Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 5 sierpnia 2024

lipiec przeczytane Ćwirlej R; Kuciel-Frydryszak J

 A jednak książka dobra na wszystko i udało mi się przeczytać .... 

Ćwirlej  Ryszard- Tęczowa dolina  cykl: Marcin Engel cz2

Miałam słaby czas i sięgając po książkę wydawało mi się jakbym stała w miejscu - bo czytałam miej stron. (ciekawe spostrzeżenie) Cudotwórca i inne sprawy fajnie pokazane jak łatwo społeczeństwem manipulować ... kryminał/ sensacja 352st 2023rwy jest to fajna seria ... moja ocena 6/10

Ćwirlej Ryszard- Rajski zakątek  cykl Marcin Engel cz3

Tu sie po prostu coś dzieje - lekko napisany kryminał z wieloma fajnymi podstacjami, które jednym mogą przypaść do gustu innym nie. Ciotka i jej podejście do życia ...."dobry koniak odpowiednio lany...haha ten fragment jest świetny. Czekam na kolejny tom   400st 2024rwy  8/10


Anna H. Niemczynow- Maleńka

 Mamy dwie części Pierwsza : poznajemy życie małżeńskie naszej bohaterki - trudy, rozterki ...druga część : wyjazd do Stanów i jak kogoś interesuje, co tam można zobaczyć to ok ...Bohaterka poznaje młodszego od siebie mężczyznę i trochę wszystko się komplikuję. I moje ale, zakończenie - może być takie, ale w innej formie ujęte .... uczuciowo tak , turystycznie  mówię nie, tej obyczajówce 408st 2023r wy Pierwsza książka tej autorki i na dalszą przygodę nie mam ochoty ( choć moja zasada brzmi nie oceniaj po jednej książce )  5/10
 


Gary Small, Gigi Vorgan -Spod kozetki : o pewnym psychiatrze i jego najdziwniejszych przypadkach 

 Przeróżne opowieści z " kozetki " wzięte. Niesamowite przypadki - opowieści o ludziach u których  diagnozy są tak różne, a psychika płata figla ...Polecam jest ciekawie, a wręcz zaskakująco 384st 2020r wy Polska 9/10 moja ocena polecam

  Kuciel-Frydryszak Joanna- Chłopki. Opowieść o naszych babkach 

I wreszcie doczekałyśmy sie opowieści o chłopkach, czyli naszych babkach lub prababkach. No niestety świat nie jest kobietą przyjazny, bo i u nas były one od wszystkiego. Ciekawa opowieść choć czasami ma się wrażenie, że już o tym czytałyśmy ... historia Polski 496st 2023rwy 7/10


 Przeczytane 2024

 przeczytałam 40 książek  10598+2140= 12738stron

35 biblioteka, z mojej półki wersja papierowa 1, z czytnika 4

11 nowych autorów poznałam w tym roku 

18 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnych z Twoich książek. Kryminał póki co to nie moja bajka. O Chłopkach słyszałam ale jeszcze nie czytałam, ale chętnie je przeczytam.
    Ogólnie to moje gratulacje co do ilości przeczytanych książek i tym samym stron. Wakacje to czas który zdecydowanie sprzyja czytaniu !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu czytanie to przyjemność i trzeba czytać co się lubi i tego ci życzę :) Co do Chłopek to opinie różne bo to nie jest obyczajówka - a że są nagłośnione to wiele pań doznaje rozczarowania ... Przyjemnej lektury życzę pozdrawiam

      Usuń
  2. Brawo Beatko za czytelnictwo! No widzisz, jak to jedna książka może się dwom osobom różnie podobać;) Mnie "Maleńka" bardzo się podobała, jestem zapisana na następną książkę tej autorki. "Chłopki" też mnie zachwyciły, a Ćwirleja jeszcze nie znam, już niby miałam go zamówionego na koncie bibliotecznym, ale usunęłam.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha oj tak u mnie ta turystyka nie zadziałała a cała reszta była ok oczywiście dam autorce szansę w innej książce :) W chłopkach czegoś mi zabrakło ale dobre są i aby więcej takich książek było :) Ćwirleja w tej serii polecam tylko mentalnie cofamy się w czasie - jestem Aniu ciekawa Twej opinii :) pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Już zapisuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze nic Ćwirleja, a sporo książek napisał. Czas się chyba zapoznać z tym autorem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu serie Policjanci z Poznania albo te Marcin Engel dla mnie najlepsze :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Beatko wiesz, że powstały kolejne podobne książki do Chłopek, np. Służące do wszystkiego?

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służące były wcześniej -czytałam ;) Zachęcam jeśli nie znasz :) pozdrawiam i buziaki

      Usuń
  6. Nowości Ćwirleja u nas jeszcze nie ma, szkoda, bo zapowiada się fajnie:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urok mniejszych bibliotek, że nie wszystko mamy :) Seria ciekawa :) pozdrawiam

      Usuń
  7. "Chłopki. Opowieść o naszych babkach " - słuchałam audiobooka conieco zrozumiałam, poraziła mnie ta lektura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Realia ja bym powiedziała, że i tak delikatnie ujęte bo rzeczywistość była gorsza ... Pozdrawiam

      Usuń
  8. A ja dalej próbuję upolować "Chłopki". Niestety, nieskutecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko u nas są zapisy na książki :) Szał wokół tej ksiązki powstał, a potem panie które tylko w romansach siedzą doznały rozczarowania bo liczyły na opowieść ...:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja akurat pochodzę z chłopstwa, więc po trochu wiem, czego mogę się spodziewać po jej treści. U nas też są zapisy, ale kolejka wynosząca ponad 40 ludzi mnie odstrasza. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Mam nadzieje że uda Ci się dorwać tę książkę, bo jestem ciekawa opinii :)

      Usuń