Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

piątek, 29 października 2021

Przeczytane październik -Stachula M, Margielewski M, Socha N, Szarańska J

Koniec miesiąca, czyli czas na przeczytane  - wiele nocy nieprzespanych wiem, a ile książek będzię hmmm.... zapraszam, lektura była dość ciekawa :)

Kępińska Beata - Piekło niebo

Czasy gdy u nas nic nie było - gdy postanawia sie wyjechać po lepsze jutro. Poznajemy życie jakie było kiedyś w Polsce jak i sytuacje która była w RPA, gdzie nasza bohaterka z rodziną wyjechała. W całość jest wpleciona historia z dzieciństwa, a która po wielu latach powraca.  Ciekawa opowieść, choć moment pobytu za granicą dłuży się i fakt czemu nasza bohaterka była w więzieniu jakoś umyka 416st 2016 rwy literatura piękna

  Szarańska Joanna - Wieczory na Miodowej 3 cz 3

Jak podobały mi się dwie wcześniejsze części to w tej czegoś mi brak ...no niby jest wydarzenie i nasza bohaterka ma problem co zrobić ...mamy też cofanie się w przeszłość i wspomnienie całego jej życia, które wyjaśnia zaistniałą sytuację. Czyżby od Justyny nie biło ciepło sympatii ;) Ciekawa seria, gdzie kobiety pokonują trudy życia codziennego, a nie są to błahostki. 416 st 2021r wy literatura obyczajowa

  Socha Natasza-( Nie) młodość Czy kobiecość ma termin ważności cz 3 

Młodość - 30 latka samotna, oszukana, poszukująca pracy hmmm no no niezłe wyzwania :) I nasza sympatyczna staruszka, która ma zaniki pamięci ... Autorka świetnie podeszła do tematu - ukazuje nam wspaniale aspekty starości, które schematycznie wrzucamy do jednego worka. Fajna książka jak i cała seria- polecam  304st 2019r wy literatura piękna 


 

Tekieli Joanna - Schronisko w Podgórowie 

Ewa ulega namową męża, córek i kupują dom pięknie położony, ale wymagający sporo pracy co się okazuję po zakupie ;) I tak sobie z bohaterami remontujemy -planujemy stabilne życie, do czasu...nie zawsze jest słodko, nie zawsze jest fajnie taki scenariusz dość często się zdarza, a nie każdy ma wsparcie - czyli wnioski do wyczytania między wierszami. Przymykam oko -remonty tak fajnie się nie robią ;) obyczajówka 408st 2021r wy

 


Kuchmister Agnieszka - Florentyna od kwiatów

Nadprzyrodzone zjawiska i wybujała wyobraźnia, to nie moje klimaty ... i tu przymykam oko bo ludzie czasami ubarwiają, a przeszło sto lat temu krążyły zabobony i różne wierzenia, które jak świat, światem istniały i będą istnieć - tylko może teraz już tak nie są przekazywane ;) I tak mamy opowieść w tym klimacie, gdzie realia przenikają się z magią i wierzeniami. O kwiatach stanowczo, za mało a na to liczyłam.  literatura piękna - realizm magiczny 304st 2021 r wy

Margielewski Marcin - Koszmar arabskich służących 

Aż trudno uwierzyć, że w tak bogatym kraju ma sie za nic drugiego człowieka - wyzysk kobiet jest na porządku dziennym, a szczęście mają nieliczne ... moje pierwsze spotkanie z autorem i na pewno nie ostatnie zachęcam do lektury.  336st 2021 r wy reportaż 

Stachula Magda- Strach który powraca cz2

Upłynęło trochę czasu nim pojawiła sie ta część, więc co nieco już możemy nie pamiętać ( 1 cz była ciekawa)  Tutaj bohaterka toczy walkę sama ze sobą i zmaga się z codziennością ...pewnego dnia przeszłość powraca a decyzje podjęte zbaczają na inny tor. Całość dość niecodzienna trzymająca z wyjaśnieniem do końca choć końcówka sugeruje dalsze losy ...czyżby autorka szła w serie. 416st 2020r wy thriller psychologiczny 

 Bosacka Katarzyna -Cuda w kuchni

To książka kulinarna na łatwe  proste wykorzystanie resztek jedzeniowych :) czasami fajna podpowiedz, bez szaleństw - tak po prostu zrób coś innego i zjedz. Wydanie śliczne, ale czy warte ceny 301 st 2021 r wy

 

 Podsumowanie czytelnicze  2021:
73 książek- 22 334+2801=25135 stron

okładki pochodzą z portalu lubieczytac

Czyli wyszło przeczytanych jak co miesiąc - no prawie  ;)

Pozdrawiam serdecznie i zaczytanego listopada życzę 

 


16 komentarzy:

  1. Ło matko ,jesteś mol książkowy ,tyle tego,podziwiam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu bez przesady oj taki stosik wyszedł ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Potwierdzam słowa Uli - fantastyczny wynik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam, Z niektórych pozycji pewnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i zachęcam bo niektóre warte przeczytania :)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Żadnej z tych książek nie czytałam, dlatego dziękuje Ci za ich przybliżenie. Za Tekieli wciąż czekam w bibliotece.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu miła obyczajówka pewnie czekasz na Ostoje powinna ci się spodobać :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Imponująca ilość przeczytanych książek. Lubię czytać i zawsze mam jakąś pod ręką, ale brak czasu powoduje, że czytam niewiele, staram się jednak, że choć jedna na miesiąc. Chętnie zapisałam kilka pozycji.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko nie ważna ilość dobrze że czytasz ja tak dziwnie sypiam więc czas wykorzystuję na czytanie pozdrawiam

      Usuń
  6. Pokaźny zbiór przeczytanych książek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja książki kucharskie coraz częściej kupuję w antykwariatach lub portalach z używanymi książkami. Po prostu ceny są stanowczo na moją kieszeń za wysokie.
    Życzę Ci Beatko zaczytanego listopada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobry pomysł Kasiu ja przyniosłam z biblioteki ;)
      pozdrawiam i tobie również wspaniałych opowieści

      Usuń
  8. nie czytałam nic z tych książek, ale większość mnie ciekawi:) Ja mam w planach książkę "Matka wynalazku" mam nadzieję na ciekawą lekturę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie może na coś trafisz :) O to czekam na opinię ;)
      pozdrawiam

      Usuń