Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 17 czerwca 2013

Mój kawałek ogrodu i smaczne wypieki ;)

Jak by nie patrzeć to kawałek ogrodu jest, może nieduży, ale fajnie się prezentuję ;)
A tak sobie go złapałam w kadr z różnych perspektyw  ( zdjęcia powstały w dniach 30.05- 08.06.13)
hihi czy inaczej jeszcze widzicie  swe ogrody ---bo ja  tak, tylko mi domki sąsiadów wychodzą na fotach ;)
Rzućcie okiem co ja tu mam ....







Ostatnio drożdże pokochały mnie czytajcie "wreszcie mi się udaje coś na ich bazie upiec" hihi albo zrobiłam się do nich cierpliwa i pozwalam leniuchować ;)
I tak zaszalałam i upiekłam pyszny chlebek
Wzorowałam się na programie "Ewa gotuje "

50 g -drożdży (ja je wyczuwałam, więc  następnym razem dodam 40 g )
łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
8 łyżek płatków owsianych ( w ogóle ich potem nie widać - dam następnym razem więcej )
litr ciepłej wody
to jest zaczyn, który odstawiamy na 20 minut
następnie dodajemy
kg mąki
garść słonecznika
garść siemienia lnianego ( ja nie dałam, bo nie miałam )
Wyrabiamy i do foremek- wychodzą dwie.... i oczywiście ciasto musi sobie odpocząć 
Wierzch smarujemy wodą lub mlekiem ja obsypałam sezamem ale można makiem, słonecznikiem .
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika 180 na godzinę 

 Pycha :)))

Moje dzisiejsze szaleństwo to chałka wyszła bardzo smaczna - jak widać już środek wyskubałam ;)

A dla tych co o linie dbają zapraszam na poziomki ze skalniaka - nie wiadomo skąd , nie wiadomo jak ale wyrosły i są  w tym roku iście duże
Dostałam wyróżnienie od Ani z bloga Życie nitką malowane  -dziękuję :)))
No cóż brak natchnienia na odpowiedzi i zwierzenia, a zwyczajem swym nie przekazuję, bo wszystkie tworzycie coś pięknego i do każdej z Was warto zajrzeć :)))
Kto u mnie zostawi ślad ten może być pewny, że wpadnę z wizytą popodziwiać Wasze klimaty  :))

Miło mi, że do mnie wpadacie i cieplutkie słowko zostawiacie :)))
Pozdrawiam


15 komentarzy:

  1. Piękne widoczki,i smakowitości!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogród przecudny- zazdroszczę ...cały czas. A wypieki smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowo, pysznie i poziomkowo-smakowicie:)
    pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana również masz hektary- piękny ogród, jest co podziwiać i spacerować podoba mi się bardzo, a chlebek na smakowicie wygląda pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogród cudowny, rozumiem, że truskawki po zdjęciu zostały zjedzone :P
    Zazdroszczę wypieków, ja niestety jestem antytalentem a dużym łasuchem i strasznie cierpię, że nic mi nie wychodzi ze słodkości :( Chałwa... mniaaam :P
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogród znowu mnie zachwycił, piękne łubiny, a przepisy na pewno wykorzystam, poziomeczek zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana ogród masz śliczny:)Cudnie u Ciebie jest:)A taką chałeczkę to bym se zjadła:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogród jest piękny,najbardziej zazdroszczę tej altanki marzy mi się podobna,może kiedyś...Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niezmiennie podziwiam Twój ogród:) Mój przy Twoim to totalna pustynia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny jest ten Twój zakątek :)) pozdrawiam serdecznie Viola

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdecznie dziękuje za wizytę w mym ogródeczku :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Zielono, kwiatowo, poziomkowo, czegóż chcieć więcej:)
    A na drożdże możesz się dalej obrażać - nastaw zakwas na chleb:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój ogród to piękne miejsce:) poziomki-wielkie jak truskawki, brawo! smakowite wypieki, oj tak mocno wypieczoną chałkę z chęcią bym zjadła:) gratuluję wyróżnienia i muszę powiedzieć, że również z takowym przychodzę:) zapraszam po odbiór:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za miłe wpisy :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń