Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

wtorek, 27 czerwca 2017

Byłam, zobaczyłam - Wrocław

W tym roku padło na Wrocław i tak wycieczka rozpoczęła się od dworca ;)
Jak byłaś to powspominaj ze mną, a jak nie byłaś to zapraszam na małe co nieco z tego miasta 
 Kusiło mnie to słynne Afrykarium w zoo - oj robi wrażenie ono jak i teren na którym znajduje się zoo (jak się nigdzie nie spieszymy to podpatrywać zwierzęta możemy  i cały dzień )
To musisz zobaczyć ... np olbrzymią płaszczkę
 lub chociażby pływającego hipcia ;)
Na przeciwko zoo jest hala Stulecia i słynne fontanny
w dzień co jakiś czas rozbrzmiewa muzyka i też jest pokaz
ale ten słynny pokaz w lato możemy zobaczyć o 22 gdy fontanny jeszcze pięknie są oświetlane w rytm muzyki (  ja trafiłam na misz masz chyba ;)  całość trwa około 20- 25 min
Co jeszcze trzeba zobaczyć ogrody i tak Japoński jest za fontanną

i botaniczny ....mam nadzieje że zdjęć nie pomyliłam

jeśli te klimaty są nie Twoje to musisz zobaczyć np.  Panoramę Racławicką
 albo panoramę Wrocławia z najwyższego punktu widokowego
 trzeba też pospacerować wzdłuż nabrzeża
 po starówce

zaliczyć most Tumski czyli miłości

poszukaj też krasnali...dobrze mieć do nich aplikację bo się dobrze chowają ;)
Ja skorzystałam z podpowiedzi internałtów i zjadłam dobrą pizze niedaleko fontann w takiej budce Farina i słynne lody na placu Bema niedaleko słynnego mostu w weekend kolejka aż zakręca ;) z polecanego obiadu w restauracji ... nie skorzystałam bo przed wejściem spotkała mnie niespodzianka ... w samo południe przebiegł mi szczur. Bo że myszki czy nornice po ogrodach biegają  - bywa i mnie nie dziwi  - pewnie Wrocław ma problem z gryzoniami ;)
I tydzień minął - upały mnie dopadły, spuchły mi oczy, spuchły i nogi, było nieciekawie, ale już jestem w domu  :)
Miałam jeszcze odwiedzić zamek w Książu i poszukać pociągu- może innym razem :)

Mam nadzieję, że zachęciłam do odwiedzenia Wrocławia :)
Pozdrawiam serdecznie 
















28 komentarzy:

  1. Oj, widzę,że sezon letnich przygód otwarty:)
    Przypomniałam sobie moją wycieczkę do Wrocka 3 lata temu.Też odwiedziłam te widoczne miejsca.Z jednym wyjątkiem, nie było szczura:)br,br,br,Buziaczki dla Beatki:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha... Anitko to ja miałam z wrażeniami ;)
      Buziaczek i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oooo ale fajnie! Marzy mi się wypad do Wrocławia właśnie do zoo, podobno motylarnia tez robi wraźenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu no niestety nie, motylków jak na lekarstwo pomieszczenie malutkie i może z 5 ich było ;) I nie wiem czy całego budynku motylarium nie nazywają, a tam wszelakie płazy, traszki i tym podobne :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja byłam we Wrocławiu ale dawno, dawno temu.
    W te wakacje mamy zamiar tam pojechać i trochę pozwiedzać:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko o to fajne plany i jak nic ściągę Ci podsunęłam ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Byłam , zobaczyłam i spodobał mi się Wrocław nie mniej niż Tobie :)
    We Wrocławiu byłam kilka razy , więc wszystkie opisane przez Ciebie miejsca widziałam na własne oczy !Mieszkała niedaleko Wrocławia moja ciocia stąd tyle razy zawitałam do Wrocławia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to fajnie mieć tak rodzinkę porozrzucaną po Polsce, bo przy okazji można pozwiedzać :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Byłam, ale dawno temu, za czasów kiedy nie było jeszcze krasnali, a głównym punktem był Ogród Zoologiczny Gucwińskich i właśnie Panorama Racławicka. Córcia była w Afrykarium i wróciła zachwycona.
    Fajnie sobie odpoczęłaś. Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Wrocław się rozwija i sporo atrakcji serwuje odwiedzającym - fajne i ładne miasto :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Byłam wszędzie we Wrocławiu, gdzie Ty, poza jednym miejscem. Afrykanarium czy tam oceanarium. Może napiszmy zoo. Tam też byłam ale jeszcze przed remontem.
    pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak będziesz miała okazję to koniecznie jeszcze raz zoo musisz odwiedzić ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Wrocław jest piękny! Nigdy nie poznawałam tego miasta drepcząc pieszo po jego uliczkach, bo przeważnie tylko tamtędy przejeżdżamy w drodze na południe kraju. Jeden raz tylko zatrzymaliśmy się, by zwiedzić z dziećmi Zoo Wrocławskie. Wiem, że miasto to kryje w sobie wiele zabytków i ciekawych miejsc. Pozdrawiam ciepło, Beatko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu tak z reguły jest ja wiele razy przez Kraków przejeżdżałam i dopiero 2 lata temu docelowo do Krakowa się wybrałam :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Uwielbiam Wrocław i na szczęście mogę tam często gościć, bo mieszka tam mój Tato:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno znasz wiele jeszcze ładnych zakamarków tego miasta :)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Za każdym razem, jak tam jestem, to Tato zabiera nas na spacer w inne miejsce. On jest budlowlańcem, więc spacerujemy zwykle szlakiem starej i nowej architektury, ale ogrody też zawsze zaliczamy, a w ostatnich latach prawdziwy hit Wrocławia - lody naturalne:-)

      Usuń
    3. Ale Ci dobrze ciągle coś nowego zobaczysz:) Lody na placu Bema pycha - uwielbiam czekoladowe, ale oni codziennie i tak zawsze mają jeszcze inny smak ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. W przyszłym tygodniu zaczynam dwutygodniowy urlop i chcę jechać na jeden dzień zobaczyć to zoo:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu miłego wypoczynku i zoo odwiedź koniecznie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  10. fajne miasto, dzięki za wirtualną wycieczkę,bo jeszcze tam nie byłam. Pozdrawiam Cię Beatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko ładne miasto może uda Ci się kiedyś tam pojechać :)
      pozdrawiam

      Usuń
  11. Wrocław jest przepięknym miastem,spędziłam w nim kilkanaście lat:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu to znasz to miasto dobrze :)
      pozdrawiam

      Usuń
  12. Byłam, byłam! I wszystko to widziałam! :D Piękny jest ten nasz Wrocław. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej to tylko ja tak dopiero trafiłam ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Cudowne miejsce! Muszę się tam wybrać :-))

    OdpowiedzUsuń