjalne i w jednym i w drugim miejscu( może kucharz miał wychodne haha) ;)Dobrze, że hotel znaleźliśmy inny bo dzięki temu mogliśmy dłużej zostać w mieście :) Może kiedyś tam powrócę :) pozdrawiam

      Usuń
  3. Stare miasta mają niepowtarzalny klimat, dzięki za ciekawą fotorelację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś centrum miast to był rynek i dlatego fajnie i łatwo możemy teraz zwiedzać większość miast :)
      pozdrawiam i polecam jeśli tam nie byłaś :)

      Usuń
  4. Dziękuję za spacer po Lublinie. Piękne miasto, warto się kiedyś tam wybrać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W Lublinie jeszcze nie byłam, dlatego dziękuję Ci za ten wirtualny spacer. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ładne miasto - może uda Ci się tam pojechać :)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Beatko "zazdraszczam" :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Lublin piękne miasto, a ja w sumie tam nie byłam tylko przejazdem. Muszę odwiedzić. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia. zapraszam do mojej strony www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele miast mijamy a czasami wystarczy pare godzin by popodziwiać ;) Gorzej z zaparkowaniem samochodu haha
      pozdrawiam

      Usuń
  8. Mieszkam blisko Lublina i też tego dnia byłam na Europejskim Festiwalu Smaku. Jednak okazało się, że była to niewielka impreza, w porównaniu do Jarmarku Jagiellońskiego. Potrawy które próbowałam też mnie nie zachwyciły. Miasto ma swój klimat, można spacerować godzinami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się minęłyśmy - oj tak miasto ma pare uroczych zabytków- zakątków :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. uwielbiam Lublin. Moje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń