Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

wtorek, 3 października 2017

Kołczewska,Stachula, Puzyńska, a może Kordel przeczytane wrzesień

Ja wiem, że sporo tego, ale dziś to prawie same perełki mam nadzieje, że coś przypadnie Ci do gustu  i jesienne wieczory spędzisz z Polską literaturą :)
Zapraszam jak zwykle króciutko o każdej z książek

Fryczkowska Sześć kobiet w śniegu (nie licząc suki)
Kobiece spotkanie w domu na prowincji na odludziu, a za oknem szaleje śnieżna zawierucha, która paraliżuje  wszystko wokół. Jedna z nich zostaje zamordowana  czy ten scenariusz nie przypomina wam czegoś ... to dodam jedna z nich próbuje dojść kto miał motyw i dlaczego, a że przy okazji wychodzi coś jeszcze to tylko dodaje czytelnikowi do myślenia. Początek trochę długi a potem zdarzenie po zdarzeniu i autorka całkiem inaczej planuje zakończyć te opowieść. Co zwycięży ... ;) 300st 2016 r wy

Kordel Magdalena - Córka wiatrów
Nie wiem w którym to wieku się znajdujemy ? Nasza bohaterka to pani na włościach, która po przeżyciach zamknęła się w spokojnym własnym świecie. Wizyta Jana otwiera jej oczy na wiele spraw, co daje nam bardzo ciekawą i pełną wrażeń opowieść z długo skrywanych tajemnicach.  1 tom- serii Wilczy dwór   czekam na kolejny 387 st 2017 r wy

Puzyńska Katarzyna - Czarne narcyzy
Mieszane mam uczucia niby książka dobra, ale jednak nie wciągała mnie tak jak poprzednie części. Są zabójstwa czy tez morderstwa  jesteśmy  wciągnięci w tajemnice pewnego domku przy okazji ginie ktoś następny i mam wrażenie zapętlenia. Wszyscy wokół usiłują się czegoś dowiedzieć, oj nieźle autorka tych naszych bohaterów urządziła, to i teraz stara się jak może by rozwikłali te sprawę, tylko przy okazji ucieka ta ciekawość która nas przyciągała na początku . Kryminał nuta obyczajówki z wątkiem psychologicznym nieźle napisany. To był 8 tom czekam na kolejny 636 st 2017 r wy

 Stachula Magda-Trzecia
Psychologiczny punkt widzenia. Jedni szukają przystani, a może "ofiary" a inni  nimi się stają. Czy to przypadek czy zbieg okoliczności i całe życie wywraca się do góry nogami. Bardzo fajnie napisana książka i jest to druga tej autorki po " Idealna"  Obie są ciekawe ja czekam na kolejną. 360 st 2017 r wy

Czykierda- Grabowska Agata - Wszystkie twoje marzenia
 Studenci a tu takie problemy, ale czy wiek coś zmienia. Pierwsze miłości - walka o życie i strach nigdy więcej nie chce tego przeżyć,czy nowo poznanemu można zaufać... Zazdrość czy obsesja, a może lęk  to też  wpływa na dalsze nasze zachowanie. Bohaterowie nie mają łatwo, myśli ciągle gdzieś tam błądzą wracają wspomnienia, a i teraźniejszość rzuca kłody do pokonania. Niby tyle tego, a książkę lekko się czyta ;) 384 st 2017 r wy

Kołczewska Katarzyna Wbrew sobie
cytat" Nie da się uratować nikogo siłą. Do przyjęcia pomocy też trzeba dojrzeć"
Sytuacja z dzieciństwa - podejście, urazy czy też wychowanie, mają wpływ na relację rodziną. Jedna siostra beztrosko zapatrzona w siebie i z wielkim "fochem", a druga zmaga się z trudami - ciężką sytuacją. Autorka przedstawiła nam historię, gdzie najpierw współczujemy jednej siostrze potem dwóm, by się na koniec dowiedzieć  co też wydarzyło się w tej rodzinie. Tajemnice ujawnione niekiedy mają wielką moc i zmieniają ludzi też pozytywnie ;) 760 st ciut za dużo ;) 2015 r wy

Kołczewska Katarzyna Odzyskać utracone
1950 rok z Syberii wraca młoda dziewczyna i nie może się pogodzić sama ze sobą z myślami, z rodziną ...tylko że inni też wiele przeżyli i już nie chcą wracać do tego co było, nie chcą rozdrapywać starych ran. Historia autentyczna rodziny autorki inspirowana faktami,  zaczerpniętymi z opowieści mieszkańców o trudach wojny - decyzjach tragicznych w skutkach. 448 st 2017 r wy

Polecam książki tej autorki są przemyślane dobrze napisane i warte przeczytania. Pani Katarzyna napisała jeszcze "Idealne życie "( o życiu kobiety której tak na prawdę nikt nie znał, a przecież miała wszystko ...  " Kto jak nie ja "( o kobiecie która nie chciała mieć dzieci, a musiała zaopiekować się siostrzenicą ) znam obie i też zachęcam do przeczytania ;) Czekam na kolejne

Przeczytane w tym roku: 73 książki  czy dojdę do 100 oto jest pytanie ?
 22111+ 3275= 25386 stron razem

Fajnych książek i mile z nimi spedzonego czasu :)
pozdrawiam serdecznie 





16 komentarzy:

  1. Szalejesz Beatko;) Ja teraz, oczywiście cały czas czytam, ale włączyłam na jedynkę;) Praca pochłania prawie cały mój czas:(
    Żadnej z tych książek nie czytałam, choć większość autorów znam. Wciąż czekam za Puzyńską(i nie tylko za nią) i wściekła jestem, bo ktoś sobie wypożyczył i trzyma już z półtora miesiąca:( Jutro idę kolejny raz do biblioteki i chyba nie będę miła. W końcu regulaminu powinno się przestrzegać.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wkurzające jest to i to bardzo nowość którą ktoś przetrzymuję brrr powinien oddać dużo wcześniej chyba trzeba zrobić kampanie nie jesteś sam daj poczytać i innym ;)
      U mnie jest kara 0,10 za dzień tylko za nowość powinno być 1 zł a i tak bibliotekarki są miłe to kar nie dają ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Beatko ,wymiatasz z postami:)do małego paluszka od nóżki Ci nie dorastam:)))Jestem chora i może,może między kichaniem a kaszleniem coś skończę.Do 15 godz jest tylko moje:))))buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anitko a potem długo nie będzie nic - jakoś tak koniec miesiąca i w głowie że powinnam napisać o tym i o tym i jeszcze coś tam ;) To ja już wiem od kogo się zaraziłam przeszło po łączu haha zdrowiej szybko kochana :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę przyrost widzę rozrost! super

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jadziu kuś się i to mocno bo książki na prawde dobre :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mnie zachęciła była dobra - kryminał gdzie się zastanawiamy kto zabił ;)

      Usuń
  7. Kolejne pozycje do zapisania ! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Może nie tak szybko, ale codziennie wieczorem i niekiedy nocą ;) Czasami książkę pochłaniam w 2 dni :)

      Usuń
  9. Zadziwiasz mnie Beatko,w dobie Internetu i telewizji Ty czytasz z wielką pasją.Panią Katarzyną Kołczewską mnie zainteresowałaś, gdyż podejmuje trudne tematy,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko oj internet to pochłaniacz czasu czasami gdzieś tam na jakiś stronach przepadnę na długi czas ;) Książka jest najlepsza wieczorem, bo nic mi nie brzęczy nic nie miga haha no i statystyki trzeba podnosić by biblioteki funkcjonowały :) Iwonko koniecznie poszukaj coś p. Kołczewskiej :)
      pozdrawiam

      Usuń