Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

czwartek, 24 sierpnia 2017

Gdańsk - wypoczywałam

Czy to był wypoczynek tak się zastanawiam dziś z perspektywy fotela na którym siedzę. Jechałam na proszkach, nogi mi się nie chcą kręcić ...ale warto było, bo to co zwiedziłam i zobaczyłam nikt mi nie zabierze ;) Zapraszam na wycieczkę w pigułce może byłaś to powspominasz  ze mną jeszcze raz,a jak nie byłaś to złapiesz bakcyla na wyprawę - mam taką nadzieję  :)
Gdańsk starówka - było dużo ludzi bo jeszcze trwał jarmark i nabrzeże hmmm port ( można sobie  stąd wypłynąć na Hel np.)

Park Oliwa pięknie jest tworzony  wstęp wolny,  a przy nim Katedra do zwiedzenia oczywiście dobrze jest trafić na koncert organ coś wspaniałego. Nieopodal warto wejść na Pachołek - wzgórze Pachołek,  by zobaczyć panoramę Gdańska ( brak zdjęcia,  mąż tylko sobie wszedł coś około 350 schodów )

Jest i ZOO duży teren ładnie zagospodarowany
 W stronę morza  warto też przespacerować się po parku Regana i dotrzeć do Gdańskiego mola gdzie wita nas Lew ;)
 Wieczory bywają chłodne ale jodu trzeba się nawdychać
 cudne są ścieżki rowerowe więc można wypożyczyć rower i wybrać się na wycieczkę wzdłuż wybrzeża co uczynił mój małżonek...
To może jeszcze okolice Gdańsk - Orłowo
molo  i przecudny klif,  a z niego wspaniały widok
 Gdynia ( dawno temu byłam  to warto jeszcze raz zobaczyć )
i miałam szczęście bo stał Dar Młodzieży ale żaglowiec okazały. Do zwiedzenia jest Dar Pomorza i Błyskawica ( stąd  też można sobie wypłynąć w rejs )
na deptaku fajny miał ktoś pomysł, bo mamy tablice upamiętniające statki które tu przypłyneły
 warto też wejść do akwarium
a z tarasu popodziwiać panoramę
 To żeby tak już było całe Trójmiasto to nie może zabraknąć mola w Sopocie
 Mi pogoda dopisała - sporo fajnych miejsc zobaczyłam :) Mam nadzieje że i Ty miałaś udany urlop :)
Miło mi że do mnie zajrzałaś - Pozdrawiam serdecznie :)

1. Cóż ja tez zwiedzam " na pigułkach ", ale jak sama zauważyłaś jest warto ! To co zobaczymy i przeżyjemy to nasze , nikt nam nie ukradnie, nie zgubimy itd .:)
    Gdańsk i Sopot zwiedziłam ubiegłego lata i byłam tymi miastami oczarowana . Najbardziej podobało mi się Molo w Sopocie - ma swój niepowtarzalny klimat :):)

1. Beatko oj tak ...ja chciała bym więcej i więcej a się nie da ;) Ale trzeba się cieszyć tym co się ma :) Ja wole takie ustronne miejsca z niewielką ingerencją człowieka :) Gdańsk mi się bardzo podobał:) Pozdrawiam

2. W Gdańsku byłam jako dziecko i nie pamiętam go... Ale Twoje zdjęcia i miejsca godne polecenia skusiły mnie i na pewno kiedyś tam pojadę :).

1. Oj wybierz się koniecznie bo wiele ciekawych i ładnych miejsc miasto posiada :)
      pozdrawiam

3. Trójmiasto,to moje ulubione, najczęściej odwiedzane miejsce nad morzem. Kołobrzeg też bardzo lubię,ale starówka w Gdańsku wprost przenosi mnie w czasie. Panienkę z okienka widziałaś i jakiś wyrób złotniczy na pamiątkę przywiozłaś sobie? Pozdrowionka.

1. Iwonko no nawet nie słyszałam o panience, urlop bez konkretnych planów na zwiedzanie a zobaczyłam i tak bardzo dużo ;) Oj i nawet żadnej cennej pamiątki nie nabyłam bo się nie spodziewałam tego jarmarku :) Czyli jeszcze miasto skrywa sporo tajemnic do poznania ;)
      Pozdrawiam Iwonko oj warto tam się wybierać może za jakiś czas pojadę jeszcze raz :)

4. Kocham Trójmiasto!!!Tu mieszkał mój mąż:)tu chodziliśmy w nocy po starówce,tu brudziliśmy się lodami tu biegliśmy do kolejki tu miałam kiedyś wystawę ,gdzie była moja tkanina unikatowa.Wreszcie tu chcieliśmy mieszkać.Życie napisało inny scenariusz..........Teraz bywamy tam z Wiesiem ,tam mam rodzinę,wreszcie Wiesiu kupił tam mieszkanie:)do wynajęcia,szkoda:(Może na taką starość porządną wyniesiemy się do Gdańska,wtedy Cię zaproszę i będziemy siedziały pod parasolem piły kawkę z wielką bitą śmietaną i jadły ogromne ciacho!!!!!:)))))))Pozdrawiam Cię Beatko:))))

1. Anitko ale piękne wspomnienia a jeszcze piękniejsze marzenia które się spełniają :)
      Czekam....Pozdrawiam i buziaczek przesyłam

5. Dawno tam nie byłam.Sliczne zdjęcia i piękna wycieczka.Serdecznie pozdrawiam.

6. Gdańsk jest taki piękny. Bardzo podoba mi się stare miasto i urocze kamieniczki. Byłam w tym roku na Jarmarku Dominikańskim. Pojechałam z koleżanką tylko na jeden dzień, ale jeden dzień to stanowczo za mało. Pokazałaś na zdjęciach uroki Trójmiasta. Pozdrawiam :)

1. Ulu ja byłam tydzień i też uważam że za krótko ;)

7. Trójmiasto jest piękne. W zeszłym roku Francio na sopockim molo się mi oświadczył a dwa lata temu byłam tam z mamą.
    Super, że byłaś w tych pięknych miejscach. Myśmy byli jeszcze w Sopocie w parku Hippidrom a także trafiliśmy na mecz w ErgoArenie :) Stadion w Gdańsku też zwiedziliśmy. Jak sie obrobie to i te miejsca pokaże na blogu.

pozdrawiam serdecznie

1. Jakie piękne wspomnienia :) Ja tylko stadiony z zewnątrz widziałam ;)

8. Beatko tylko pozazdrościć Ci takiego wyjazdu:)Pozdrawiam

9. wspaniałe klimaty ujęte na zdjęciach;)