Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 19 sierpnia 2024

Coś prostego - coś pysznego

 haha nie lada temat i niby proste, niby pysznie jest na co dzień.... tylko z telefonem mi jakoś zawsze nie po drodze.... zjem, a fotki nie ma ;)  

zabawa u Reni

 

To ugryzę temat słoiczkami powstały dżemiki - ile ich wyszło nie wiem, nie liczyłam, ale pewnie się rozejdą to tu to tam ;)  pierwszy  śliwka węgierka - drugi śliwka na nutę nutelli (czyli z kakao sypie na oko )  i truskawka 

Przepis: owoce - cukier (ilość kwestia smaku) i jak kto woli żelfix  

Do tych małych słoiczków ładnych zakrętek no niestety nie sprzedają :)))

i udało się złapać ostatni kawałek: Śliwka w kruchym cieście

-masło

 1 jajko

 3 szklanki mąki

1/3 szklanki cukru, a to od was już zależy  ile

 może być łyżeczka proszku do pieczenia 

śliwki kg 

piec około 50 min   

można posypać cukrem pudrem jak za mało słodko 

i takie bukieciki do zupy sobie mrożę : por -nać pietruszki-nać selera, może być i koper

 

Pozdrawiam serdecznie :)))

 

 


 

20 komentarzy:

  1. Kocham różne zaprawy, z kakao jeszcze żadnych nie robiłam - trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana koniecznie nadrabiaj idealne połączenie śliwki z kakao :) pozdrawiam

      Usuń
    2. A do tej czeko śliwki dodajesz też cukier i cukier waniliowy ? Ja dodaje ,cukier waniliowy podkręca smak.

      Usuń
  2. Ja w kuchni to całkowity laik , ale jak widzę Tobie się super udało !!, w zimę będzie jak znalazł jak jeszcze coś zostanie :-).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi Aniu jak nie porozdaję to zapas na trzy lata jak nic ;) ogórków już nie robię bo ocet ...:) pozdrawiam

      Usuń
  3. Same smakołyki dzisiaj u Ciebie, dżemiki wyglądają bardzo apetycznie o cieście nie wspomnę 👏👏👏👏
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tym telefonem mam tak samo- w sobotę stół się uginał od smakołyków, tylko zdjęć nie zrobiłam;) zieleninę miksuję i zamrażam w kostkach, Dżemy tez się rozchodzą, pysznie u Ciebie:) dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi bo telefon odpoczywa albo w torebce spaceruje ewentualnie w kieszeni ...jesteś z tych co zielenine zostawiasz ja lubię sobie posypać - to mrożę pokrojoną pietruszkę czy koper w torebkach :) pozdrawiam

      Usuń
  5. Ale pychotka, u mnie córa zgarnia niektóre zaprawy, synowa sama zaprawia, wymieniamy się nowością mi.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tak powinno być Urszulko - słoiczek tu słoiczek tam i ile radości i przyjemności :) pozdrawiam

      Usuń
  6. Raz jadłam taki dżemik śliwkowy na nutę nutelli - pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ u Ciebie smakowicie i zapewne pachnąco. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. I wiadomo co sie w słoik włożyło ;) pozdrawiam oj spory zapas

      Usuń
  9. Już zapisuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń