Witam Wszystkich serdecznie ! Zapraszam do mojego świata tego zwykłego i tego z pasjami ...

poniedziałek, 23 lipca 2018

Daty ważności w kosmetykach

 Te piękne buteleczki i te słoiczki, co  przyciągają nasz wzrok swym opakowaniem i kuszą powąchaj mnie i koniecznie kup i tutaj już mamy jeszcze piękniejsza litanie, co to one nie robią i na co działają, ale ja nie o tym miałam..Beata wracaj ;) Każdy jak myślę wie, że kosmetyki mają daty ważności tak jak serki czy nasze ulubione jogurty.  Chyba jest taki przepis, że muszą być numery partii i daty ważności na opakowaniu i raczej nasi producenci się do tego stosują.

 Tylko nasi żywieniowi ulubieńcy mają jedną date do spożycia, a nasi pielęgnacyjni  posiadają z reguły dwie  jedna pod nazwą zużyć do końca i znajduje się na zgrzaniu tubek lub gdzieś z kodem na opakowaniu.

Ale oprócz tego znajdziemy też tak zwany otwarty słoiczek, a przy nim cyferkę 3m, 6m, 9m, 12m czyli jest to czas jaki mamy od otwarcia by zużyć krem, żel ... Zatem jeśli coś otwieramy by powąchać to jest równoznaczne z datą słoiczka do zużycia i od tego momentu leci przykładowy czas tych tylko  6miesięcy, a potem do kosza kochani do kosza, bo czy otwarty jogurt zjecie po tygodniu, a może po dwóch :)

mam nadzieje że ładnie widać data 04.2020 pod spodem numer partii, a na dole słoiczek a na nim 9m. I dlatego ja nie otwieram wcześniej kosmetyków tylko w momencie kiedy zacznę używać :)Lubię te tak zwane słoiczki, bo mam takie dziwne przeświadczenie, że może jest tam mniej chemii, a te dobre substancje też mają tylko jakiś czas swej mocy te przysłowiowe parę miesięcy ...

A co z produktami gdzie nie ma daty, a firma znana - to jest numer partii po którym możemy to ustalić  na takich kalkulatorach ważności http://cosmeticswizard.net/ lub http://checkcosmetic.net/
ja mam tą drugą aplikację zainstalowaną w telefonie i wygląda to tak
znajdujemy producenta (Dove) poniżej wpisujemy numer partii z opakowania kosmetyku wciskamy Calculate i pojawia się data produkcji, zużyć w ciągu 36 miesięcy i z zielonym ptaszkiem jaki jeszcze mamy czas do zużycia 34 miesięcy, ale pamiętajmy o słoiczku ;)

Nie będę się rozpisywała dlaczego daty są ważne, ale pamiętajmy o nich i zwróćmy na nie uwagę dla własnego dobra ( wody toaletowe czy perfumy też je mają ) I chyba się ugryzę w język, albo napiszę tak: ja używam kosmetyków takich jakie chce, a nie dla szpanu by mieć jakieś drogie opakowanie i trzymać je latami na półce ( ty wiesz ile ten krem kosztował ) a me oko wyłapało date ;)

Pozdrawiam serdecznie i dbajcie o siebie, bo wcale drogie nie znaczy lepsze  a przeterminowane nie zawsze dobrze może Ci posłużyć :)


10 komentarzy:

  1. Droga Beatko ! Oczywiście, że daty są ważne, ale ja przeważnie ich nie sprawdzam, kupując kosmetyki. Szkoda mi na to czasu, a poza tym muszę ciągle zakładać okulary, a i tak czasem nie odczytam tego, co jest napisane małym drukiem. W domu - oczywiście - czasem czytam, co tam na tych opakowaniach jest napisane. Jest jeszcze taka ogólna zasada, że kosmetyki sypkie, takie jak pudry czy cienie są bardziej trwałe od kosmetyków półpłynnych, czyli kremów i balsamów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu czas goni nas ja też czasami wrzucam do koszyka bo się śpieszę i liczę na to, że towar jest świeżutki :) haha i też mam wrażenie, że literki coraz mniejsze robią żebyśmy się doczytać nie mogły. Raz kupiłam cienie marki krzak i okazały się przeterminowane, zdarzyło mi się, że w zakupach przez internet też dostałam przeterminowane kosmetyki - uznali reklamacje. Ulu takich przykładów można wymieniać wiele, a najbardziej trzeba zwrócić uwagę jak jest na coś promocja, czy przypadkiem im nie zalegało w magazynie ;) Kolorówki za wiele nie mam ale poszłam i sprawdziłam - moje cienie i puder maja tylko rok ważności od otwarcia, gdy już inne cienie aż 30 miesięcy. Czyli różnie to z tym bywa niestety ;) Ulu pozdrawiam i oczywiście nie dajmy się zwariować :)

      Usuń
  2. Beatko ja kupuję kosmetyki na bieżąco i nie robię zapasów i przyznam,że rzadko patrzę na datę:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha ach te zapasy, no mam nadzieje że na zimę więcej będę miała przetworów niż kosmetyków ;) Jadziu i tak jest najlepiej kupić i używać ale używać nie trzymać miesiącami na półce, bo tu oto chodzi, że leci ta data otwartego słoiczka np krem do twarzy z reguły ma 6 miesięcy na zużycie, a może mieć tylko 3 :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Muszę koniecznie posprawdzać daty :) Bardzo przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję oj warto na nie zwrócić uwagę, bo i po co zbędne kosmetyki mają zawalać półki ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Ha,ha,ha,coś to mi mówi o mojej niefrasobliwości w tej dziedzinie:)buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha Anitko, no co Ty - to czas kochana na porządki :) buziaczek i pozdrawiam

      Usuń
  5. Cieszę się, że Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło mi, zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń