Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

sobota, 28 grudnia 2013

Szydełkowe bombki ;) .... kulinarne książki dwie i jedna inna .

Dziękuję serdecznie za wszystkie życzenia Świątecznie :)))

Małe szaleństwo kolorkiem i tak powstały bombki oczywiście przed Świętami, by w Święta być małym prezencikiem ;) Nitka w usztywnieniu sprawdziła się- koloru jak widać nie straciła ...jest śliczna a wzorek zaczerpnięty od Bożenki
Przeczytałam :

Magdalena Kordel - 48 tygodni
 Jest to forma takiego pamiętnika , gdzie młoda kobieta opisuje swój rok z życia . Ja lubię takie zabawne rozważania, co też tam się komu zdarzyło i przytrafiło ...  Wprawdzie książka nie ma jakiegoś  wielkiego polotu, ale miło wieczór spędziłam :)

Anna Popek , Magdalena M Krupa - Siostry Gotują   Nowość 2013 !
I gotują tak jak wszyscy wokół . Po za tym opowiadają o wyprawach ja to ujmę tak " gdzie ja to nie byłam, co nie widziałam, a i byłam na zakupach - ciuszków w Londynie  ".... Nie lubię gdy ktoś piszę że  "drożdże szkodzą " a na kolejnej stronie poleca przepis na chleb na drożdżach. No i niektóre ilustracje przedstawiają potrawę na całej stronie, czyli patrzymy na jakąś breje - mnie taki widok nie zachęcił do gotowania. Panie też zrobiły sobie sesję fotograficzną, na wielu fotkach są  w tych samych strojach hmmm może to jest prywatny ich album ...
 Nic dodać nic ując mi ta pozycja nie przypadła do gustu.

Magda Gessler - Smaczna Polska  ( dostałam od Mikołaja )  Nowość 2013 !
Jest to regionalny poradnik kulinarny, a w nim opis regionów i produktów które pani Magda poleca -lub na które natrafiła . Po notce o tych produktach są przepisy z ich wykorzystaniem . Wszystko to jest ciekawie opisane i zilustrowane , no ale ja mam swoje ale, nie wypróbuję przepisu dosłownie, bo po kiełbasę x albo ser y nie pojadę do innego regionu Polski , czyli brak mi notki czym zastąpić . Wprawdzie już nie będzie takie samo gotowanie, ale coś tam sobie upitraszę ...:)
Wyzwanie :Polacy nie gęsi , czyli czytajmy polską literaturę

Fajnie że jesteście , fajnie że do mnie zaglądacie i miłe słówko zostawiacie :)))
Pozdrawiam serdecznie :)))

22 komentarze:

  1. Bombki powinny być kolorowe i te są śliczne. Niektórzy ubierają choinki w jednym kolorze i to bardzo ładnie wygląda, ale jakoś, urzędowo. Ja wolę dekoracje, które maja swoją historię i tworzą ciepły klimat. Dzięki za recenzje, pozdrawiam poświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te twoje bombeczki, zapraszam w moje skromne progi
    http://szaroburaporka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, równiutko wyszły Ci bombeczki a te zielone jakoś szczególnie mi się podobają:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bombki przepiękne , pełen podziw dla pracy - z książek wybiorę 48 tygodni - wpisana .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo to debiut tej autorki - ale czasami warto sięgnąć po coś z minionych lat :)))

      Usuń
  5. Śliczne bombki:) urzekają kolorami;) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory widywałam raczej białe bombki tego typu. Kolorowe są jeszcze piękniejsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo z kolorkiem przy usztywnieniu może być problem, a jak wyjdzie mat - obecnie hihi testujemy różne substancje usztywniające ;)

      Usuń
    2. Kompletnie nie wiem o czym mówisz, bo dla mnie to czarna magia. :D

      Usuń
    3. Aniu potocznie usztywnić- ukrochmalić tak troszeczkę inaczej ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ale boskie bombki!!!! Ach, och :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do udziału w moim nowym wyzwaniu na rok 2014: CZYTAM LITERATURĘ AMERYKAŃSKĄ.

      Usuń
    2. Basiu hihi nie dam rady podołać kolejnemu wyzwaniu - ja za każdym razem jak zaglądam do Ani to jestem w szoku - ile to książek uczestnicy wyzwania pochłaniają - szok :)))

      Usuń
    3. Szkoda :) Tak, u Ani to są dopiero zapaleńcy :))

      Usuń
  8. Witaj Beatko! Wchodząc do Ciebie mam wyrzuty sumienia hehe. Dołuje mnie Twoje tempo czytania, bo sama zawsze pochłaniałam książki, a teraz czytam tylko do podusi, a wtedy wiadomo - za dużo się nie poczyta.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu hihi to Ty mnie tak nakręciłaś haha , no i wyszło mi że na ciężkie moje nocki książka jest najlepsza wczoraj czytałam do 1 h by potem zapaść w głęboki sen ;)
      Wyłapuj co lepszą pozycję dla siebie :)

      Usuń
  9. Cudowne bombki :-) Wspaniałe kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Beatko piękne bombki. Pozdrawiam Zosia,

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdecznie dziękuję za przemiłe komentarze :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie bombki to wspaniały prezent, myślę, że się podobały. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapraszam na czekoladową wymiankę:) zapisy do 06.01.2014r.

    OdpowiedzUsuń