Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 29 sierpnia 2024

Sierpień przeczytane: Ćwirlej R ; Witkiewicz M

To ja już dziś zapraszam na przeczytane - kawka - herbatka  zaczynamy :)))  haha lody by były najlepsze

Jak oceniam to co przeczytałam ...podchodzę tak: każdy gatunek to osobna kategoria oceniania, bo ...ja mam różne potrzeby tematyczne jak wiecie :)))  

Zaczynamy a niech będą reportaże,biografia, pamiętniki

 

Czubaszek Maria, Pinkwart Sergiusz- Ostatni dymek

Nie słuchałam, a poznałam po wyznaniu wokół którego powstało oburzenie haha do odważnych świat należy ... wspominamy i poznajemy Marie poprzez wypowiedzi innych. Możemy się zgadzać lub nie z jej poglądami, ale fajnie  jest o niej sobie poczytać 256st 2017r wy 6/10

 

 Omilianowicz Magda - Zakochani -reportaże 

Jest to zbiór wielu krótkich opowieści, które autorka napisała dla czasopism. Tematem jest miłość -dobroć do innych. Życie pisze wiele historii, ale trzeba jechać tam, spotkać się z ludźmi i opisać... dlatego wyższa ocena  2014r 153st 6/10

Omilianowicz Magda- Przekraczające granice 2

To cztery opowieści o kobietach - o ich pasjach, dążeniach, pragnieniach jak i trudach dnia codziennego. To tak jakbyście czytały jakiś wywiad w gazecie ...2016r wy 152st  reportaż 7/10

 


Kryminał- sensacja, tak zamierzam tę serię przeczytać jest 10 części - na razie mi się podoba

Ćwirlej  Ryszard - Ręczna robota seria(Milicjanci z Poznania cz 3) 

Autor swą kryminalną opowieść umieszcza w latach 80' Mamy tu niesamowity kryminał w otoczce pijaństwa i sposobów na życie tamtych lat. Jak tu robić by się nie narobić - milicjant Teofil jest niesamowity. Super seria by przy okazji poznać jak się żyło kiedyś ....414st 2010rwy wznowione 2017 kryminał 8/10

Powieść historyczna - nie wiem czemu tak to przypisali 

Rybakiewicz Anna-Do końca moich dni 

Wojna i wiele osób zostało wywiezionych do ciężkiej pracy. Nasza bohaterka postanawia spisać swoje wspomnienia z tamtych chwil. Oczywiście jako młoda kobieta uczuciom, też nie może się oprzeć. Dziwnie to brzmi ale ciekawie się czyta.352st 2024r wy 8/10

 

To teraz będzie dużo obyczajówki haha łatwo stwierdzić, kto zawładnął mną w tym miesiącu ;) 

 


Walczak -Chojecka Agnieszka - Chłopak dla teściowej 

Przyciągający tytuł i nie życzę nikomu takiej teściowe,j ale ja bym bardziej tę postać podkręciła ;) Nasza bohaterka realizuje sposób na teściową, ale też boryka się z decyzją córki. Miłość tu, miłość tam tylko ubrana w różne klimaty. Taka romansowa obyczajówka 2022rwy 336st  6/10

 

Witkiewicz Magdalena - Drzewko szczęścia 

Przesympatyczna starsza pani chce mieć herb - a raczej daje zadanie swojej rodzinie -by poszperali w dawnych korzeniach rodu ;)  Fajna opowieść, świetnie napisana, czyta się super 384st 2021 r wy obyczajówka  8/10 wysoka ocena bo tego mi było trzeba lekkości tekstu i miłej lektury

 

Życie, życie i jeszcze raz życie: to tu, to tam wybaczcie, ale obyczajówki tak mają, że trudno coś napisać by nie zdradzić za wiele ....

  Witkiewicz Magdalena -Perfumeria na rozstaju dróg ( Mała Przytulna cz1)

 Każdy by chciał mieć bliskich i to swoje miejsce wymarzone ... Nasza bohaterka nie ma łatwo, cały czas szuka tego szczęścia ...a różnie to bywa. Przekaz jest pozytywny- wciągający, uroczo się odbiera całą opowieść. Dodatkowo rozpylane są wokół nas  zapachy ;)  344st 2023 r wy 8/10

 

Witkiewicz Magdalena- Zielarnia pod starym dębem ( Mała Przytulna cz 2)

 Dalsze losy naszych bohaterów z małej miejscowości - po prostu skradają serce. Opowieść wciąga pochłania i chce się tam być wśród grona zwariowanych pań... 352st 2023r wy 8/10

 Witkiewicz Magdalena - Zima w Małej Przytulnej   ( Mała Przytulna cz 3 na razie ostatnia)

I poszłam jak burza w całą serię ... coś mi nie zagrało, bo mamy dużo wspomnień.... ale i tak fajnie sobie poznajemy znanych już bohaterów. Serie czyta się przyjemnie - opowieść nas wciąga niesamowicie :)  360st 2023r wy


 Przeczytane 2024

 przeczytałam 50 książek   12738 + 3103=15841 stron

40 biblioteka, z mojej półki wersja papierowa 1, z czytnika 9

14 nowych autorów poznałam w tym roku  

Pozdrawiam serdecznie i ciekawych zaczytanych wieczorów życzę 

10 komentarzy:

  1. Magda Witkiewicz pisze całkiem dobrze i ciekawie - lubię ją w duecie z Rogozińskim. Natomiast m. Czubaszek to bym nie polubiła - była wyrazista, ale jej poglądy nie trafiają do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię tak sobie czasami coś lekkiego i przyjemnego poczytać i Witkiewicz idealnie mi podeszła (haha nadrabiam zaległości)...zauważyłam że obyczajówkę szybciej czytam ;) hmmm dwie kojarzę wspólne z Rogozińskim. Czubaszek nie znam i ciężko mi powiedzieć czy jej audycje by mi podeszły, ale z książki wywnioskowałam że za lepszą się miała .... Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  2. Lektury wydają się interesujące. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko miło spedziłam przy nich czas :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Gratuluję ilości, dobra jesteś. Ja niestety tylko powieści Obyczajowe Witkiewicz lubię, ale akurat tych powieści co u Ciebie nie czytałam , ale nic straconego :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Witkiewicz w tej odsłonie podobała mi się - polecam, powinno Ci się spodobać :) Pozdrawiam i miłej lektury

      Usuń
  4. Zapisałam M.Witkiewicz- czasami trzeba się zrelaksować :) Czubaszek trzeba cenić za to że mówiła wprost to co myśli, choć nie zawsze sie z jej poglądami człowiek zgadza:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ujęłaś Renatko - u każdego znajdzie się jakiś pogląd którego nie akceptujemy, albo mamy inny światu pogląd :) Polecam Witkiewicz te książki powinny Ci podejść :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Gratuluję Beatko! Trzymasz poziom czytelniczy, zresztą do tego mnie przyzwyczaiłaś;) Kilka z tych książek czytałam. Rybakiewicz bardzo mi się podobała, natomiast Witkiewicz i seria z perfumerią i zielarnią (trzeciej nie czytałam), też ładna, ale (nic na to nie poradzę) denerwowały mnie błędy. Biografie czytam, ale musi mnie naprawdę zainteresować dana osoba. Przeczytałam chyba o Ani Przybylskiej, teraz zamówiłam inną, ale o niej we wrześniu, o ile coś opublikuję. Ćwirlej cały czas czeka na swoja kolej.
    Pozdrawiam Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha oj Aniu, Aniu to Ty czytelniczo szalejesz w tym roku - a ja krok za Tobą ;) Ja jakoś przemknęłam, ale czasami błędy drażnią to fakt .... dla mnie powtarzalność tekstu jest gorsza ;) Czekam na opinie o książkach Ćwirleja :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń