Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 1 października 2020

Przeczytane wrzesień

Kolejny miesiąc za nami zatem czas na szybkie podsumowanie przeczytanych. Zapraszam, może coś dla siebie wypatrzysz ....:) Literki w zabawie u Lidzi to PRS


 
Pietrzyk Agnieszka - Nikt się nie dowie 

Co się wydarzyło i jak to się stało, że ciało żony rano zostało znalezione pod tarasem ....a w domu był mąż, córka z koleżanką. Zabójstwo to czy samobójstwo oto jest pytanie ...obyczajówka- psychologiczna z wieloma tajemnicami które wiadomo, muszą w końcu wyjść na jaw.  350 st 2020 r wy

P- Pietrzyk
 


 Rogoziński Alex - Raz dwa trzy giniesz ty
Na planie filmowym dochodzi do morderstwa i zamiast reportażu nasza bohaterka pogrąża się w śledztwie. Gdy się tak wnika w głąb historii to i na światło dzienne wychodzą stare  sprawy i powiązania. 296st 2019r wy

R- Raz, dwa ...

S- serce


 

Rogoziński Alex - Babka z zakalcem
Kryminał na wesoło. Dziarska kobitka jakby nie było w wieku emerytalnym postanawia przekazać swą firmę ....tylko komu ...dzieciom które nijak sobie radzą(żyją dzięki mamusi) czy może wnuką tylko one młodociane. Sprytna zagrywka ma inny efekt kto pragnie władzy, kto czyha na życie innych? Każdy wpada pod lupę -gdzie wychodzą ukryte grzeszki  ;) Mile spędziłam czas przy tej lekturze. 290 st 2020r wy

S- słodkości, słodycze


 

Matyszczak Marta - Tajemnicza śmierć Marianny Biel cz 1 " kryminał pod psem"

W kamienicy w piwnicy....gdy smrodek wokół się rozchodził- znaleziono ciało. Traf chciał, że właśnie wtedy  do kamienicy sprowadził się były policjant, a obecnie detektyw z sympatycznym starszym pieskiem ;) haha i to piesek jest tu głównym dowodzącym ...bardzo fajnie przedstawione są niektóre sytuacje. Przyjemna odskocznia w kryminalnym świecie :)  304st 2017 r wy


 

Matyszczak Marta - Zbrodnia nad urwiskiem  cz2 

Detektyw zdobył rozgłos i dostał ciekawe zlecenie zaginięcie wnuczki na Irlandzkiej wyspie. Typowy kryminał coś się wydarzyło i trzeba wyjaśnić parę wątków. Dodatkowo mamy lekturę starych listów i historie zleceniodawcy ;) Oczywiście jest i nuta prywatności, która zatacza koło od pierwszej części i pewnie będzie trwać do ostatniej haha. 296 st 2017r wy Obecnie jest 8 części pierwsza spoko druga no cóż czy dam szansę kolejnej nie wiem pewnie tak ;)

 


Penny Louise - Zabójczy spokój 2 cz( wydane tez pod tytułem Zabójczy mróz) -pierwszej nie znam 

W niewielkiej miejscowości podczas meczu na lodzie ginie jedna z mieszkanek porażona prądem. A że była osobą wyniosłą, nie lubianą przez wszystkich ... ciężki orzech do rozgryzienia ma śledczy. Wyjaśnienia- znacznego tępa nabierają pod koniec książki wtedy czyta się o wiele ciekawiej - kryminał.383 st 2018 r wy 

P- Penny

S- szosa, sosny



Kay Adam - Będzie bolało 

Sekretny dziennik młodego lekarza. Nie wiem czego się spodziewałam ....wnikamy w prace młodego stażysty, który wybrał położnictwo . Jak widać służba zdrowia wszędzie jednakowa, bo i na wyspach kokosów nie ma ...dzień po dniu i nowe przypadki i zdarzenia. Sporo możemy się dowiedzieć w dziedzinie ginekologi ...zatem warto sięgać po takie książki .305st 2017 r wy

s- skuwka 

Tekieli Joanna - Pensjonat Leśna Ostoja cz1

Przed Justyną nie lada wyzwanie urządzenie pensjonatu w dworku w urokliwym miejscu. Śmiać mi się chciało że fachowcy czekali" w bramkach "by zacząć prace od zaraz haha okej przymykam oko i jest to przepiękna opowieść pełna wrażeń i uroku :) Dzieje się o dzieje... 400st 2018 r wy

 Tekieli Joanna - Rok w pensjonacie Leśna Ostoja cz 2

W pierwszym momencie zdziwko cofamy się w czasie  ....ale już po parunastu stronach książki chwytamy o co autorce chodziło. Autorka ukazuje kulisy i wydarzenia każdej z osób, która ma za zadanie miesiąc zarządzać pensjonatem ...Każdy jest inny i do czego innego stworzony a i różne dodatkowe wydarzenia się zdarzają ;)  Części są ze sobą dość mocno powiązane i nie sposób czytać nie znając 1 cz. Przyjemna lektura 380 st 2019 r wy

R- Rok w ...


 

Tekieli Joanna - Spotkanie w pensjonacie Leśna Ostoja cz 3

Bardzo fajna seria 3 częściowa - którą czyta się tak przyjemnie. Justyna to dzielna dziewczyna mimo nie lada wyzwań i ciężkich chwil ... trzej muszkieterowie też znajdują swoje szczęście. Ciężko cokolwiek napisać by treści nie zdradzać. Ta historia jest świetna pełna zdarzeń i w świetnym" klimacie" ;) 344st 2019 r wy ( Jadzia zna i Ania chyba też ;) uf to było poświęcenie, by do rana doczytać haha 

S- sosna

 Czytelniczo 2020 :
  80 książek - 26519 stron przeczytanych
  18 inna tematyka(czyli nie obyczajówka, ani thriller, czy kryminał) - 12 moje (te papierowe)

Początek miesiąca kryminałami stał to i mnie przytłoczył haha to i teraz dylemat po co sięgnąć ;)

Przy żadnej z książek sie nie nudziłam to i może Ty sobie coś podpatrzyłaś ;)

Pozdrawiam serdecznie i zaczytanego października życzę :)

20 komentarzy:

  1. Gratuluję , znowu ładny zbiorek przeczytałaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z liczbą książek jedziemy równo;) Ostatnie (Tekieli) czytałam, bardzo mi się podobały. Pozostałych nie znam, muszę jeszcze o nich poczytać.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to dobrze myślałam że Ty Aniu czytałaś ;) Rogozińskiego chyba nie znasz Ta babka fajna :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Tyle kryminałów pod rząd... Hihi, dobrze przynajmniej, że z pewną dawką humoru. Ja w tym miesiącu na pewno sięgnę po książkę Iwony Banach: Niedaleko pada trup od denata, Znasz prozę Iwony?
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ale jak się temat wałkuje to tak przymula haha to, to samo z obyczajówką, jak sobie słodzą, to aż mdli hihi trzeba mieszać i wstrząsać co i rusz :))) Nie Iwona mi jeszcze nie wpadła to czekam na opinie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Zarówno wrześniowy wynik, jak i ten z 2020 robią wrażenie, brawo, czytanie to wspaniała czynność! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i zachęcam po sięganie po naszą Polska literaturę :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Gratuluję wyniku przeczytanych książek. I tak fantastycznie udało Ci się dobrać literki. Brawo Beatko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko mam trochę tych książek na czytniku - to robię mały przegląd literkowy niech w końcu i one się przeczytają haha ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Dziennik lekarza mnie zaciekawił w wolnej chwili po niego sięgnę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu można się paru ciekawych rzeczy dowiedzieć i to jest na plus ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. O widzę tytuły Rogozińskiego, których jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu babeczka jest niezła - autor chyba parę książek wydał w tym roku ja teściową zdobyłam to chyba wszystkie będę miała przeczytane haha ;)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Zdziwisz się, bo właśnie wychodzi kolejna książka Rogozińskiego :)

      Usuń
    3. haha już namierzyłam to jeszcze 3 mam do przeczytania ;)

      Usuń
  8. Sporo przeczytanych książek. Ciekawa jestem książki pt.
    "Babka z Zakalcem " :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam fajna jak lubisz autora to sie nie zawiedziesz :)
      pozdrawiam

      Usuń
  9. Dzięki za polecenie książek. Dużo w moim guście a żadnej z nich nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo Ty to bardziej horror na tapecie, a u mnie tylko kryminał- co to nawet krwi nie zmrozi haha ;) pozdrawiam

      Usuń